יומן בחירות: עוד שבוע לקלפי, ההשמצות ההדדיות נמשכות - סרוגים

יומן בחירות: עוד שבוע לקלפי, ההשמצות ההדדיות נמשכות

מי אוהב את מפלגתו ומי שונא אותה? מי מיישר קו עם מפלגתו גם כאשר הוא נדרש לשנות את דעתו? ומי מטיל ספק ביכולת של עצמו, (וחושב שזה יעזור לו בבחירות)?

יומן בחירות: עוד שבוע לקלפי, ההשמצות ההדדיות נמשכות
  מיישר קו עם המפלגה השלטת (צילום: פלאש 90)

מטה את דעתו

האם מי שהולך לפוליטיקה צריך לשמור על אישיותו או ליישר קו עם עמדת מפלגתו? כבר הזכרנו כאן את דברי הרב שי פירון ששינה את דעתו בעניינים מסויימים מאז שהצטרף ליאיר לפיד. אפשר לצרף לכך את העובדה שאתמול הוא אמר שאפשר "להזיז" ישובים. הוא מיישר קו לא רק עם עמדות המפלגה, אלא גם עם המילון שלה.

מטהו יפרח

אתמול קיבלתי הודעה שעליה היה חתום מטה ההסברה. די בכך, אין צורך לציין מטה ההסברה של מי. מטה ההסברה. הלנו אתה אם לצרינו.

מטה ההסברה הנ"ל עוסק בבנט. הוא דואג להביא לידיעתי את התבטאויותיו האחרונות של בנט. לדבריו בנט אמר שארץ ישראל השלמה אינה הדגל המרכזי שלנו. ועוד הוא אמר שהוא לא יפיל את מחנה הימין. לפי האמור בהודעה בנט מבהיר כי הוא וחבריו לסיעה מעוניינים להיות חברים בממשלת נתניהו השלישית, אם תקום, וכי בכוונתם לשמש שותפים יציבים, נאמנים ומעשיים של בנימין נתניהו. המודיע הנ"ל מבהיר שהמסרים המתונים והמרגיעים של בנט באים על רקע ההערכות הרווחות לפיהן נתניהו ייאלץ לבחור את מי מבין ה"שותפים הטבעיים", החרדים או הבית היהודי, הוא ישאיר מחוץ לממשלה על מנת לרפד את כניסתם של יאיר לפיד ו/או קדימה ו/או ציפי לבני. וכך מוסיף מטה ההסברה להראות עד כמה בנט הוא אחראי ומתון. שלא יפרוש מהממשלה גם אם זו תקפיא או אף תפנה ישובים.

אינני יודע מי עומד מאחורי המטה הזה, אך דבר אחד ברור: זה לא מישהו שחפץ בטובתו של בנט.

המטה הלאומי בליכוד

(גם) במטה הלאומי בליכוד פועלים במרץ רב להביא קולות לליכוד, למרות שהם עצמם ממש לא אוהבים את מה שהם עושים. אתמול הם הפיצו בישובים את מסר הכולל את התוכן הבא: "…אנחנו מצידנו מפעילים מספר אמצעים להשגת מטרה זו. המשימה כלל לא פשוטה בגלל התנאים הקשים שיוצר הליכוד…. לא קל בימים אלו להסביר ולשכנע מדוע להצביע מחל, במיוחד לא ביישובים ביהודה ושומרון. המטה האסטרטגי ומטה ההסברה של הליכוד עושים עבודה רעה, לא מקצועית ואפילו מרחיקה מצביעים… אבל, בכל זאת ברור לנו שחייבים להצביע מחל… כל התקשורת מימין ומשמאל הדגישו זאת וגם את השפעתכם המכרעת על אופי הרשימה שדירגה את דני דנון, יריב לוין זאב אלקין, יולי אדלשטיין וציפי חוטובלי במקומות גבוהים לא ניתן להכחיש…. חייבים גם שר בטחון מהליכוד וגם לכך נדרש ליכוד מעל 36-37 מנדטים… אי אפשר להשפיע רק באמצעות השפעה בפריימריז. מי שרוצה להיות חלק מהמפלגה צריך לדעת להיכנס מתחת לאלונקה גם כשקשה וכשלא נעים…" (ההדגשות שלי. א. א.). בקיצור: גם המטה הלאומי סולד מהליכוד, ועושה את מלאכתו במרץ, אך כמי שכפאו שד.

לגבי הטענה שלהם שאם לא יהיו לליכוד 36 מנדטים הוא יפסיד את תיק הבטחון, זוהי טענה מופרכת. אין כרגע שום מועמד אחר לתפקיד. מי יקבל אותו? ש"ס? התנועה? יש עתיד? אלה ודאי לא יתקרבו ל36 מנדטים, וגם אם כן – הם לא יקבלו את תיק הבטחון. שלי יחימוביץ כבר הודיעה שלא תכנס לממשלה, וגם אם כן – היא ודאי לא תקבל 36 מנדטים. אז על מה אתם מדברים? (וכבר עסקנו כאן בטענות דומות).

ולגבי רשימת הפעילים הימניים שהוזכרו כאן, כדאי שתפתחו את מעריב הבוקר. מישהו בליכוד כבר הדליף למעריב את רשימת השרים המיועדת מטעם הליכוד ויש עתיד. יש הרבה סיבות להדלפה הזאת, היא מיועדת לאותת לשותפות הקואליציוניות שיאיר לפיד כבר בפנים והן לא, ועוד ועוד. אבל היא גם מאותתת לתוך הליכוד פנימה. מתוך חברי הכנסת הימניים שנמנו כאן, היחיד שנכנס הוא זאב אלקין. מדוע? לא יודע. אולי כי כל היתר לא שיתפו פעולה עם הקמפיין המשמיץ שמנהל הליכוד לאחרונה?

