אני מורה, ויפה בן דוד לא מייצגת אותי - סרוגים

אני מורה, ויפה בן דוד לא מייצגת אותי

שביתת המורים צודקת בחלקה, אבל היא בכל מקרה לא תשיג את המטרה. העלאה נוספת בשכר של המורים הוותיקים, לא תשפר את האמון בנו, ולא את ההערכה המקצועית שהמורים באמת זקוקים לה

אני מורה, ויפה בן דוד לא מייצגת אותי
  (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)

אני באה ממשפחה של אנשי הוראה.
סבתי היא כמעט היחידה שלא עובדת (כן היא עדיין עובדת במרץ) במקצועות ההוראה והטיפול. הדודים משני הצדדים כולם מורים בהווה ובעבר, אחים שלי, בני דודים וגיסות. עם כל נכד נוסף שהלך ללמוד הוראה סבתא שלי הייתה נאנחת, הנה עוד אחד נפל.

אני באה ממשפחה של אנשי הוראה מאוכזבים.
הרבה מאלו שברשימה לעיל, היו מורים מדהימים, עשרות שנות ותק ודורות של תלמידים, ואחד אחרי השני, הם עזבו את המערכת. זה כבר הפך לקלישאה משפחתית, אינספור שיחות סלון בהן מתמרמרים על התנאים, המערכת המאובנת, השכר וחוסר התגמול.

מחאת המורים (צילום: תומר ניוברג/פלאש 90)

אני מעריצה אותם. את דוד שלי, הכריזמטי, עם צחוק מתגלגל ואנרגיות של נער, שכשהלכתי במסדרונות בית הספר היסודי בו לימד, התגאיתי להיות האחיינית של המחנך האגדי.
מעריצה את דודה שלי,  שסיפרה על תלמידים שהתקשו ללמוד והיא ידעה בדיוק בדיוק את הדרך הנכונה להגיע אליהם וללמד אותם היסטוריה. ואת ההומור והציניות שלה שגרמו לי כמתבגרת להרגיש שהיא מבינה את השפה שלי ושל בני גילי. את דודתי שיודעת הכל, שמלמדת בתשוקה שלא נגמרת ושצחקה עם התלמידות על כל נושא, והייתה חברה קרובה שלהן. ואת אימי, שתלמידות אינספור שלה פגשתי, עם החיוך הקבוע שעלה להן כשנזכרו ב"ביצלה'" הביצה המפורסמת, אותה החליקה לתוך בקבוק כדי להדגים את שינויי המבנה החלקיקי בחום.
הרבה הומור, הרבה אנרגיות, וצחוק. כולם פרשו מעולם ההוראה. מדגם איכותי של אנשי הוראה משכמם ומעלה, שהחזיקו כיתות בלי בעיה ולימדו מתוך תשוקה ואהבה למקצוע, אבל עזבו את המערכת.

אין בנו אמון

שביתת המורים (יותר מדויק לומר, השביתה של יפה בן דוד) ששוקעת לה בימים אלו גרמה לי לחשוב הרבה על מעמד המורה, על הסיבה לכך שאין מספיק אנשי הוראה איכותיים. על כך שכמו הדודים שלי, רבים וטובים לא שורדים במערכת הזו. כמורה כבר כמה שנים טובות וכאשת חינוך, אני לא מצליחה להזדהות עם המחאה הזו.

לא מרגישה שיפה בן דוד מייצגת את המוני אנשי ההוראה בשטח שמשוועים לא רק למשכורת נורמלית אלא לגיבוי מערכתי ראוי, לתמיכה וגב מול ההורים והתלמידים, למעמד מקצועי מכובד ומוערך ולאפשרות להשתכר באופן שיאפשר להתנהל בכבוד, שלא לומר לסגור את החודש.

