מפנה: הערביות יולדות פחות; היהודיות - יותר - סרוגים

מפנה: הערביות יולדות פחות; היהודיות – יותר

השד הדמוגרפי יכול לחזור לבקבוק. נתונים שמפרסם הלמ"ס מעלים כי קצב הילודה הערבי נחתך ואילו אצל היהודים חל זינוק. ובנוסף: אחוז הילדים הגבוה במדינה - בישוב סרוג

author-image
מפנה: הערביות יולדות פחות; היהודיות - יותר
  הילודה היהודית זינקה, הערבית נחלשה (גדי ימפל/פלאש90)

לרגל 'יום הילד' שיצוין השבוע מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) נתונים על האוכלוסייה הצעירה במדינת ישראל בהם נתונים מעודדים מאוד לגבי השד הדמוגרפי.

לפי הנתונים של הלמ"ס בסוף 2014 חיו בישראל 2.740 מיליון ילדים (בני 17-0), שהם 33% מאוכלוסיית המדינה. מתוכם כ-1.945 (71.0%) מיליון ילדים יהודים, 713 אלף ילדים ערבים (26.0%) ועוד 82 אלף ילדים (3.0%) שסווגו כאחרים (בלתי מסווגים לפי דת במרשם האוכלוסין ונוצרים לא ערבים).

בחלוקה פנימית עולה כי כ-41% מהאוכלוסייה הערבית הם ילדים, לעומת כ-31% מהאוכלוסייה היהודית ו-23% מאוכלוסיית האחרים. ההבדלים נובעים בעיקר מהבדלים ברמות הפריון אך זו הצטמצמה מאוד בשנים האחרונות.

עד תחילת שנות ה-2000 מספר הילדים הממוצע שאישה צפויה ללדת במהלך חייה (שיעור פריון כולל) בקרב נשים ערביות עמד על כ-4.3 בממוצע לאישה ועל כ-2.6 בקרב נשים יהודיות. ואילו כעבור 14 שנה, שיעור הפריון הכולל של אישה ערבייה עמד על 3.17 ילדים במהלך חייה, לעומת 3.11 בקרב היהודיות ו-1.8 ילדים בקרב הנשים האחרות. הצטמצמות הפער ל-0.06 הוא שולי, וייתכן כי כבר בשנה הבאה יתהפכו היוצרות והפריון היהודי יעקוף את הערבי. כעת יצטרכו מומחי הדמוגרפיה לחשב מחדש את הנתונים, ורק נזכיר כי במאמר שפורסם בשנות השמונים נכתב כי בשנת 2000 לא יהיה בישראל רוב יהודי.

באופן כללי כ-97% מהילדים היהודים נולדו בישראל וכ-78% מהם נולדו לאבות שגם הם נולדו בישראל. מרבית הילדים בישראל גרים עם שני ההורים (כ-92% מהילדים). כ-212 אלף ילדים, שהם כ-8% מהילדים, גרו עם הורה אחד בלבד ומתוכם רוב מוחלט גר עם האמא (93%).

מודיעין עילית ומצפה אילן בראש

בחלוקה לישובים, נדמה כי ככל שהעיר חילונית יותר, כך מספר הילדים שבה קטן, ולעומת זאת ככל שהעיר חרדית יותר כך אחוז הילדים שבה גדול יותר. העיר הגדולה (מעל מאה אלף תושבים) עם אחוז הילדים הגדול ביותר הוא בני ברק עם קרוב למחצית מהאוכלוסייה, ולאחריה ירושלים ואשדוד. חיפה, רמת גן, בת ים וחולון נמצאות בתחתית הרשימה.

ילדים בערים הגדולות

בערים בכלל הערים החרדיות: מודיעין עילית, ביתר עלית ואלעד נמצאות בראש הרשימה, אך גם הישובים הדתיים טלמון ומבוא חורון התברגו בחמישיה הראשונה. שלושה ישובים בדואים נכנסו גם הם לעשירייה, אותה סוגרים תפרח וכוכב יעקב.

בקריות צריכים להיות מודאגים מהזדקנות האוכלוסייה עם שלוש נציגות בעשרת הישובים בהם יש הכי פחות ילדים.

הכי פחות ילדים

מאידך בישובים מרובי הילדים כבוד למגזר עם ייצוג בולט להתנחלויות ולישובי מפוני גוש קטיף.

הכי הרבה ילדים

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יותר טוב בלי לידות
יחזקאל | 17-11-2015 15:22
אין כאן מקום אוכל אין דירות
2
מצוין!
| 17-11-2015 16:13
יש להקים את מדינת יהודה בשומרון שם המיתנחלים יפרו וירבו וימלאו את הארץ עד אשר יהיו לרוב! (תשאירו את תל אביב לחילונים בבקשה)
3
ל1מה תעשה שכולם ימתו תחיה לבד
ל1 | 17-11-2015 16:40