יומן בחירות: ניצול ציני של מחלה, והתערבות עיתונאית - סרוגים

יומן בחירות: ניצול ציני של מחלה, והתערבות עיתונאית

מי ירויח ממצבו הבריאותי של הרב עובדיה? מי מפרש את המציאות מהרהורי ליבו, ועל מי הוא מנסה להשפיע? ולמי יש ספקולציות מספריות מופרזות?

author-image
יומן בחירות: ניצול ציני של מחלה, והתערבות עיתונאית
  הרב עובדיה יוסף (צילום: פלאש 90)

כל מיני גורמים פוליטיים ניסו לנצל את מצבו הרפואי של הרב עובדיה יוסף כדי לקבל קולות. היו כאלה שעשו זאת בעדינות. בש"ס החליטו לעשות תשדיר אישי על הרב עובדיה במקום תשדיר בחירות, וזה בסדר גמור. אם כי זה כמובן גם ימשוך קולות. למה? ככה. אנשים שאוהבים ומעריצים את הרב עובדיה יוסף + הידיעה שהוא חולה, זה כבר יעשה לאנשים משהו בלב, והם יצביעו מהלב.

אבל אלי ישי לא הצליח להתאפק והוסיף שהרב חולה בגלל הגזירות של אלה שרוצים לגייס את החרדים. ואם יש כאן מישהו שחושב שצריך לגייס את החרדים, שיתבייש לו. בגללו הרב חולה.

ומי שמבין את הרמז, גם ידע למי לא להצביע.

לא יפה.

טרם החליטו

תמיד אחד הדברים המקשים על הסוקרים הוא אלה שטרם החליטו. כבר התברר שאוכלוסית הטרם אינה מייצגת את ההתפלגות בכלל האוכלוסיה, ולכן אי אפשר לחזות את ההחלטה העתידית של הטרמיים ע"פ אלה שכבר החליטו. אתמול התפרסמה בידיעות אחרונות הערכה שהטרמיים נוטים לשמאל, ולכן יש להניח שהתוצאות הסופיות תהיינה יותר שמאלה מהסקרים הנוכחיים.

כמו שנאמר: אם הוא עוד לא החליט, הוא בודאי יחליט בסוף מה שאני חושב. הרי הוא בחור נחמד ואינטלגנטי.

המו"מ הקואליציוני של מעריב

ואם כבר מדברים על עתונאים המדברים מהרהורי ליבם: מעריב יוצא היום בכותרת ראשית האומרת שנתניהו יעדיף קואליציה עם לפיד ולבני על פני קואליציה עם בנט וש"ס. זה כבר לא רק הערכות, זה כבר נסיון להשפיע גם על הבחירות וגם על המו"מ. יתכן שהעתונאים של מעריב שמעו זאת מגורמים בליכוד, אבל גם הגורמים האלה רוצים להשפיע על הבחירות.

אם העבודה תקבל 25 מנדטים

הכותרת הראשית באתר הרשמי של מפלגת העבודה אתמול היתה "אם נקבל 25 מנדטים – נרכיב את הממשלה". אם לשלי יחימוביץ יהיו גלגלים.

מי שטרח לקרוא את הידיעה עצמה, מצא שם ציטוט מראיון של שלי יחומוביץ שבו היא אומרת: "שמעתי כאן את ציפי לבני כבר מנהלת משא ומתן בשידור על כניסה לממשלת נתניהו. אני מסתייגת מההתנהגות הפוליטית הזאת. אין בה ערכים. יש בה רק חתירה לכיסא. זה לא ייתכן ששבוע וחצי לפני בחירות, כל המפלגות חוץ ממפלגת העבודה ירימו ידיים ויכתירו את נתניהו למלך. ואני חוזרת ואומרת מה שאמרתי אתמול – אם אנחנו נקבל 25 מנדטים, אני יודעת שזה קשה, אני יודעת שהסיכויים לא רבים, אבל זה אפשרי – אנחנו נוכל להחליף את נתניהו ולהקים ממשלה שתדאג לכלכלה הוגנת, לחברה צודקת ולמדינה שפויה". שלי יחימוביץ יודעת היטב ממי היא יכולה לקחת קולות. המספר שהיא נקבה בו, 25, אינו מקרי. לפי הסקרים זה פחות או יותר מספר המנדטים שאמורות לקבל העבודה והתנועה ביחד. מה שמעניין היום את שלי יחימוביץ, זה איך כל מצביעי התנועה עוברים לעבודה.

