סקר הTGI – מדד החשיפה לעיתונות ולרדיו מפורסם היום ומלמד על החלשות של עיתוני המגזר.

העיתון 'בשבע' ירד מרמה של 6.8% בחצי השנה הקודמת, ל-5.8% בחצי השנה האחרונה, ומאבד בסך הכל 1.5% בשנה – כחמישית מקוראיו. גם אצל המתחרים במקור ראשון יש סיבה לדאגה, למרות הקמפיין המאסיבי של העיתון להגדלת מספר המנויים, נחלש העיתון מרמה של 3.3% לרמה של 3.0% (כפי שהיה לפני שנה).

נזכיר כי בשנה שעברה בשבע עקף בשיעורי החשיפה את עיתון הארץ, וכעת הם צמודים כשלהארץ יש 5.9% חשיפה ושניהם עוקפים את מעריב המדשדש עם 5.1% בלבד.

שני העיתונים הגדולים ישראל היום וידיעות אחרונות חולקים ביניהם את הבכורה כשהחינמון מבית שלדון אדלסון מוביל בעיתונות אמצע השבוע עם 38.2% (לעומת 40.8% בחצי הראשון של 2015), ואילו ידיעות עומד על 35.3% (לעומת 35.5%). בסוף השבוע המגמה הפוכה: ידיעות התחזק ב1.6% לרמה של 39.8%, ומוביל בפער ברור על 'ישראל היום' עם  36.5%. עיתון מעריב אמצע השבוע עומד על 3.7% וישראל פוסט שכבר נסגר ומוזג עם מעריב נחלש בכמעט שליש לרמה של 4.5%. 'הארץ' התחזק התחזק לרמה של 5.9% (+1.3%).

קול חי מוביל

בתחנות הרדיו הדתיות והחרדיות נשמרת התמונה. רדיו קול-חי שומר על ההובלה עם 5.8% (+0.2% מלפני חצי שנה) ואילו המתחרה הישיר רדיו קול ברמה התחזר לרמה של 4.9% (לעומת 4.5% בחצי הראשון של 2015). רדיו גלי ישראל שיצא בקמפיין גדול ממשיך במגמת ההתחזקות עם חשיפה של 2.3% בחצי השני של 2015 לעומת 2% לפני חצי שנה ו-1.9% לפני שנה.