הרבנים: פקודת השירות המשותף - נגד ההלכה - סרוגים

הרבנים: פקודת השירות המשותף – נגד ההלכה

עשרות רבנים סרוגים התכנסו בבית הרבנות הראשית וקבעו כי פקודת השירות המשותף נוגדת את ההלכה. הרב ליאור: "פלוגות מעורבות מחלישות את הצבא"

הרבנים: פקודת השירות המשותף - נגד ההלכה
  (צילום: מרכז ליב"ה)

עשרות רבני ערים, ראשי ישיבות ,ראשי מכינות קדם צבאיות ורבני ישובים מהציונות הדתית קיימו היום בצהריים (שני) פגישת חירום בבית הרבנות הראשית בירושלים. הפגישה התקיימה בעקבות הפגיעה בכבודה של הרבנות הראשית לישראל אשר החריפה ועלתה מדרגה בתקופה האחרונה ובעקבות פקודת השירות המשותף המשנה את ערכי צה"ל.

בין הרבנים שהשתתפו בכינוס: הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע( לשעבר),הרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה ,הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב יגאל לוינשטיין ראש מכינת עלי , הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון, הרב צבי קוסטינר ראש ישיבת מצפה רמון, הרב גבי קדוש רב המועצה אזורית בני שמעון ועשרות רבנים נוספים.

הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה פתח ואמר: "באנו לכאן על מנת להביע את התמיכה הבלתי מסוייגת של רבני ישראל ברבנות הראשית וברבנים הראשיים לישראל העומדים בראשה ואשר ניצבים בחזית המאבק על צביונה של מדינת ישראל. הרבנים מחזקים את ידיהם של הרבנים הראשיים מול המתקפות החמורות שמוסד הרבנות הראשית עובר לאחרונה בידי גופים ואישים שונים. רבני ישראל עומדים כחומה בצורה מאחוריהם בעמידתם האיתנה למען קדושת המחנה".

1

(צילום: מרכז ליב"ה)

לאחר דברי התמיכה והחיזוק עסקו הרבנים בפקודת השירות המשותף והתהליכים המדאיגים המתרחשים בצה"ל.

הרבנים הציגו בפני הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, את הבעייתיות הרבה בפקודת השירות המשותף, את הפגיעה בחוסנו של צה"ל ואת הקושי של החיילים שומרי המסורת לקיים אורח חיים דתי. הרבנים ביקשו מהרב הראשי לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבקש ממנו לפעול בענין.

מנסים לחנך מחדש את קציני צה"ל

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, פתח בסקירה על פקודת השירות המשותף והמגמות השונות של שילוב בנות בצבא. הרב לוינשטיין סיפר שראש אכ"א אמר לו שמטרתו לחנך את הקצין הדתי להיות שיוויוני ובעצם לכפות עליו תפיסת עולם ליברלית. "מנסים לחנך מחדש את קציני צה"ל. לכפות עליהם עולם ערכים חדש הנוגד את מסורת ישראל", הוסיף הרב לוינשטיין.

פלוגות מעורבות מחלישות את הצבא

הרב דב ליאור אמר: "זו מלחמה נגד צביונה היהודי של המדינה ,פלוגות מעורבות זה מחליש את הצבא. זה לא שאנחנו רוצים לבזות את הנשים חס ושלום זה פשוט לא תפקידן להלחם. יש לנו אחריות על שלום המדינה אבל אסור להתגייס ליחידה מעורבת".

הרב ליאור קרא להוציא פסק הלכה של כל רבני ישראל כנגד שירות ביחידות מעורבות.

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, סיפר לרבנים שבכנס חילופי הרב הצבאי הראשי הוא ביקש מהרמטכ"ל להפגש עימו בנושא החדרת הנשים הלוחמות ופקודת השירות המשותף. הוא קרא למפלגות החרדיות ובעיקר לבית היהודי להתערב מידית בעניין ולפעול כנגד הפקודה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
יפה מאוד נגד . אייך זה בא בפועל . הצבא לא מתיחס לרבנים
| 26-12-2016 18:16
2
גיוס
| 26-12-2016 18:46
פשוט לחנך את הנוער לא לכעוס ואז הם ילמדו איך להתנהג אילנו .ללמוד מהחרדים
3
בלי רבני ישיבות בני-עקיבא ובלי שלוחות הגוש
| 26-12-2016 19:06
מזה שווה?
בני עקיבא הם דתיים בקושי..
יניב | 26-12-2016 19:13
לא מקפידים על צניעות והפרדה של בנים ובנות. הבנות שם הולכות עם ג'ינסים, הבנים הולכים יד ביד עם בנות, אז?
4
בשם האחדות והשלמות מחלקים את הציבור
שלום | 26-12-2016 19:14
איפה הרב דרוקמן? איפה כל ראשי ישיבות ההסדר? איפה רוב ביניין ורוב מיניין של הרבנים? למה לא הוזמנו?
קודם כל- הגאון הרב דב ליאור הוא
דוד | 27-12-2016 13:46
כמובן הגדול שבדור כיום. דבר נוסף היו שם עוד גדולים דוגמת הרב טאו...
הם כניראה הוזמנו לא הגיעו
| 26-12-2016 22:35