יפה בן דוד (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)

חייב להיות שינוי, כבר אתמול, אבל אין מי שמוביל אותו. בשביתה שהובילה יפה בן דוד לא היה דבר שמייצג את הצורך שלי כמורה ולמורים רבים וצעירים כמוני.
שוב דובר על תוספת במשכורת על פי וותק ולא איכות עבודה, שוב המורים הצעירים לא יקבלו שכר הראוי למשרה, (לא מעטות המורות שאני מכירה שעובדות בכמה משרות מלבד ההוראה כדי לסגור את החודש), רפורמות הוראה ימשיכו ליפול עלינו כל שנתיים והמנהלים ימשיכו לכבות שריפות בחיפוש אחרי מורים למערכת.

עוד באותו נושא

רותם סלע על שכר המורים: "בושה, מעליב ומזלזל"


9

לא יעזור להעלות את שכר המורים. איך אמרה לי אחותי שגם היא מתעדת לעזוב את תחום ההוראה (אחרי עשור!) "זה לא הכסף! זו המציאות בה אני כגננת לא יכולה לפעול מול ההורים, ולעשות את העבודה שלי כמו שצריך בגלל התערבות של הפיקוח, וגורמים מנהלים מנותקים". אין אמון במורים.

יפה בן דוד מנהלת מאבק שמנותק מהשטח, על גבם של הורים לילדים שחוו שנתיים של קורונה ועל גבם של תלמידים שגם כך לא חוו שגרת למידה כמעט בשנים האחרונות, ומתייחסים אליהם רק כבייביסיטר.
אין אמון במורים כאנשי השכלה ודעת, מתייחסים אליהם כבייביסיטר, ובמקרה הטוב כמשפרי סיכוי לתעודת בגרות טובה.
למי אכפת מתחומי הדעת?
בעידן בו מבטלים את מקצועות הרוח ומצמצמים אותם לכתיבת עבודות, בתקופה בה מספיק דופק ותעודת זהות כדי להתקבל למכללות ההכשרה למורים, ובזמן בו אין למורה כלים להתמודד מול אירועי משמעת בכיתות צפופות ואפס גיבוי מערכתי, מה יעזור להוסיף במשכורת למורים הוותיקים?!

זה לא הכסף

זה לא הכסף, זה המעמד המקצועי של מקצוע ההוראה. יפה בן דוד מנהלת מאבק כוחני ואלים, וכמורה, אני לא מוכנה לקחת חלק במאבק הזה. יש דרך לבקש את שמגיע לנו כמורים, זה מתחיל בתנאי הקבלה למקצוע וממשיך דרך תנאי פתיחה טובים למורים מתחילים. אבל בעיקר בעיקר- בתחושה שיש לנו גב, שמעריכים אותנו ושלמורה יש את החירות לפעול וללמד עם משאבים ראויים שמוקצים לו.

עוד באותו נושא

צפו: המורים והמורות שלא מוכנים לחזור לביה"ס

מה צריך? לא להוסיף סכומים רנדומליים למורים ששנים כבר במערכת, אלא לתת שכר למורה על פי הכישורים שלו, לעודד מצויינות במערכת הכל כך בינונית הזו, לייצר הישגיות אמיתית עם משאבים מתאימים.


צריך להעלות את תנאי הסף, להעלות את המשכורת של מורה מתחיל גם אם זה יהיה במחיר צמצום החופשים (כן, אני מורה ואני מסכימה עם העובדה שכמות החופשים הזו לא הגיונית וגם לא שווה את השכר הנמוך).
צריך ל
אפשר למנהלים לנהל, לתת להם תקציבים לפיתוח יוזמות לימודיות במקום להנחית עליהם רפורמות הזויות ומינימום שעות להתנהל איתם.
צריך לקרב בין הדרג הפועל בשטח, לדרג המנהל, לקצץ משרות פיקוח ופיתוח מיותרים ולתת לאנשי ההוראה לפתח בעצמם. צריך להאמין באנשי ההוראה שהם יודעים מה נכון, הרי לשם כך הוכשרנו, לא?

