בית הדין הצבאי: אלאור אזריה הורשע בהריגה - סרוגים

בית הדין הצבאי: אלאור אזריה הורשע בהריגה

בית הדין הצבאי, החליט להרשיע את החייל אלאור אזריה וקבע כי הירי שלו גרם למות המחבל המנוטרל והורשע בהריגה. גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר. צפו במשדר המיוחד

בית הדין הצבאי: אלאור אזריה הורשע בהריגה
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

כעשרה חודשים לאחר הירי שחילק את מדינת ישראל לשניים, ויש שיאמרו שהביא לחילופי שר בטחון במדינה ישראל, לפני זמן קצר (רביעי) החליט בית הדין הצבאי בקריה להרשיע את אלאור אזריה.

עוד בתחילה היה ברור שמשפטו של אזריה לא הולך לכיוון של זיכוי, שכן השופטת מאיה הלר, לא פתחה בזיכוי, נוהל המחייב את השופט במקרה של אי הרשעה. "אין מחלוקת שהנאשם ירה לראש המחבל. הנאשם מודע לכך שירי נוטל חיים של אדם והצדיק את הירי – זו הסוגיה המרכזית", קבעה השופטת מאיה הלר, עוד בתחילת הקראת פסק הדין.

השופטים דחו בין היתר את חוות הדעת שהגישו מומחי ההגנה לגבי מות המחבל וקבעו כי הירי של אזריה הוא שגרם לכך ולא פציעתו שנגרמה לו לפני כן. כמו כן קיבלו השופטים את גרסת חברו לנשק של החייל שהעיד כי שמע מאזריה כי "מגיע למחבל לו למות", אף שאזריה הצהיר כי לא זכורה לו שיחה כזו עם חברו.

"חזקה על השופטים להחליט באופן עצמאי", הוסיפה השופטת הלר. "הנאשם ביצע את הירי בניגוד להוראות הפתיחה באש. המחבל לא היווה סכנה. הנאשם כפר בהאשמה נגדו וטען כי המחבל היווה סכנה. הוא טען כי הוא חשד באופן סובייקטיבי שקיימת סכנה מוחשית לו ולחבריו בעקבות חשש לסכין ולמטען. חששו הושפע מהעובדה שהייתה אמורה להתקיים עדלאידע במהלך היום. לטענת הנאשם צירוף כל העובדות הוביל אותו למסקנה אחת – שהמחבל נושא מטען נפץ".

"אין מחלוקת שהנאשם ירה מטווח קצר לאחר שכיוון את הנשק לראשו של המחבל ואין מחלוקת שיש בו כדי לסכן את חיי הזולת", הוסיפה השופטת. "הנאשם מודע לכך שהירי שביצע מנטרל". על המחלוקות הפתולוגיות בפרשה אמרה השופטת: "הנאשם ניסה לאחוז את החבל בשני קצותיו – מצד אחד טען שהמחבל זז ומצד שני טען שהוא כבר מת לפני שנורה על ידו.

"סיבת הירי לא הייתה נעוצה בתחושת סכנה, אלא בהסבר שסיפק מיד לאחר הירי, שמגיע למחבל למות".

משדר מיוחד מפסק הדין של אלאור אזריה

(צילום: אורי דוידוביץ' ,ניצן דרור, אלי סגל ועפר מאיר, ynet)

כזכור, הכל החל לפני כשנה בעת שאזריה ירה במחבל מנוטרל בחברון. הירי עורר סערה בארץ ובעולם, אך אזריה מצידו טען לאורך כל הדרך כי חש סכנה וחשש כי על גופו של המחבל יש מטען חבלה שסיכן את כל מי ששהה בסביבתו.

אתמול התייחס הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, להכרעת הדין שתתקבל היום. "יש בתי דין שאין לי עליהם שום השפעה", אמר הרמטכ"ל. "הם מחפשים לעשות צדק ולהכתיב את הנורמות והכללים המשפטיים והם לא מושפעים ממני ועושים צדק. אצלנו יש בלבול עמוק בהבנה של מה התפקיד של כל גורם". הרמטכ"ל הוסיף ואמר כי "גבר בן 18 שמתגייס לצה"ל הוא חייל ולא הבן של כולנו ועליו לחרף את חייו כדי לשמור עלינו".

