יאיר לפיד: "דונלד טראמפ הוא נס שקרה לעם ישראל" - סרוגים

יאיר לפיד: "דונלד טראמפ הוא נס שקרה לעם ישראל"

יו"ר מפלגת יש עתיד, תקף את חוק ההמלצות "החמיא" לחברי הכנסת של הליכוד, טוען כי דונלד טראמפ הוא נס שקרה למדינת ישראל ולנתניהו ומגלה על מה הוא מוכן לוותר, ועל מה לא, בכדי לקדם הסכם שלום

author-image
יאיר לפיד: "דונלד טראמפ הוא נס שקרה לעם ישראל"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף בישיבת הסיעה את חוק ההמלצות וכינה אותו 'תועבה'. בפתח הישיבה אמר לפיד: "חוק ההמלצות הוא תועבה. הוא מביך כל אזרח ישראלי. הם חיים במדינה משלהם. מדינה מושחתת שבה הכל מיועד למטרה אחת: לשרת את השליט".

לפחות הם טובים בלהיות מושחתים

לפיד התייחס בציניות לחריצות של חברי הליכוד להעביר את חוק ההמלצות ואמר כי "הדבר שהכי בולט בחוק ההמלצות זו היעילות. פתאום הם יעילים. כשזה מגיע אליהם, לבעיות האישיות שלהם, לניסיון להציל את הכיסאות שלהם הם כמו מכונה משומנת. נכון שזה מושחת, אבל בואו ניתן להם קרדיט – לפחות הם טובים בזה. לפחות הם טובים בלהיות מושחתים. חוק ההמלצות לוקח את הדמוקרטיה הישראלית ומכופף אותה לצרכיו של אדם אחד. החוק הוא תועבה מפני שהוא מעליב כל אזרח ישראלי שהלך לקלפי וחשב שהוא מצביע על החיים שלו. על הילדים שלו".

שמח על ההחלטה של גואטמלה

בנוסף, לפיד התייחס לדבריו של נתניהו לפיהם מדינת ישראל נמצאת בתקופה המעולה ביותר בתולדותיה בנושא יחסי החוץ: "אני שמח על ההחלטה של גואטמלה ורוצה שכמה שיותר מדינות יעבירו את השגרירויות שלהם לירושלים, אבל אין כאן רנסנס מדיני. יש הזנחה מדינית. לא יהיה רנסנס מדיני כשאין שר חוץ, כשמשרד החוץ מחולק לשישה חלקים והכול מסיבות של פוליטיקה ישראלית קטנה".

נס שקרה לעם ישראל ולנתניהו

עוד הוסיף לפיד כי "הנשיא טראמפ הוא בהחלט נס שקרה לעם ישראל ולנתניהו, התמיכה שלו בישראל היא בלתי מסויגת ואני מברך על ההחלטה שלו בעניין ירושלים. בכל שאר הדברים מצבנו גרוע: יש שבר שלא היה כמותו עם המפלגה הדמוקרטית, יש משבר עם יהדות ארה"ב ויש גם בעיה מול אוונגליסטים צעירים. אנחנו בתוך משבר ולהחליט להתעלם ממנו ולהגיד שהכל פנטסטי זה בעייתי".

אפנה יישובים מבודדים

בהתייחסו לדברים עליהם הוא יהיה מוכן לוותר בשביל לקדם הסכם מדיני, אמר לפיד: "לא אנהל משא ומתן על ירושלים. עדיף שלא יהיה הסכם מאשר הסכם שכולל את חלוקת ירושלים".

עם זאת הוא הדגיש כי "כל הסכם מדיני מחייב ויתורים והם יבואו לידי ביטוי בפינוי התנחלויות מבודדות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עוד חמוץ .שלא יחזיק נשק
אלכס | 25-12-2017 19:06
איזה מהמילים שלו לא נכון???
mt | 26-12-2017 18:03
לא הבנתי את הקשר להחזקת נשק. האיש אומר דברים נכונים. או במילים אחרות. הממשלה הזו משתינה על העם ואתה צועק זה רק גשם.
2
סורי לא מתאים ליהיות ראש ממשלה
ניסים | 26-12-2017 3:17
סכננננה תיזכרו.
3
לפיד אני זוכר שהייתה אוכל במיסעדת מי ומי
מלשין | 26-12-2017 5:07
חזיר בתל אביב.כך אתה ניראה