כל עוד לא יתנו אמון במורים וימשיכו לנהל מאבקים על גבם הדומם של אנשי ההוראה, כל עוד יגדילו את המשרות של המורים הוותיקים ולא ישקיעו במורים המתחילים ובהכשרת המורים, כל עוד הפיקוח יהיה מנותק מהשטח, ימשיכו מורים איכותיים לעזוב.תנו למורים ולמנהלים את האפשרות ליצור, לפתח והכי חשוב- ללמד. הנעשה בינתיים- משיג בדיוק את התוצאה ההפוכה.

עוד באותו נושא

ההטרדות המיניות באולפנא: המתלוננות נפגשות. צפו


25

במשפחה שלי מצאו את הדרך לעשות את זה, אבל מחוץ למערכת. דוד שלי מלמד תנ"ך קהלים שונים בארץ ובעולם, דודה שלי הקימה מרכז פרטי ללקויות למידה שמתמחה בסיוע לתלמידים שבתי הספר לא מצליחים להתמודד איתם, אמא שלי הקימה מרכז של הרצאות ופעילויות לגיל השלישי ודודה אחרת שלי מרצה את ידיעותיה הנרחבות באקדמיה.
כולם עדיין מלמדים, הם פשוט מצאו מקום שמאפשר להם לעשות את זה בהנאה ובכבוד.

מוריה קווס היא מורה להיסטוריה ומחנכת כיתה יב' בתיכון בתל אביב

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
51 תגובות - 34 דיונים מיין לפי
1
אני מורה וחברותיי...
יפה בן דוד מייצגת אותי ואת חברותיי | 30-06-2022 16:25
אני מורה וחברותיי מורות, ויפה בן דוד מאוד מייצגת אותנו, כד שאנשים ירצו להיות מורות, כן צריך להעלות משכורות, לתקן את העוול, וגם למורות הוותיקות שלמרות המשכורות הנמוכות, נשארו והאמינו במקצוע ובתלמידים, ומנסיוני רק עם שביתות המשכורות הועלו
הייתי מתביישת...
עפרה | 03-07-2022 1:34
הייתי מתביישת במייצגת ברוטלית כזאת
2
מצטרפת יפה בן...
מצטרפת יפה בן דוד מייצגת אותי ואת כל המורות!! אם רוצים שהורים יעריכו את העבודה צריך שיבינו מה זה להיות ללא מורים. הערכה לא תגיע מהעלאה למורים מתחילים. גם להם צריך להעלות. אבל בסוף בהוראה עם השנים משתבחים וכן מגיע על זה גמול.. כל החשיבה המנהל יתעדף מורים לפי עשייתם תיצור מתח ולחץ מיותר בחדרי מורים שגם ככה רווי מתח מכל השיגעונות שיש למשרד החינוך כל שנה. אין צורך להוסיף עוד.. מעבר לכך חושבת שהמחאה הייתה צריכה להיות של ההורים! בסוף הם ישארו ללא מורים לילדיהם.. כדאי שההורים יתמכו במחאה עבור עתיד ילדיהם!! | 30-06-2022 20:37
מצטרפת יפה בן דוד מייצגת אותי ואת כל המורות!! אם רוצים שהורים יעריכו את העבודה צריך שיבינו מה זה להיות ללא מורים. הערכה לא תגיע מהעלאה למורים מתחילים. גם להם צריך להעלות. אבל בסוף בהוראה עם השנים משתבחים וכן מגיע על זה גמול.. כל החשיבה המנהל יתעדף מורים לפי עשייתם תיצור מתח ולחץ מיותר בחדרי מורים שגם ככה רווי מתח מכל השיגעונות שיש למשרד החינוך כל שנה. אין צורך להוסיף עוד.. מעבר לכך חושבת שהמחאה הייתה צריכה להיות של ההורים! בסוף הם ישארו ללא מורים לילדיהם.. כדאי שההורים יתמכו במחאה עבור עתיד ילדיהם!! לייק · השיבי · מחקי · דקה אחת
3
כל מילה בסלע!...
ישראלית | 01-07-2022 0:56
כל מילה בסלע! מורה אמיצה! הלוואי והשינוי יבוא בהקדם!
4
עוד אחת שחושבת...
דני מורה | 01-07-2022 6:31
עוד אחת שחושבת עצמה נאורה ומורה. הזויה שכמותך... את היא שלא מייצגת אף אחד. באת ממשפחה עטירת ממון וחיה במגדל השן. בלמי פיך. אולי אותך השכר לא מטריד. סבתא שלי וסבתא שלי... יודעת מה , דברייך מעניינים את הסבתא שלי... ובפנים אומרת שכל משפחתך יצאה ממערכת החינוך בגלל כסף ומצאה דרך להכניס יד לכיסי ההורים בצורה פרטית, לכן מה הפלא שאת יוצאת נגד בן דוד, כי כל שינוי שתעשה יפגע לך ולמשפחה שלך בכיס.
5
כותבת עלולה שחוששת...
מורה | 01-07-2022 6:32
כותבת עלולה שחוששת מהשינוי של בן דוד, כי לדבריה זה יפגע בכיס שלה ונשפחצה שעכיו כולם פתחו מקומות פרטיים ומרוויחים הון מהמצב הקיים. צבועה והזויה
6
נהגי האוטובוסים הצליחו...
מילה | 01-07-2022 6:55
נהגי האוטובוסים הצליחו בשביתה שלהם וזה קרה נורא מהר אז למה אצל המורים זה תמיד בעצלתיים עם גרירת רגליים?
, התשובה...
זהבה | 02-07-2022 23:50
