גזר הדין: אולמרט נשלח לכלא ל-8 שנים, מתוכן 6 בפועל - סרוגים

גזר הדין: אולמרט נשלח לכלא ל-8 שנים, מתוכן 6 בפועל

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר היום על אהוד אולמרט, ראש-הממשלה לשעבר, שהואשם בפרשת הולילנד, 8 שנות מאסר, מתוכן 6 בפועל. בנוסף, אולמרט נקנס במיליון שקלים

author-image
גזר הדין: אולמרט נשלח לכלא ל-8 שנים, מתוכן 6 בפועל
  אולמרט הבוקר, בבית-המשפט (צילום: פלאש 90)

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר היום על אהוד אולמרט, ראש-הממשלה לשעבר, שהואשם בפרשת הולילנד, 8 שנות מאסר, מתוכן 6 בפועל. "אולמרט הורשע בעבירות בזויות וחמורות", אמר השופט דוד רוזן. בנוסף, נגזר על אולמרט קנס של מיליון שקלים.

המדינה ביקשה לגזור עונש מאסר משמעותי על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

פרקליטי המדינה כבר הצהירו כי הם דורשים להטיל על אולמרט שש שנות מאסר בפועל. מנגד, צוות ההגנה של ראש-הממשלה לשעבר בראשות עו"ד אלי זוהר דרשו כי על המדינה להסתפק בעבודות שירות.

במהלך הדיון, הבהיר השופט רוזן כי יש קלון במעשיו של אולמרט. תחילה הוא חלק לו שבחים ואמר כי "אולמרט ניחן בסגולות מעוררות התפעלות – משכיל, רהוט, חכם ביותר, היודע לשכנע בצדק טיעוניו".

בהמשך, התייחס השופט לעבירות המיוחסות לאולמרט ושטרית ואמר כי "מדובר בפושעים שהתנהלו במסגרת הנורמטיבית, תרמו את המיטב לתפקידם וזכו לשבחים". על חומרת הפרשה אמר השופט רוזן כי "נותן השוחד הינו איש מושחת, נוטל השוחד הינו בבחינת בוגד".

רוזן ציין כי החליט להטיל קנס גבוה לכל נאשם, "על פי חומרת עניינו. הקנס על פי היקף הרשעתו ומצבו הכלכלי והאישי".

רוזן הבהיר עוד כי "מצב רפואי לא אמור לשנות את חומרת הענישה".

בדברים שנשא לפני מספר שבועות בבית-המשפט הכחיש אולמרט שוב את מעורבותו בפרשה. "ההכרעה הייתה עבורי זעזוע קשה, אני יודע שהיא מבוססת על שגיאה יסודית, שהיא איננה נכונה", אמר. "אני גאה על עשור שלם שבו ניהלתי עיר הגונה. הדרך הנכונה שבה אוכל לערער על ההחלטה היא לפנות לבית המשפט העליון ולערער. אני מאמין שהוא יעשה מאמץ לראות את התמונה המלאה ויגיע למסקנה כי מעולם לא קיבלתי שוחד לא במישרין לא בעקיפין, לא לקרוביי לא למשפחתי, זו האמת ואין בלתה".

גזר דינם של אורי לופליאנסקי ואברהם פיינר יינתן בעוד חודש ימים, לאחר שהפרקליטות החליטה כי השניים לא יכולים לשאת עונש מאסר בשל מצבם הבריאותי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ומי בודק את בית המשפט ?
שושי | 13-05-2014 10:39
אם כן כולנו שמחים ש"מטהרים את הרשות הציבורית" מאנשים שניצלו את מעמדם ל"עשיית עוולות". רגע, ומי בודק את מערכת המשפט עצמה שעושה עוולות בלי סוף ומנצלת את מעמדה ופוגעת באימון הציבור בה? כמו למשל במקרה של דוד החקיין שהורשע על בסיס תלונת ילד למרות שעדות הילד הוזמה ב80%, התגלו מעל 20 סתירות בעדותו, הילד פלט שאמרו לו להגיד את עדותו, ילדים העידו לטובתו ובית משפט השלום פשוט התעלם, והדבר המדאיג שהערכות הגבוהות יותר המשיכו בהתעלמות ואף מתנכלים אליו כדי להשתיק את הביקורת שלו. עיין דוד החקיין מגיב 1, 2, 3.
2
החיבור החרדי חילוני בפרשה בצמרת מבהיל ומקומם
דוד | 13-05-2014 11:36