החשמל מתחיל לחזור לישובים; המתנחלים עדיין נצורים - סרוגים

החשמל מתחיל לחזור לישובים; המתנחלים עדיין נצורים

עובדי חברת החשמל עובדים על החזרת אספקת החשמל לישובים ביו"ש אך עדיין אלפי משפחות מנותקות. התושבים נצורים בישובים בגלל שהכבישים עדיין סגורים לתנועה. רכבי 4X4 מסיירים בישובים ומסייעים. תנועת האוטובוסים לירושלים התחדשה

author-image
החשמל מתחיל לחזור לישובים; המתנחלים עדיין נצורים
  עלי הבוקר (דוברות מועצה אזורית בנימין)

היום הרביעי לסופה החורפית הקשה ביותר שנחתה על ישראל בעשורים האחרונים.

מחברת החשמל נמסר כי מספר משקי הבית המנותקים מחשמל צומצם ל 14,000 ברחבי הארץ. בירושלים נותרו 6,000 בתים ללא חשמל, החשמל הוחזר  לכ-%90 אחוז מהלקוחות המופסקים מיום שישי עת החלה הסערה.

בישובים רבים ביו"ש שהיו מנותקים בשלושת הימים האחרונים חובר החשמל. אך בישובים הבאים עדיין מנותק הזרם: אדורא, איתמר, דולב, הר ברכה, חלמיש, טלמון, כוכב השחר, כפר תפוח, מכמש, מעלה עמוס, נוקדים, סוסיא, עותניאל, עלי, עמנואל; פני חבר, רחלים, שבי שומרון, תלם, תקוע, תפוח, מגדלים, מיצד, כרמל ולבונה.

בחרשה הוזנק מסוק למשפחה הסובלת מהיפותרמיה (תת-קור), אך בשעה האחרונה חזר החשמל לישוב, והיא מטופלת במקום. מצבם של ההורים והילדים משתפר. בגוש טלמונים, גם כן הוחזר החשמל אך ישנו כבל חשמל חי חשוף בין חורש-ירון לטלמון. תושבים מתבקשים לא להגיע לאזור בגלל סכנת התחשמלות.

התושבים נצורים

למרות חזרת החשמל לישובים, עדיין לא חזרו התושבים לשגרה, בגלל שכל הכבישים עדיין חסומים לתנועה, בגלל השלג והקרח המכסה את הכבישים. המתנחלים לא יכולים להגיע למקומות העבודה.

בשלב זה מספר ניידות 4X4 של תחנת בנימין עוברות בין הישובים יחד עם מתנדבי המשטרה שהם יחידות החילוץ ונותנים סיוע וחילוץ לנזקקים.

IMG-20131215-WA0052

אמבולנס תקוע בכבישי בנימין (דוברות מועצה אזורית בנימין)

חברת אגד הודיעה על חזרת קווי האוטובוסים מירושלים ואליה. כביש מספר 1 עדיין סגור לתנועת כלי רכב פרטיים ופתוח רק לתנועת אוטובוסים ומוניות.

המוקד הטלפוני של המשרד לאזרחים ותיקים *8840 תוגבר בעקבות הסערה ומטפל בכל פניה, בכל נושא מאזרחים ותיקים ובני משפחותיהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא נכון
שלמה | 15-12-2013 10:47
בחרשה חזר זרם החשמל רק לתאורה ולא ליותר מזה המצב שם קשה אין מים ואין חימום כבר כמה ימים כוחתיהם אוזלים 7 משפחות התפנו בלילה אבל עדין יש שם כ40 משפחות שמחכות לפינוי אף אחד לא מדבר על זה וזה המחדל האמיתי.ראשי המועצות מנסים לסדר הכל לבד אבל בלי לחץ ציבורי זה לא יעזור