, התשובה לסיבת כי האירגון הזוי תוספת של 40% מטורףףףף
...
חדוה | 01-07-2022 15:33
תשאל את האוצר .
7
או זאת מורה...
יפעת | 01-07-2022 8:21
או זאת מורה שאשמח אם תלמד את ילדיי
8
לגמרי בעד. אנחנו...
נחמן | 01-07-2022 8:30
לגמרי בעד. אנחנו זקוקים להפרטה של מערכת מאובנת זאת כמה שיותר מהר. שריד ארכאי של כלכלה סוציאליסטית שלא עובד בשום מקום. שכר צריך לשקף את תרומת המורה וכישוריו ולא כמות השנים במערכת. אתם לא תצליחו לכופף ולאנוס את מיליוני ההורים עם שביתות ברבריות ותנאים החזויים. כמו עובדי הנמלים שגורמים עם השביתות ורמת עבודה ירודה, קיבלו נמלים פרטיים בצד, גם אתם תצטרכו לתגמל את הטובים או שאנשים יצביעו ברגליים וילכו למקומות הפטיים.
מסקרן...
ד | 02-07-2022 7:42
מסקרן מי מעריך אותך בעבודה ונותן לך בהתאם לאיכות עבודתך? בגלל אנשים כמוך מעמד המורה נמוך.
9
ומי יקבע מי...
ישראלה | 01-07-2022 13:12
ומי יקבע מי המורה האיכותי שיתוגמל יותר?כמובן זה שאהוב יותר על המנהל.בקיצור הכל יהיה פוליטי.רעיון גרוע!
בול!!!!!!!!!! בדיוק!!!!!!!!...
מורה של החט''ע | 01-07-2022 23:07
בול!!!!!!!!!! בדיוק!!!!!!!! איך זה שאף אחד לא אומר זאת??????
10
שכר לא מתגמל... מעט...
ע | 01-07-2022 15:19
שכר לא מתגמל... מעט חופשות... עבודה קשה... תמיד אפשר לעשות הסבה מקצועית.
מי שנשאר,...
ד | 02-07-2022 7:21
מי שנשאר, נשאר בשביל האהבה הגדולה לילדים והרצון להמשיך לחנך ולהיות שם עבורם. כי כל המעטפת פח
11
אם יפה בן...
יוסי | 01-07-2022 16:06
אם יפה בן דוד לא מייצגת אותך יש עד מאות אלפי מורים שמרוצים מהנהגתה.
12
מה את מתייפייפת??...
א | 01-07-2022 17:55
מה את מתייפייפת?? התפקיד של יפה הוא לצעוק את קול המורים! לא צריך לעניין אותה לא הורים וגם לא ילדים! אכלנו קש שנים ועוד יותר בקורונה, ואם יש שכר כזה עלוב על עבודה כזו ברור שתהיה נשירה. ואז לוקחים את כל המי ומי ללמד.. ואז באמת מפסידים הילדים!! ומכאן הזילזול של הציבור בנו!!
13
כמורה אל מורה...
מורה | 01-07-2022 18:28
כמורה אל מורה אני קורא לך לקום ולהתפטר עכשיו. אני המום מכך שמורה השייכת לארגון המורים ומיוצגת על ידיו .פונה מעל במה זו ומאשימה את הסתדרות המורים ויפה בן דויד . את פשוט בושה לנו המורים. קומי בידקי מי הארגון המייצג שלך. ותפסיקי להטעות הציבור. מעולם לא התיימרה יפה ליצג אותך. אני בוש במורים כמוך שייצר הפרסום גובר על הבנתם המקצועית. רצוי שתתנצלי מייד בושה שאת בכלל מורה
@כתבה מדוייק להפליא...
שרה | 02-07-2022 23:47
@כתבה מדוייק להפליא , האמת כואבת. כל מילה בסלע , רהוטה ומדוייקת.
פשוט חוצפה!
אנונימי | 02-07-2022 23:17
פשוט חוצפה! איך את מעזה לדבר ככה אל מישהי שצודקת לגמרי??!! אם כבר את האחת שצריכה להתפתר!
14
למערכת. אתם מפרסמים...
מורה | 01-07-2022 18:31
למערכת. אתם מפרסמים מאמר של מורה המיוצגת על ידי ארגון המורים בחטיבה העליונה. שאין לכותבת המאמר דבר וחצי דבר עם הסתדרות המורים. אנא הורידו כתבה זו מיידית. היא שיקרית ולא נכונה... ומטרתה לזרות חול בעיני הציבור
הכל מתחיל...
אבי רשף | 02-07-2022 10:38
הכל מתחיל ביחס כלפי המורים. ההורים המזלזלים, המערכת וגם השכר. להיות מורה היום זה לא מקצוע עם הערכה.
להיפך יקירה,...
מרב | 02-07-2022 4:51
להיפך יקירה, היא פתחה את עינינו יותר לזה שאתם מניפולטיבים
15
הכותבת דמגוגית לא...
רעות | 01-07-2022 23:16
הכותבת דמגוגית לא קטנה. בעלת יוהרה מוגזמת ואפשר לחשוב שהיא ואין בלתה ורק היא יודעת מה טוב ומה צריך במערכת. יש לי חדשות גם אני מורה ובמשפחתי מורים מצויינים וממש לא מזלסלת כמוך. יפה לא דואגת רק לשכר וכל המטרה שלך זה לפגוע בה.מי משלם לך עבור זה? המון יוהרה וחשיבות עצמית מוגזמת בדברייך. ובהגזמה שכל מי שיש לו דופק ות.ז מתקבל להוראה ממש מקוממת.
אהבתי...
זהבה | 02-07-2022 23:45
אהבתי הרבה חושבות כך , אך נמנעות מפחד לכתוב, כל מילה בסלע
אל תתקוממי......
אחמד | 02-07-2022 8:24
אל תתקוממי... לא הייה שווה לקרוא עד הסוף, כתבה זו מעידה על בורות עמוקה.
16
אתה לא מבסוט...
יפית | 02-07-2022 3:24
אתה לא מבסוט כי דיברו על קיצוץ ימי החופש?
17
מורה ותיקה ביסודי...
ד | 02-07-2022 7:38
מורה ותיקה ביסודי עד 20 שנה לא עובר 10000, והרבה מזה בזכות גמולי השתלמות, עשרות שעות בשנה שאנו לומדות אחר הצהריים, וגם יושבות שעות על כתיבת עבודה. טעות לחשוב שותק הוסיף שכר. ואמי אחרי 800 שעות השתלמות, אקבל שכר זהה למורה מתחילה עם 0 שעות הדלמות, 0 בשעות ניסיון, מורה מתחילה תלויה הרבה המורה ותיקה , תכנים לימודיים, כתיבת תוכנית שנתית , חודשית שבועית, תכנים חברתיים, משמעתיים, התנהגותיים. רק הרעיון להשות שכר בין ותיק לשכיר יוצר בור רע ולגבי איכות ההוראה , צריך לשפר בלי ליצור תחרות מכוערת בין מורות , התחנפות למנהלת , והתנהגויות ביציות בתוך חדר מורים על הרדיפה לתוספת. תתביישו, באיזה מקום בעולם משלמים על איכות. האם רופא איכותי יקבל יותר? האם חברי הכנסת שהגיעו לשכר גבוה מאוד מקבלים על פי איכות העשייה למדינה? האם מישהו מהכותבים מקבל רק על פי איכות עבודתו? מספיק עם ההתיפיפות. מערכת החינוך במשבר ונכון צריך יותר כסף, אבל גם שינוי משמעותי במעמד. כיתות לא מפוצצות ב 34 36 תלמידים, יותר משאבים, יותר בהרבה דברים. תוציאו את המורות הוותיקות מהמערכת ואפשר לסגור את מערכת החינוך בארץ ולהפריט לחלוטין.
18
עובדים עד 2...
עובדת משק | 02-07-2022 8:10
עובדים עד 2 בצהריים עם שישה וחצי חודשים בשנה ובוכים. לא להאמין מגיע למורים העלאה וכבוד והכל. אבל אתם לא קדושי עליון הצלובים. כל המערכת עובדת על משכורות כמו שלכם רק כולם עובדים 12 חודשים בשנה עד 4 לפחות ואתם לא. נמאס הבכי שלכם על גב ימי הלימודים של הילדים והפרנסה שלנו
@אכן כך. לא...
שמעונוב | 02-07-2022 22:23
@אכן כך. לא עובדים שנה שלמה ורוצים תוספת על מה? על כך שיושבים בבית לפני חגים וחודשיים שלמים. רוצים תוספת לבזבוזים בימי החופש הרבים ??? תתבישו !
מי עובד עד...
