רבי מאיר עטיה, מגדולי פייטני מרוקו, הלך לעולמו - סרוגים

רבי מאיר עטיה, מגדולי פייטני מרוקו, הלך לעולמו

הפייטן  והחזן רבי מאיר אלעזר עטיה הלך השבת לעולמו בגיל 70. הרב עטיה, יליד רבאט שבמרוקו, זכה לחבר ספרים וחוברות בנושאי השירה והפיוט

author-image


ברוך דיין האמת.

הפייטן, החזן והחוקר, רבי מאיר אלעזר עטיה הלך השבת לעולמו בגיל 70. הרב עטיה, יליד רבאט שבמרוקו, זכה לחבר ספרים וחוברות בנושאי השירה והפיוט. הצטיין במיוחד כאשר פרסם את המפעל הגדול ביותר-הקלטת כל שירי הבקשות 'שיר ידידות' אשר נעשו לראשונה בתולדות השירה היהודית המרוקאית.

הרב עטיה פורסם גם כמי שהוציא לאור סידורי ומחזורי תפילה לכל ימות השנה לפי מסורת יהדות מרוקו על פי הנוסחאות המדויקות ביותר לפי כל מנהגי ערי מרוקו. היה מהמייסדים הראשונים של התזמורת האנדלוסית בישראל.

לאות הערכה על תרומותיו בתחומים בהם פעל זכה הרב עטיה בפרס 'גאון' מטעם העדה המערבית ובפרס הוקרה מטעם מלך מרוקו מוחמד החמישי על הוצאת ספר האלא אנדלוסית.

הרב דוד מנחם, רב קהילה ופייטן, ספד לו: "רבי מאיר אלעזר עטיה, אהבתיך. הערב תהיה שעת מלווה מלכה מיוחדת בישיבה של מעלה. שמחה גדולה ישמח בך דוד המלך ואיתו כל פייטני המערב. ואנחנו כאן למטה נמשיך את שירתך. לא זכינו שתקבל את פרס ישראל הראשון לפייטנים. אך זכינו בך. זכינו במסירותך המדהימה להעברת המסורת. זכיתי באופן אישי ללמוד ממך טעמי הנביאים והם בפי למתוק. ועוד תמשיך השיירה בקול שירה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ר' מאיר עטיה ז''ל
סויסה שלמה | 16-03-2019 22:24
הלא תדעו כי שר גדול נפל היום. שר בשי''ן ושר בשי''ן. איש יקר, שמיום שעמד על דעתו, עשה הכל למען המסורת הקדושה, הן בשירה והן בתפילה. יעמוד בשירה ותפילה לפני בורא עולם, על כל עם ישראל הזקוק לרחמי שמים. תהי נפשו צרורה בצרור החיים אמן. צר לי מאד על פטירתו.
2
ברוך דיין האמת
סיגלית הראל עטיה | 17-03-2019 9:05
הרוויחו צדיקים של מעלה הפסידו בנוניים של מטה
3
הרב מאיר עטייה ע"ה
דוד גבאי מושב אדרת. | 18-03-2019 12:32
חבל על דאבדין ולא משתכחין עם ישראל בכלל והעדה במרוקאית בפרט אבדו אחד מטוסי וגדולי בניה. היתה לי הזכות ללמוד אתו בנערותנו בכפר חבד וכבר אז הראה בקיאות בפיוטים ושירה של יהודי מרוקו ביצירתו ראה שליחות בחסותם של גדולים כמו ר' אליזער דאבילא ר' חיים בן עטר.. רבי עמרם בן דיוואן ועוד צדיקים רבים שמן הסתם צורף לחבורתם בגנזי מרומים ת.נ.צ.ה.ב.ה .