לקראת אישור סופי: מה תוקע את חוק האזרחות? - סרוגים

לקראת אישור סופי: מה תוקע את חוק האזרחות?

לאחר ההסכמה הנדירה של סיעות הימין בקריאה הראשונה, ועדת חוץ וביטחון צפויה לסיים את הכנת חוק האזרחות עד תחילת השבוע הבא, וזאת במטרה להביאו לאישור סופי במליאה

לקראת אישור סופי: מה תוקע את חוק האזרחות?

רגע לפני תום כנס החורף והיציאה לפגרה, הנהלת הקואליציה דוחפת להביא את חוק האזרחות לקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני או שלישי.

ועדת חוץ וביטחון צפויה להיפגש לדון על סעיפי החוק מחר (חמישי) ובתחילת השבוע הבא, כך שתוכל לאשר את נוסח החוק לידי הצבעה במליאה בזמן.

בידיי הוועדה נמצאים ארבעה נוסחים של הצעות חוק יחסית דומות, אחת ממשלתית של שרת הפנים איילת שקד ועוד שלוש הצעות פרטיות של חברי הכנסת שמחה רוטמן, צביקה האוזר ואבי דיכטר.

האוזר ובנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

עיקרי המחלוקת נשארו סביב הוספת סעיפי השקיפות והמכסות שרוטמן דורש שיהיו בחוק, וסוגיית ההתייחסות לחוק הלאום כפי שמציע ח"כ האוזר.

כמו כן בהצעה של האוזר יש התייחסות לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, שהאופוזיציה הימנית לא מוכנה שיהיה חלק שהשיקולים של שר הפנים במתן אישורי כניסה לישראל.

טרם ברור מה תהיה הפשרה, כאשר רוטמן לא מוכן להתפשר על הסעיפים שלו, למרות הטענות של חלקים בקואליציה שדווקא הגדרת מכסות תפגע במהות החוק.

יגיעו להסכמות?

כזכור החוקים עברו בקריאה הראשונה לפני כחודש לאחר שהושגה הסכמה בין חלקים מהקואליציה לאופוזיציה, שסיכמו את "עסקת חבילה" שכל החוקים יעלו ויאושרו יחד, ואז ימוזגו בוועדה.

עוד באותו נושא

הורוביץ לסרוגים: יהיה תג מחיר לחוק האזרחות


3

ברקע עדיין נמצאים האיומים של חברי מרצ ורע"מ שמתנגדים לאישור החוק ואך איימו שקידום שלו יביא לצעדים מצידם, ואף איימו ב-"תג מחיר" פוליטי מתאים.

למרות שיש עדיין חילוקי דעות על הנוסח הסופי, בעיקר סביב הדרישה של ח"כ רוטמן לכלול את סעיפי השקיפות והמכסות, הצדדים כאמור שואפים לסיים את הדיונים בוועדה בזמן, וזאת על מנת לאשר את החוק באופן סופי לפני היציאה לפגרה בת חודשיים.

שקד ורוטמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90. דני שם טוב, דוברות הכנסת)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הליכוד ורוטמן ,...
מרקוביץ | 03-03-2022 0:56
הליכוד ורוטמן , מנסור עבס יותר ציוני מכם
2
רוטמן תיזהר...
שון | 03-03-2022 11:21
רוטמן תיזהר משקד היא תחמנית שקרנית לא אמינה