שיהיה לה בהצלחה, אבל צר לי לאכזב אותה: לפי המצב הקיים בין הגושים, גם אם היא תקבל 25 מנדטים, היא לא תרכיב את הממשלה הבאה.

רובין הוד

בתשדיר בחירות מבטיחה שלי יחימוביץ להטיל מסים גבוהים על הטייקונים והמאיון העליון, ולהוריד מסים ממעמד הבינים, ועוד ישאר לה כסף כדי לבנות דירות ולהוריד את מחיר הדיור, ולדאוג לחלשים ולמסכנים.

זהבה גלאון בעד שוויון

כתבנו כאן בשבוע שעבר על הקמפיין של מרצ נגד אישים בימין. הזכרנו שם שהקמפיין דווקא מעודד הצבעה לאנשים האלה.

הקמפיין של מרצ עסק במשה פייגלין, דני דנון, נפתלי בנט, מירי רגב וציפי חוטובלי. הקמפיין ציטט כמה התבטאויות של הפוליטיקאי האלה, התבטאויות שאינן מוצאות חן בעיני אנשי מרצ.

זהבה גלאון הורתה להסיר מהקמפיין את המודעות נגד מירי רגב וציפי חוטובלי. במרצ לא יתקפו נשים שרצות לכנסת. במרצ תוקפים את מי שמדבר על הערבים והמסתננים, אבל מסתבר שמה שאסור לגברים – מותר לנשים. מותר לך לעשות כל דבר ובלבד שאת אשה.

קשה לומר שזה יחס המכבד את הנשים. שוויון זה ודאי לא.

אהוד נגד ביבי

אולמרט התגייס השבוע נגד ביבי. יפה מאד, הוא לא מועמד לכנסת, אז כנראה הוא עושה לשם שמים. לשם שמים הוא משמיץ את ישראל, לשם שמים הוא חושף סודות. הרי אין לו מזה שום רווח. מה שהשנאה יכולה לעשות לאדם.

נתניהו לא נשאר חייב ואמר "בניגוד לממשלות שהשקיעו בהתנתקות, אנחנו השקענו בבטחון ישראל". סליחה, חוצפן. מה אתה עשית כדי למנוע את ההתנתקות? היית יכול לעצור אותה אם בתחילת הדרך היית מתגייס לעניין ומתנגד. אבל אתה תמכת בה במשאל המתפקדים. הצבעת בעדה בממשלה שנה לפני שהיא התבצעה, ורק כאשר כבר אי אפשר היה לעצור אותה – נהיית צדיק ופרשת מהממשלה. מאיפה יש לך כל כך הרבה עזות מצח וחוצפה לבוא בטענות? חצוף!

למה הליכוד משמיץ את הבית היהודי

לכל מי שתהה למה הליכוד משמיץ את הבית היהודי – אתמול התגלה הסוד. המטה הלאומי בליכוד פרסם הודעה הכוללת את הקטע הבא: "מובילי הקמפיין נגד הציונות הדתית רוצים שלא תצביעו ליכוד! (ההדגשה במקור. א. א.) כך יוכלו להאשים את כולנו בכך שהרשימה הימנית לא רק שלא הביאה את התוצאות אלא הרחיקה מצביעים".

כלומר: הליכודניקים רוצים שימניים לא יצביעו ליכוד, כדי שאפשר להאשים את הימין.

המידע הזה, זה מה שאמור לעשות לנו חשק להצביע ליכוד. דווקא, נדפוק את אגד.

בע"ה ניפגש כדרכנו מחר. עם יומן הבחירות הבא. היומנים הקודמים: ב שבט – הליכוד קונה קולות. כט טבת – השמצות הדדיות ודאגה לכבוד. כח טבת – המערכת בשיאה והבחירות קפאו. כז טבת – בתשדירי המפלגות הדתיות אין אלהים. כו טבת ניתוח תשדירי התעמולה. כה טבת – גוש השמאל לא יחזיק מעמד. כד טבת – המשמעות של גוש חוסם משמאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרב חולה ,שס חולה שעת הציונות הדתית לשוב לקידמת הבמה
עמוס | 14-01-2013 12:49