מטה דין

דני דיין הופיע בתשדירי הבחירות לראשונה מאז הצטרף לנתניהו, ואמר שהפלת ממשלת ימין מאז ומעולם היתה מעשה שטות. ולכן יש להצטרף לנתניהו. הוא רק שכח להזכיר שבכנסת הקרובה ממילא יהיה קשה מאד להפיל את נתניהו. נתניהו יהיה ראש הממשלה, וכל השאלה היא מי יהיו שותפיו.

לא ברור מה הקשר בין קביעתו זו לבין הצטרפותו לליכוד. בכל אופן, הוא ממשיך בכך את הקו שהובילו ראשי מועצת יש"ע לתולדותיהם: ליישר קו עם השלטון, גם כאשר הוא מתנכל.

מטה משפט

על פי מה שהתפרסם באתר זה, כל המפלגות נדרשו לא להשתמש בתמונות של חיילים, מפלגות רבות השתמשו בתמונות של חיילים, אבל רק מפלגה אחת נקנסה על כך. נחשו מי.

תרד מטה מטה

בראיון עם קוה שפרן פנתה ציפי לבני אל הציבור הדתי והציגה תמונה ברורה מאד: אני מסורתית, אוכלת כשר (כמו שאני מבינה, ולא צריכה את הבד"ץ). צמה ביום הכיפורים, אומרת יזכור לצערי. אני רק נגד מדינת הלכה. אני בעד הדתיים השפויים, רק נגד אלה שמביעים את דעתם או שמושפעים מרבנים. ולא שיש לי משהו נגד רבנים, אני פשוט לא אוהבת שהם מביעים את דעתם. בקצור: תהיה מדינה חילונית, שיש בה פינה למסורת. הדתיים יוכלו לתרום להווי המדינה, בתנאי שהמדינה עצמה לא תתנהל ע"פ אמונתם. אלה הדתיים הנחמדים שציפי אוהבת, שתוקעים בשופר בראש השנה ואוכלים מצה בפסח, ובולעים את הצפרדעים של מצע התנועה. היה יהודי בביתך…

וירם במטה ויך

נתניהו השיב אתמול להאשמותיו של אולמרט. אולמרט, כזכור, האשים את ממשלת נתניהו שהיא בזבזה כסף רב על מניעת הפצצה האיראנית. נתניהו השיב לו שהוא לא רוצה להיות במקום שבו היינו לפני שבעים שנה, שנאלצנו להתחנן שאחרים יגנו עלינו.

אמירה יפה וחשובה, אבל מתעלמת מכך שכבר קדנציה שלמה נתניהו לא עושה שום דבר נגד הפצצה האיראנית, מלבד להתחנן אצל הגויים שיעשו הם משהו.

מטה המו"מ

כתבנו כאן כבר לפני שבוע שהמפלגות מתנהגות כאילו הן כבר במו"מ קואלציוני. כעת זה כבר הפך להאשמות הדדיות. ליברמן מאשים את דרעי שהוא כבר מנהל מו"מ עם השמאל, ושלי יחימוביץ מאשימה את ציפי לבני שהיא כבר מנהלת מו"מ עם הליכוד. הליכוד מאשים אפילו את בנט שהוא פוזל שמאלה, וכולם חוגגים.

אגב, התעמולה של בנט בנויה מלכתחילה על ההנחה שהוא יהיה שותף בממשלת נתניהו. שלא כמו מפלגות אחרות שמתנהגות כאילו הן עומדות לקבל את ראשות הממשלה. ציפי לבני שמבטיחה ללא הרף לנהל מו"מ מדיני, שלי יחימוביץ שמדברת על מהפכה כלכלית, ועל יאיר לפיד מוטב שלא נרחיב את הדיבור (וגם לא על המפלגות הקטנות הקיקיוניות שגואלות את עם ישראל). משום מה, במטה הליכוד החליטו שהאויב הראשי שלהם הוא דווקא זה שכל מה שהוא מבקש זה שניתן לו כח השפעה גדול יותר בתוך ממשלת נתניהו.

וישליכהו ארצה ויהי לנחש

אגב כך, מישהו בליכוד דאג להדליף למעריב שבליכוד חוששים שהחרדים ימליצו להטיל את הרכבת הממשלה על יחימוביץ. במעריב עשו מזה כותרת. אין ספק שההדלפה הזאת נועדה להרתיע מצביעים מלהצביע למפלגות החרדיות. בדומה לכך דני דיין אתמול דאג להזכיר שבנט אמר פעם שציפי לבני עדיפה על ביבי. למה הוא אמר את זה?

הליכוד, שהממשלה הבאה כבר מונחת בכיסו, יכול היה למנף את כוחו ולהציג את עצמו כראש הממשלה הבטוח הבא. כך גם היה מושך קולות מגוש השמאל. במקום זאת, בוחר הליכוד להציג את עצמו כמסכן, כמי שכסאו מתנדנד, כדי לעורר רחמים ולקבץ נדבות. את הנדבות האלה הוא גוזל משותפיו הנאמנים. חבל.

בע"ה ניפגש כדרכנו מחר. עם יומן הבחירות הבא. היומנים הקודמים: ג שבט – מי ירויח ממחלתו של הרב עובדיה ב שבט – הליכוד קונה קולות. כט טבת – השמצות הדדיות ודאגה לכבוד. כח טבת – המערכת בשיאה והבחירות קפאו. כז טבת – בתשדירי המפלגות הדתיות אין אלהים. כו טבת ניתוח תשדירי התעמולה. כה טבת – גוש השמאל לא יחזיק מעמד. כד טבת – המשמעות של גוש חוסם משמאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו