"לא צריך לעשות עניין מכמה שמפניות וסיגרים; ההאשמה בשוחד היא פשוט רדיפה; הגרסאות הסותרות וההסברים החלקיים למיליונים סביב פרשות הצוללות זו קטנוניות; והעובדה שכמעט כל הסביבה הכי קרובה נגועה בשחיתות לא אומרת שהוא ידע משהו".
לו אותם הסברים פתלתלים היו נאמרים רק מפי נתניהו עצמו היה אפשר להתעצב, אך לפחות להבין שכך מדבר אדם המצוי במצוקה גדולה. העצב הגדול נובע מכך שאלה אמירות הנשמעות מפי כמה וכמה דמויות בולטות בציבור הציוני דתי. באופן לא ברור הפכו רבנים ופוליטיקאים בציונות הדתית למגינים הגדולים ביותר של ראש הממשלה. בלי הסתייגויות, בלי כוכבית וכמובן בלי טיפת ביקורת הם הפכו להיות חומת המגן של ראש הממשלה שחשוד בפלילים.
אני יודע. תכף הם יזדעקו ויגידו שלכל אדם עומדת חזקת החפות. זה נכון כמובן. טרם נגזר דינו של נתניהו והלוואי והוא ושאר חברי הכנסת החשודים יצאו זכאים. באמת. אבל ראוי שהדיון בענין יהיה מעט יותר רחב ועמוק מאשר אמירה זו, נכונה ככל שתהיה.

מדובר במנהיג של ישראל, האם במקרה כזה לא ראוי לצפות לניקיון כפיים מובהק? יתרה מזאת, האם גם העובדות שכבר אין לגביהם ספק אינן מספיקות כדי לפחות לחלץ מילת ביקורת מאנשי הציונות הדתית?
הבנתי, אותם מגינים סבורים שנתניהו ראוי להמשיך לכהן בתפקידו. אבל האם דעתם נוחה עם מנהיג מדינת ישראל שמקבל מחברים סיגרים יוקרתיים ושמפניות יקרות באופן שיטתי ובמשך שנים? האם באמת לא מטריד אתכם שבתחילה אמר שקנה את המניות מהחברה שהיתה מעורבת בבניית הצוללות כאזרח פרטי ואז כיו"ר האופוזיציה ועוד שלל גרסאות סותרות סביב רכישת הצוללות?
בבית הספר הציוני דתי שבו למדתי אני זוכר הרבה דיבורים על צניעות, יושר וענווה, שראוי שמנהיג האומה יתאפיין בהן. לא בדיוק מסתדר עם ההתנהגות של נתניהו. הרי אין מדובר בחטא בעולמו הפרטי, אלא בחשד בשימוש בשררה ובכספי ציבור. רוצים להגיד על זה משהו? אולי לגלות קמצוץ של מבוכה, שלא לומר להסתייג קלות?
העובדה שמדובר בראש ממשלה ימני (?) מכשירה הכל
הוא נהנה להכריז על הציונות הדתית כ"שותפים הטבעיים" שלו. שותפים טבעיים באיזה מובן? בשתיקה על חשדות בפלילים? באלם סביב שקרים? בדממה על הנהנתנות על חשבון חברים?
בכנות, לו היה מדובר באהוד אולמרט גם אז הייתם שותקים? האם העובדה שמדובר בראש ממשלה ימני (וגם על זה יש להעמיד סימן שאלה גדול) מכשירה הכל? האם הימניות המדינית מכשירה הכל? האם באמת הצהרות על תמיכה בהתיישבות מכסות על כל פשעים?
לא מזמן, קצת יותר משלוש עשרה שנה, היה כאן מקרה עם קווים דומים. היה ראש ממשלה שריח חריף של שחיתות התגולל סביבו במשך שנים. מנהיג שכספים עלומים התגלגלו בין חשבונות קרוביו ואפילו איים נקשרו בשמו. אצלו אגב, לא הוכחה אשמתו מעולם בבית המשפט. גם אז ההתנהגות שלו והמעשים שלו נתקלו בשתיקה רועמת. גם אז היה זה מפני שעמדותיו ומעשיו התאימו למאן דהוא. גם אז היו מי ש'איתרגו' אותו כי מה זה כמה מיליונים והתנהלות בעייתית לעומת פינוי 8,000 תושבים.
שעתה הלא ממש יפה של הציונות הדתית
אצל אריאל שרון הנכונות לפנות את תושבי גוש קטיף היתה סיבה להכשיר את כל מעשיו בקרב מנהיגים והוגי דעות מסוימים בשמאל. את המחיר כולנו משלמים עד היום. הצלקות טרם הגלידו. כנראה כבר לא יגלידו לעולם.
וגם אצל בנימין נתניהו אי פינוי והבטחות ימניות הן סיבה להכשיר את כל מעשיו בקרב מנהיגים ורבנים מסוימים, הפעם מימין. את המחיר אנו עוד צפויים לשלם. יש מחיר לשחיתות ויש מחיר כבד במיוחד לשתיקה אל מולה.
קו אחד עובר בין השניים. מדובר בתמונת ראי לא מחמיאה במיוחד. שתיקה מול ריחות של שחיתות היא כתם מוסרי, בין אם היא באה משמאל ובין אם מימין. מי היה מאמין שמובילי החסינות ומקבלי ההתנהלות הקלוקלת יהיו דווקא מי שרוממות המוסר בגרונם. זו שעתה הלא ממש יפה של הציונות הדתית.
מה דעתך בנושא?
54 תגובות
8 דיונים
יעל
יהיר ומתנשא מי שמך??? לא תתן לנו ציונים. בור ששתית (ואביך)ממנו מים........
14:36 22.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מזועזע
ונניח שאתה צודק ואפילו חזקת חפות אין לראש הממשלה, זו סיבה מספיק טובה לחבור לגנץ , ללפיד, לבגוד בכל מה שכן טוב ונעשה כאן. רק בשביל תפקיד ומקום פוליטי? אגואיזם...
ונניח שאתה צודק ואפילו חזקת חפות אין לראש הממשלה, זו סיבה מספיק טובה לחבור לגנץ , ללפיד, לבגוד בכל מה שכן טוב ונעשה כאן. רק בשביל תפקיד ומקום פוליטי? אגואיזם וצביע ות בטח לא למדת אצלינו.
המשך 16:29 20.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ליאת פרידמן
אתה רץ כעת עם גבי אשכנזי ולא אמרת עליו מילה. אתה רץ עם יאיר לפיד, הבועל אשת איש ולא אמרת דבר. רק נגד ביבי ונגד הציונות הדתית יש לך מה לומר??...
אתה רץ כעת עם גבי אשכנזי ולא אמרת עליו מילה. אתה רץ עם יאיר לפיד, הבועל אשת איש ולא אמרת דבר. רק נגד ביבי ונגד הציונות הדתית יש לך מה לומר?? אני מקוה שאבא שלך שמח בך. (בגדת בציונות הדתית...)
המשך 18:01 18.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כצפוי
ופועלים לאור חזקת החפות. פירוש: אתה חף מפשע עד שיוכח אחרת. לא מושחת, לא אשם. חף מפשע. עדיין לא התחיל משפט וכבר תליינים על דעת עצמם מגדירים את אוייבם הפוליטי כ"מושחת"....
ופועלים לאור חזקת החפות. פירוש: אתה חף מפשע עד שיוכח אחרת. לא מושחת, לא אשם. חף מפשע. עדיין לא התחיל משפט וכבר תליינים על דעת עצמם מגדירים את אוייבם הפוליטי כ"מושחת". איפה פה יש סיכוי למשפט צדק אם גזר הדין נקבע מראש? הרי אתה מזכיר את פרשת הצוללות - תיק שהיועץ המשפטי ניקה את ביבי ממנו. פירוש, לא מעניין אתכם הדין, המשפט או הצדק. רק מלחמה פוליטית, ועל הדרך השמצות. ויש רבנים שלא זורמים עם זה, אלא נאמנים לעקרונות של משפט צדק לכל אחד - אפילו אם הוא ראש ממשלה. סיגרים ושמפניות? אני מפנה אותך למומחה בנידון, מס' 2 בכחול לבן. תמהני על אלו שרוממות החוק/משפט/צדק/מוסריות בגרונם אך רומסים ברגל גסה את "חזקת החפות" העומדת בבסיס כל משפט צודק. כנראה כשמדובר ביריב פוליטי, זה מותר...
המשך 01:07 18.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גיא
מעצבנים האנשים האלה עם המוסר הנוקב לציונות הדתית, מי אתה בכלל?!
16:19 16.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דייגי שחיתות
מי מינה אותך למנהל בראשית דרכך?? לא אבא שלך?? ואת אחיך?? שוב אבא... ואת גיסך?? שוב אבא..
15:45 16.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יעל
מבחיל.קשוט עצמך תחילה, אחרת אחרים נהנים לקשוט
14:40 22.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
אוי הפטתיות של המזרוחניקים ... החרדים שולחים את נציגיהם לכנסת, אך מעולם לא החשיבו אותם למאורי הדור... המוסר שלהם לא מעניין...היחידים שמעניינים זה גדולי הדור. המדינה היא כמו חברה, אנחנו...
אוי הפטתיות של המזרוחניקים ... החרדים שולחים את נציגיהם לכנסת, אך מעולם לא החשיבו אותם למאורי הדור... המוסר שלהם לא מעניין...היחידים שמעניינים זה גדולי הדור. המדינה היא כמו חברה, אנחנו רוצים שתהיה רווחית ובטוחה ומוצלחת. לכן אנחנו רוצים את ביבי כי הוא המנהל הכי טוב שאפשר להשיג כעת... אבל אצלכם בציונות הדתית תמיד אתם מתבלבלים... כשאריק שרון הגיע לישיבת מרכז הרב והרבנים יצאו לקראתו עם ספרי תורה ושרו לו ורקדו לפניו "אריק מלך ישראל" כולם יודעים מה קרה בסוף ...ולמה דווקא לכם. פטתיים שכמותכם, מעולם לא השכלתם לצאת מהמרובעות בחשיבה, מהאלטיסתיות בהרגשה. תמיד בסוף אכלתם את כל הגזר והגפילטא וד"ל. ביום שתתחילו לראות את עצמכם כמו ששאר המדינה רואה אתכם "קבוצה של פראיירים מורעלים שיעשו הכל כדי לרצות", אולי תתחילו להתקדם לבנתיים אתם הדיוטים שימושיים לימין ולשמאל.
המשך 13:39 16.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הצבועים במעשה זימרי
תמיד הטלת רפש במי שימינה ודתי ממנו...
13:35 16.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דני צור
כשמנהיגי ציבור הם אישי דת,רבנים,כמרים או אייממים המשמעות היא שמה שקובע זו הפרשנות הדתית ומוסדות הממשל הדמוקרטיים הם אמצעי במקרה הטוב ומטרד במקרה הרע. אם אין הפרדה בין דת ומדינה...
כשמנהיגי ציבור הם אישי דת,רבנים,כמרים או אייממים המשמעות היא שמה שקובע זו הפרשנות הדתית ומוסדות הממשל הדמוקרטיים הם אמצעי במקרה הטוב ומטרד במקרה הרע. אם אין הפרדה בין דת ומדינה דת ודמוקרטיב אינן חיות בשלום זו עם זו.
המשך 13:11 16.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חח
כי נתניהו לא נחשד כלל בםרשת הצוללות
12:15 16.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר