יומן בחירות: גוש השמאל לא יחזיק מעמד - סרוגים

יומן בחירות: גוש השמאל לא יחזיק מעמד

המוטיבציה של ציפי לבני בהקמת הגוש הזה נובעת מהחשש שיאיר לפיד עומד להכנס לממשלה בלעדיה. אלא שלפיד מנסה להצטייר כרגע כאלטרנטיבה לש"ס במחיר נמוך יותר.

יומן בחירות: גוש השמאל לא יחזיק מעמד
  השמאל משלבים ידיים. (פלאש90)

בליכוד ובישראל ביתנו מיהרו להכחיש את השמועות שאחרי הבחירות הם עומדים להיפרד בחזרה לשתי סיעות נפרדות: "בהסכם שנחתם בין הליכוד לישראל ביתנו נכתב במפורש שהחלטה על המשך האיחוד בין הסיעות תתקבל חודש אחרי הבחירות, הליכוד וישראל ביתנו רצות לכנסת יחד וישתפו פעולה באופן הדוק ומלא במהלך כהונתה, ושום איחוד לא יתפרק".

נכון שזה חודש קריטי. בחודש הזה כנראה תורכב הממשלה, ומשמעותו של איחוד במהלך החודש הוא שישראל ביתנו תהיה שותפה בממשלה גם אם אח"כ תהיה סיעה עצמאית. אבל מלבד הנקודה הזאת, כל הסימנים מראים כבר עכשו שהאיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו לא היה אלא לצורך הבחירות.

גוש השמאל

הערב נפגשו יאיר לפיד, ציפי לבני ושלי יחימוביץ. התחדשו המגעים להרכבת גוש שמאל, ושוב נראה שאין שם התלהבות גדולה לרעיון. ציפי לבני אמנם נלהבת להקמת גוש כזה, אבל שני שותפיה לא נראים מתלהבים במיוחד. שלי יחימוביץ מתנה את קיום הגוש באי-כניסה לממשלת נתניהו (זה מה שמעניין אותה כעת, כי היא כבר החליטה שלא תצטרף לממשלה). גם יאיר לפיד עדיין לא חותם על שום דבר. מה שמלמד שכנראה המוטיבציה של ציפי לבני בהקמת הגוש הזה נובעת מהחשש שיאיר לפיד עומד להכנס לממשלה בלעדיה.

מי אומר שהוא בכלל עומד להכנס לממשלה? בינתים אף אחד. בליכוד היה אתמול מי שהדליף שאם יש עתיד וש"ס יזכו לאותו מספר מנדטים – הליכוד יעדיף את יש עתיד. זוהי מין אמירה מעורפלת ולא מחייבת, שנועד להלחיץ את השותפים האפשריים ולהוריד את המחיר במו"מ הקואליציוני. (יתכן שההדלפה נועדה להשפיע על הבחירות עצמן, כלומר להעביר בוחרים מהתנועה והעבודה ליש עתיד. אבל נראה שלא זה הטעם של ההדלפה, כי אם המטרה היא הבחירות – הדלפה כזאת רק תעביר בוחרים מהליכוד לש"ס).

אתמול הצהיר בנט שהוא רואה את נתניהו כראש ממשלה, ואף נתניהו דאג לומר בראיון ברדיו שהוא לא פוסל אף אחד, וכוונתו כמובן לבית היהודי. כאשר הליכוד והבית היהודי כבר בקואליציה, יהיה קל יותר לקבל דוקא את ש"ס. אבל אין ספק שהדלפה כמו זו שיצאה אתמול מהליכוד, תוריד הן את המחיר שתדרוש ש"ס והן את המחיר שתדרוש יש עתיד. שתי המפלגות מבינות כעת שמקומן בממשלה אינו מובטח. הדבר האחרון שיאיר לפיד צריך במצב כזה, הוא גיבנת בדמותה של ציפי לבני. שניהם כנראה מבינים שציפי לבני היא שותפה לא רצויה בממשלתו של נתניהו.

כך או כך, נראה שהמפלגות כבר השלימו עם התוצאות הצפויות של הבחירות, והתחילו להתנהג כמו במו"מ קואליציוני.

דו"ח הרפז

דו"ח הרפז התפרסם אתמול, והאמת היא שלא היו בו חידושים מופלגים, ולא התברר בו שום דבר שלא ידענו. אבל הוא ממלא את העמודים הראשונים של העיתונים. מין גילוי מדהים בסגנון: כעת תוכלו לראות בעינים את מה שאמרנו לכם לפני שנתיים. מה התברר? התברר שגם הרמטכ"ל מרשה לעצמו בחוצפתו לעשות מה שעושה עתונאי: לאסוף חומרים על פוליטיקאים. מסתבר שגם בלשכת הרמטכ"ל מתנהגים כמו בכל מקום שבו עובדים שני אנשים שלא מסתדרים זה עם זה. ומסתבר שגם הרמטכ"ל אוהב לרכל. העתונאים כנראה מאד אוהבים לרכל על רכלנים, מעניין למה. אז הרכילות שכולנו כבר ידענו עליה יצאה לאור. היום סיימנו את פרק המצניע והתחלנו את פרק הזורק.