ממשפחת אזריה נמסר בתגובה לדברי הרמטכ"ל: "ערב לפני הכרעת המשפט, מוצא הרמטכ"ל מקום שוב להתערב בצורה בוטה, ואומר שגבר בן 18 שמתגייס הוא לא הבן של כולנו. אמת, הוא לא הבן של כולנו, אבל הוא החייל של כולנו. הרמטכ"ל באמירה הזאת שוב כופר במשוואה הכל כך ברורה לכולם, שאנחנו שולחים את היקר לנו מכל מתוך אמונה שהוא מופקד בידיהם של מפקדים הראויים לכך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
המשפט.
נוק | 04-01-2017 10:35
לא ננוח ולא נשקוט עד שכל השופטים ואייזנקוט הביתה.
2
הכרעת הדין: מותו של המחבל נגרם מהירי של אזריה
| 04-01-2017 10:47
הכרעת הדין: מותו של המחבל נגרם מהירי של אזריה, הוא לא זכאי. זה בשורה טובה מאוד מאוד, עכשיו כל החרדקים יראו וילמדו כמה שהמדינה והצבא אוהב אותם ובקרוב הם גם.... בעזרת השם יודונו ע"י הקדוש ברוך הוא בגלל שכל גדולי מנהיגי ישראל כולל שטיימן אסרו להתגיית לגיוס השמד והזימה. זה מקום של ג עבירות חמורות וכו
3
לא יעזור הפגנות
| 04-01-2017 12:20
בגלל שתקשורת עשו את זה דרמתי יש השפעה מזה לשופטים לכן בסוף הוא יכנס....
4
דווקא בעת זו...
| 04-01-2017 13:41
דווקא בעת זו , חובה עלינו להוסיף אהבת חינם ! על אף כל הכאב , עלינו להוסיף אהבה לכל , למתנגדים והתומכים כאחד.
לתת אהבה לשונאים - זה כמו לחבק קוצים: מי שמחבק קוץ
אוראור | 22-07-2017 21:21
נדקר ממנו - והמבין יבין.
5
משפח
יהודי | 04-01-2017 14:17
בסד השופטת יושבת במגדל השן . נראה אותה בחברון באותה סיטואציה איך היא תגיב בשטח. כבר לפני תשעה חודשים הצבא ושר הבטחון הפקירו את החייל בושה וחרפה. מחבל מנוטרל זה מחבל מת.
6
השופטת הלר האריכה בדיבורה ובלעבור על כל סעיף וסעיף במשך
rebeka | 04-01-2017 14:47
כשעתיים וחצי עד לפרסום פסק הדין רק כדי להראות לעולם הנה השופטים הצבאיים גם מכניסים לכלא את אלא שמתנהגים לא כמו שאנו רוצים שינתהגו במוסריות של העם היהודי. אחר כל מה שעבר במשך העשרה חודשים הן לחייל אלאור הן להוריו הן לעם ישראל החצוי ואם חלילה היה נפצע באותו פגוע מענין מה היתה תגובתה של אותה שמאלנית שופטת שקבעה את אשר קבעה אבל כבר אין מה לעשות אלא לצפות שיקבל חנינה ואולי גם יעזוב את הארץ שנתן את חייו המעטים למען המדינה והאזרחים. ואחרי הכל על כל אחד ואחת בישראל שאמורים להתייגס לצה"ל עליהם לחשוב פעמיים ושלוש אם להתגייס ליחידה שאמורה להגן על העם ולבסוף לשבת בכלא או לעשות להם משפט ראווה כפי שהיה עם אלאור אזריה
7
לא מעכל
| 04-01-2017 14:53
אתם קולטים על מה הוא מורשע על הריגת מחבל מחבל מחבל לא נתפס שעל זה חייל בצהל נכנס לכלא לא יודע קשה לתפיסה
זה הדבר ה י ח י ד י לדעתך שלא נתפס? כי עם
אוראור | 05-07-2018 18:57
הטמטמת והטפשת שבמדינה המזוכיסטית והמתאבדת שלנו - אני יכולה לחשוב על דברים הזויים נוספים שלא נתפסים בשכל אנוש - והמבין יבין.
8
זאת פשוט בדיחה בטעם רע , בדיחה לא
אוראור | 18-01-2017 16:56
מוצלחת - בדיחה עצובה מאוד. נו - באמת שכבר אין מילים.