אחמד | 02-07-2022 8:22
מי עובד עד 14:00.? בורות... לומדים 6 שנים עד לתואר שני, ועושים השתלמויות עד אין סוף, בבוקר עד 15:00 המורה עם הילדים, אחרי 15:00 מכין שיעורים מתקן מבחנים פותר בעיות של הילדים בטלפון שחלק מהם לא קשורים לביהס אלא מקרים חברתיים שקורים בבית או בשכונה...
19
ברור שיפה בן...
נאוה | 02-07-2022 9:20
ברור שיפה בן דוד לא מייצגת אותך. את לא מלמדת ביסודי!
יפה מייצגת...
אילנה | 02-07-2022 22:03
יפה מייצגת גננות ויסודי
20
90% מהמורים הם...
מירו | 02-07-2022 10:36
90% מהמורים הם אוכלי חינם באים לעשות סיבוב על גבם של התלמידים
21
יש המון מורים...
אמת | 02-07-2022 11:01
יש המון מורים שחושבים כך ומפחדים להגיב
22
הכותבת הינה המופת...
שלי | 02-07-2022 15:26
הכותבת הינה המופת לפיו צריך לעצב את אנשי ההוראה בארץ. הכסף חשוב, אך יש דברים חשובים ממנו ואף אחד לא דואג לזה. גם לא משרד החינוך אשר מאז ומתמיד דאג להטנת ראש של המורים בארץ.
23
שטויות של אדם...
רוני גו | 02-07-2022 16:51
שטויות של אדם קטן
24
לפטר את כולם...
ביביסט | 02-07-2022 21:11
לפטר את כולם ולהפריט
25
כול הכבוד למורה...
אסמאעיל זיאד | 02-07-2022 21:18
כול הכבוד למורה האמיצה שאמרה את הדבר הנכון במקום הנכון ובעיתוי המתאים. בעית המורים היא לא הכסף ,בעית המורים הם המורים הותיקים שצריכים לשלוח אותם הביתה כי הם שחוקים מידי. מקצוע ההוראה מזמן הפך כמו כול מקצוע אחר . המורים זה לא המורים שהיו פעם וגם אם אני אגזים קצת זה לא אותם התלמידים וגם ההורים.במקצוע ההוראה צריך מהפכה של ממש. זה העתיד של ילדינו הבטחון שלנו והמצפון החברתי שלנו.
26
2 בעיות בקביעה...
רון | 02-07-2022 21:53
2 בעיות בקביעה שיפה בן דוד לא מחוברת לשטח. 1. היא נבחרה באופן דמוקרטי. 2. ההפגנה של הסתדרות המורים הייתה מאוד גדולה והיו בה מורים ומורות מכל רחבי הארץ. האין זה מייצג חיבור לשטח?
27
בלבול מוח מוחלט,...
מורה מתחיל | 02-07-2022 22:46
בלבול מוח מוחלט, עיוות השטח. אני מורה מתחיל, וכמעט כל מה שנכתב לא מייצג את פני השטח של המורים המתחילים! המון מנהלים מטיבים עם מי שקרוב לצלחת.. אם המשכורות של המורים יהיו בידם, זה יתסכל את המורים שהם באמת מצויינים בשקט, אך לא יקבלו פרוטה.
28
יש לשלוח אותה...
מרקוביץ | 02-07-2022 22:50
יש לשלוח אותה לעזה, המורים עובדים אולי 4 חודשים בשנה, עד עכשיו קידמו את הוותיקות, בשכר, והתעלמו מהחדשים, אם הם טוענים שנחוץ, לעבוד גם מהבית, אז במקום זאת, שיישארו בבית הספר, ושם יכינו את חומרי הלימוד וכו, וכך נדע שעבדו שעות, שהם המינימום במשק,
את חצופה
אנונימי | 02-07-2022 23:20
פשוט חוצפה לא אומרים דבר כזה על מישהו גם אם הוא הבן אדם הכי מעצבן בעולם!!
29
יפה בן דוד...
מורה בגימלאות | 03-07-2022 0:10
יפה בן דוד היא היטלר ,היא לא משתפת אף אחד,היא מטומטמת, יש לתבוע אותה אישית על התנהגות מושחתת
את תתבעי...
בבר | 03-07-2022 2:15
את תתבעי אותה יא הבלה!
30
הכי טוב להיות...
