לבני מתנגדת: לא נכפיף את הדמוקרטיה כלפי הערכים היהודיים - סרוגים

לבני מתנגדת: לא נכפיף את הדמוקרטיה כלפי הערכים היהודיים

שרת המשפטים ציפי לבני מודיעה כי תעשה כל שביכלתה כדי להתנגד לחוק הלאום עליו הכריז ראש הממשלה: "כמו שהתנגדתי בעבר ליוזמות כאלה אעשה זאת ולא משנה זהותו של המציע"

author-image
לבני מתנגדת: לא נכפיף את הדמוקרטיה כלפי הערכים היהודיים
  מתנגדת לחוק הלאום. לבני (פלאש90)

שעה קלה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז כי יקדם את חוק הלאום, שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה כי תתנגד לחוק.

"אמשיך להגן על ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובשום אופן לא נאפשר להחליש את הערכים הדמוקרטיים ולהכפיף אותם ליהודיים – זו מהות מגילת העצמאות וזה בסיס קיומנו", כתבה לבני בדף הפייסבוק שלה. "כמו שהתנגדתי בעבר ליוזמות כאלה אעשה זאת ולא משנה זהותו של המציע."

החלופה שמציעה לבני היא חקיקה מאוזנת יותר ממה שמציעים חברי הליכוד והבית היהודי: "מאז נכנסתי למשרד המשפטים אני פועלת לעגן את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – באופן מאוזן וחוקתי. לשם כך, ועל דעתו של ראש הממשלה וכל מרכיבי הקואליציה, מיניתי את פרופ׳ רות גביזון לפני מספר חודשים על מנת לבחון לעומק את הנושא ולנסח בהתאם הצעת חוק שתשמור על האיזון החיוני של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית."

קודם לכן פרסמנו בסרוגים כי בהיכל העצמאות בתל אביב הכריז ראש הממשלה על קידום חוק ישראל כמדינה יהודית: "אחת ממשימות היסוד שלי כראש ממשלת ישראל היא לבצר את מעמדה של מדינת ישראל, כמדינת הלאום של עמנו. על כן, בכוונתי להוביל חקיקת חוק-יסוד בכנסת שתבטיח עיגון חוקתי של מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אני מאמין שהמרכיב הבסיסי ביותר בחיינו הלאומיים יזכה למעמד חוקתי, בדומה למרכיבים מרכזיים אחרים העומדים בבסיס משטרנו, שנקבעו עד היום בחוקי היסוד של הכנסת."

על התנגדותה הצפויה של לבני, כבר הקדים נתניהו ואמר: "תמוה בעיני שדווקא בין אלה שקוראים לישראל לעשות ויתורים בשטחי יהודה ושומרון בגלל רצונם המובן להימנע ממדינה דו-לאומית – יש כאלה שמתנגדים להגדרתה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אי אפשר לטעון בעד הקמת מדינת לאום פלשתינית כדי לשמור על אופייה היהודי של מדינת ישראל, ובה בעת להתנגד להכרה בכך שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. תמיכה בהקמת מדינת לאום פלשתינאית והתנגדות להכרה במדינת הלאום היהודית מערערת בטווח הארוך על עצם זכות הקיום של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
BS
NADAV | 01-05-2014 19:45
MISS TZIPORA ... YOU ARE FULL OF IT ...
2
היא מומזנת לעזוב עם הכלום שהיא הביאה לממשלה
דוד | 01-05-2014 20:36
גם אני לא נתכופף לזבל שהיא מציע למדינה שלנו
3
תגובה
אחר | 04-05-2014 12:18
מי שלא נוח לו יכול ללכת במיוחד את ציפי