העובדה ששבועיים לפני בחירות הנושא מצליח לתפוס את העמודים הראשונים של העיתונים, רק מלמדת עד כמה מערכת הבחירות הזאת משעממת. אז לפני שכולכם תרדמו, ניפרד לשלום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כך מצטירות הבחירות
עקיבא | 07-01-2013 14:19
נמשלו הבחירות ליום הכיפורים פותחים בסעודה מפסקת וצום. לומר : כך מצבה של המדינה אין אוכל, ומים , מהלכים יחפים, אין אהבה ועונג . לא רחיצה ולא סיכה ,המצב חמור . כל המפלגות מתכנסות לתפילת כל נדרי, להפר את ההבטחות ושקרי התעמולה שיבטיחו שלא יקיימו לעולם. הפעם הם מבקשים להתפלל עם העבריין המורשע ואלה שבדרך. הליכוד נמשל לתפילת שחרית של יום הכיפורים, אין רוסים , ואין שומרי מסורת וחילונים , כולם רדומים. הספסלים ריקים ..... יהדות התורה נמשלה להפסקה שבין שחרית למנחה . האדוקים בבית הכנסת ,יש מנומנמים ויש ההולכים לביתם של אחרים . בשיח כולם מריחים לימון וציפורן "תורתם המצילה" ,משקרים להשיב את הנפש... מפלגות המרכז- שמאל , הערביות והמלחכות את אחוז החסימה נמשלו לתפילת מנחה.ספר יונה. מנבאי תעמולת השחורות :" בעוד ארבעים יום ננווה נהפכת ..." האוניה חושבת להישבר ולטבוע .כל אחד משליך את האחר , את המטען החורג בעיניו למים , זה את ההליכה לקואלציה וזה את קדשי המדינה וזה את מפלגתו הישנה והסטמר מבקש להשליך את כולם ... הפתעת הבחירות הבית היהודי נמשל לתפילת נעילה. כולם מתקבצים ובאים להשיב לכיפה הסרוגה עדנה : כדרך הנבחרת לקיים חיים יהודיים מלאי תוכן דתי ולאומי בארץ ישראל. שס מפלגה חרדית ,נמשלים לערבית שלאחר הנעילה . הרוב בורחים ונשאר הגרעין הקשה החרדי האנטי ציוני , שפוט הליטאים שבה, בורחים אם בשל המורשע ואם ממפח הנפש והאכזבה של הספרדים הציוניים שהתפתו לשירת השקר המסכנת את עתיד הצאצאים. כולם שבים לביתם האמתי הציוני : לבית היהודי , לליכוד ,ל אמנון יצחק ולרב אמסלם . קראו היטב את " בשם התבונה" , ואת "קללת דרעי " ותבינו. כל הלא עוברות את אחוז החסימה כברכת הלבנה. יש להם רשות לרקד אך לא לגעת בכנסת ובמושבי עור הצבי. לאחר הצום של יום הבחירות משיבים את הנפש במאכל התוצאות ונגשים לבנות את סוכת הקואלציה. הפעם בגלל תפילת נעילה , המורשע מתפילת ערבית, חברו מההפסקה שבין שחרית למנחה, הסוכה תישטף בגשם זעף הסחטנות וההטיה ולא יהיה נעים להיכנס אליה , מגשמי הזעף, ויוקדמו הבחירות. הסיכוי להצלה הוא שהליכוד יטיב להעיר את הרדומים , החילונים, שומרי המסורת והרוסים ,וכל מי שאכפת לו שראש הממשלה ינהל מדינה בלי להיות שפוט או נסחט , לתפילת שחרית . הרב אמסלם יקבל את מצביעי הרטט של כל נדרי ותפילת נעילה שאכפת להם סדר יום חדש ומרענן של שוויון ואחדות בנטל , בחינוך ובכלכלה . ממשלת אחדות ציונית עליה שוקד לפיד ,זו חייבת להיות ההבטחה שלו והוא יזנק, בלי המורשע . אלה יבטיחו שלא נלך מיד להקדמת הבחירות . כי בפני המדינה סדר יום בטחוני , מדיני וכלכלי מהקשים בתולדותיה. אין מקום לשגות במשחקי מורשעים ולהתבוסס במושחתים .המדינה יקרה לכולנו ,ראוי שתנוהל בידיים נקיות. שאם לא כן המחאה אודות שר מורשע תוביל לבחירות.