מוזס אוראל | 03-07-2022 0:54
הכי טוב להיות צעיר-צריך לשלוח את הוותיקים הביתה, צריך לקצץ להם את המשכורת.. להכניס במקומם צעירים שיהפכו לוותיקים שיצטרכו לפטר אותם.. במקום הוותיקים המפוטר ים ישלבו מעירים שבהמשך.. יפטרו אותם מפאת גילם.. את מקומם יתפסו צעירים שבהמשך
31
הכותבת רק על...
בבר | 03-07-2022 2:14
הכותבת רק על עצמי לספר ידעתי. חופרת על משפחתה ועל סבתא שלה ועל הבילבל של בעלה וחירטוטים לרוב. תת רמה של מורה שבטוחה שהשמש מקרינה מישבנה. ממש פוסטמה ! ברור שיש בעיות במערכת ומה עניין יפה בן דוד ? היא הרי מייצגת עובדים והיא לא מכינה תוכניות פדגוגיות. היא מייצגת תנאי שכר ורווחה למורים ותו לא ! יש עשרות אלפים שהגיעו להפגנה ותומכים ביפה בן דוד וזאת עובדה !! אני מורה למתמטיקה מגיש בהצלחה רבה לבחינות הבגרות ב5 יחידות. ואני נאלץ לתת שיעורים פרטיים בסכום של 220 שח לשעה ומשלם על כך מיסים רבים. אני עובד במשרה מלאה ומרוויח כ 8000 שח. סהיר להניח שבקרוב אעזוב את הנוראה לטובת שיעורים פרטיים בלבד
32
סרוגים התחילו לעשות...
אבי | 03-07-2022 6:50
סרוגים התחילו לעשות כתבות מגמתיות... שימצאו מורה נאור שיעשה כתבת נגד... נו להביא דעה של משהיא שעל פניו חיה טוב כנראה ולא צריכה באותה הדחיפות את המשכורת החודשית כמו שאר האנשים. לצערינו עם אידיאלים לא הולכים למכולת והמורה הנל כנראה שלא עונה על הקטגוריה וזו הצרה של המורים. יש המון מורים טובים שישים זאת על בשרם אז לבוא ביהירות שכזו ולכתוב שהשכר זו לא הנקודה, קטונתי... הערכה למקצועה באה עם תשלום ראוי. אנשים טובים ועם ראש על הכתפיים מגיעים עם שכר טוב. מעניין לשאול משהו מהפריפריה שמרוויח את השכר העלוב של מורה מתחיל ואין לו מן הסתם את הגב הכלכלי שיש למורים מהסוג הזה שלא צריכים משכורת מכבדת ועם גמולים בגרות וכו'
33
לא יעזור להעלות...
Efi | 03-07-2022 7:15
לא יעזור להעלות את שכר המורים. איך אמרה לי אחותי שגם היא מתעדת לעזוב את תחום ההוראה (אחרי עשור!) זה לא הכסף! זו המציאות בה אני כגננת לא יכולה לפעול מול ההורים, ולעשות את העבודה שלי כמו שצריך בגלל התערבות של הפיקוח, וגורמים מנהלים מנותקים. אין אמון במורים. יפה בן דוד מנהלת מאבק
34
אני חושב שחלק...
דויד | 03-07-2022 10:23
אני חושב שחלק מההכרה בכם כמחנכי הדור והאמפטיה אליכם מושפעת ישירות מההתנהלות הדורסנית של יפה בן דויד . גם אני הייתי שמח אם היה לי הסתדרות שככה תילחם עבורי אבל באותה נשימה תסתכלו על המשכורות בשוק . ועל ההורים שחיים בין שביתה לשביתה ותבינו שמלחמות ככל שיהיו מוצדקות יש זמן ודרך לעשותם. וזה ההסתדרות שלכם בראשות יפה בן דויד לא הפנימה ..ובכלל איזה מגזר זוכה להגדרת משרה כמשרה מלאה סביב ה30 שעות שבועיות .וחופשים כבר דשו בנושא בלי סוף .. הגיע הזמן שבאמת תקבלו כלים .וגם במקביל תימדדו על השגים .. בכל מקרה שביתה כשאין ממשלה לנהל איתה משא ומתן זה רחוק מלייצר לכם אהדה כלשהיא גם מצד ההורים ובגלל זה .גם מחלחל לילדים .