אמונה עתרה לבג"צ: דורשת הכרה בנשים כמשגיחות כשרות - סרוגים

אמונה עתרה לבג"צ: דורשת הכרה בנשים כמשגיחות כשרות

תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה" עתרה היום (ד') לבג"צ בדרישה להכיר בקורס שנערך מטעמה להכשרת משגיחות כשרות, וכן לאפשר לבוגרות אותו הקורס להיבחן כמקובל ברבנות הראשית ולהסדיר את הסמכתן המקצועית, כפי שהדבר נעשה עם גברים בעלי אותו מקצוע.

אמונה עתרה לבג"צ: דורשת הכרה בנשים כמשגיחות כשרות
  רוצות הכרה. משגיחות הכשרות של אמונה (יוסי זליגר)

בשבוע שעבר פרסמנו ב'סרוגים' על המהלך שיצא היום לפועל, כשעל העתירה חתומה יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, ומצטרפת אליה גם אביבית רביע, מבוגרות הקורס.

העתירה מופנית אל השר לשירותי דת ואל הרבנות הראשית לישראל. באמצעות עו"ד אילן בומבך, מבקשת "אמונה" לקבל הכרה בזכותה להכשיר נשים כמשגיחות כשרות וכן להסיר מן הדרך חסמים ביורוקרטים ומנהליים, המשמשים לרבנות כאמתלות נוחות לצורך התחמקות מקבלת החלטה עניינית ומעשית בנדון.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

הפנייה הראשונה של "אמונה" אל הרבנות הראשית נעשתה לפני 14 חודשים! נכון להיום ידוע כי ועדת הכשרות של הרבנות הספיקה למנות תת-ועדה מיוחדת, בראשה עומד הרב יהודה דרעי, אך זו טרם התכנסה, וכמובן שלא פרסמה מסקנות.

ב"אמונה" מציינים את קביעתו המשפטית של בג"צ, מלפני 20 שנה, שפסק במקרה דומה לטובת בוגרות הקורס להכשרת טוענות רבניות. גם אז התנכרו לפניות העותרת, ובסופו של דבר ניתנו האישור וההכרה הפורמאלית לקורס, כמבוקש.

"לפני כמה שנים איש לא האמין שאי-פעם תופיע טוענת רבנית בפני בתי הדין. היום זהו מחזה כל-כך שכיח, כל כך מקובל ומוסכם, כל-כך יום-יומי, שקשה להאמין עד כמה ולמה עורר התנגדות, ובעיקר כשגם אז כמובן לא הייתה לכך סיבה אמיתית. היום זהו חלק בלתי נפרד מהנוף של בתי הדין הרבניים, ואין אדם שלא משבח את תרומתן המקצועית ואת חשיבותן ותרומתן של הטוענות לדיונים". אומרת יו"ר "אמונה".

את תגובת הרבנות הראשית לישראל לא הצלחנו להשיג והיא תתפרסם כשתתקבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
כמה אמונת חכמים יש באמונה ?יולדות הבית של גויים בטומאתן
עמוס | 03-07-2013 15:53
מי הבעלים האומללים של מחללות שם שמים להכעיס ???
2
הנשים האלה באמת שומרות על טהרת הנשפחה?קשה להאמין ה ירחם
נשות הטליבן | 03-07-2013 15:58
3
ממילא אף אחד לא סומךואוכל מכשרות הרבנות הראשית
שחקניות | 03-07-2013 15:59
כל המערכת הזאת היא אך ורק לספק פרנסה לכמה פונקציונרים, ורוב הציבור הדתי לא סומך עליה, אז שיהיו גם חשגיחות.
4
לא לכתחילה
צפת | 03-07-2013 21:04
כולם אומרים שההכשר של הרבנות אף פעם לא הי' כשר למהדרין, אי אפשר לסמוך על זה, רק בשעת הדחק גדול, אבל לא לכתחילה.
5
לסמוך על זה?
כלל | 03-07-2013 21:08
כולם יודעים אומרים שההכשר של הרבנות אף פעם לא הי' כשר למהדרין, אי אפשר לסמוך על זה, רק בשעת הדחק גדול, אבל לא לכתחילה. ממילא אף יהודי לא סומך ואוכל מכשרות הרבנות הראשית, בגלל שזה לא הכשר מספיק טוב לכלל ישראל, בארץ ישראל.
6
מה פשר העיתוי?
מאיר | 04-07-2013 1:02
הסיפור נמשך יותר משנה, אז למה לעתור שלושה שבועות לפני בחירות לרה"ר? אחת מן השתיים: או שתנועת אמונה התייאשה מבחירתו של הרב סתיו, או שזה ניסיון מתוחכם לקדם אותו.
7
לכל אלה שיוצאים נגד הכשר הרבנות
| 04-07-2013 8:40
ההכשר עדיין יותר טוב מכל הכשר אחר, וכל הכשרי המהדרין מסתמכים על סמך הרבנות - זאת אומרת שההבדל היחיד בין מהדרין לרבנות - האם שילמו עבור הכשרות או לא. אז אם אתם לא סומכים על הכשר רבנות רגיל, אין לכם מה לסמוך על הכשר מהדרין (לא משנה של מי...)
8
ל 7
meirmsl | 06-02-2014 17:40
תסלח לי אבל בתור משגיח של הרבנות והכרת השטח... אתה טועה ומטעה! אולי אתה מדבר על כשרות ספציפית או על מקום ספציפי או שאולי נח לך התירוץ הזה בכדי שתוכל לאכול בהרבה יותר מקומות? אבל ככלל אין מה להשוות בין הכשרות של הרבנות לבדצים למינהם וק"ו לומר שהרבנות יותר טובה??? אין בדיחה טובה מזו!!!