ח"כים וניצולים ב'לכל איש יש שם' במשכן הכנסת - סרוגים

ח"כים וניצולים ב'לכל איש יש שם' במשכן הכנסת

במשכן הכנסת מתקיים הטקס הממלכתי "לכל איש יש שם"; מעמד קריאת שמות קורבנות השואה ברבים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, והדלקת ששה נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה או בני משפחותיהם

author-image
ח"כים וניצולים ב'לכל איש יש שם' במשכן הכנסת
  (צילום: נעם מושקוביץ', דוברות הכנסת)

יום השואה תשפ"ב. בכנסת מתקיימים היום הטקסים המסורתיים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, השנה בהשתתפות נשיאת הבונדסטאג (הפרלמנט הגרמני).

במשכן הכנסת מתקיים הטקס הממלכתי "לכל איש יש שם"; מעמד קריאת שמות קורבנות השואה ברבים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, והדלקת ששה נרות זכרון על ידי ניצולי שואה או בני משפחותיהם.

בשעה 09:00 התקיימה הדלקת נרון זיכרון בכניסה לכנסת.

יושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בחר להדליק נר זיכרון עם שמו של יוסף (פפו) ברוך, ממנהיגי מרד מחנה אושוויץ. יוסף ברוך היה קצין יהודי בצבא היווני ונספה באושוויץ ב-1944.

מרכינה ראשי בענווה ובבושה בפני קורבנות השואה

נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס הדליקה נר זיכרון הנושא את שמה וסיפורה של הנספית אירמה נתן, אשר התגוררה בעיר דיסבורג, שם נמצא ביתה הפרטי של הנשיאה באס. נתן היתה ראש ועדת הרווחה של הקהילה היהודית בדיסבורג, עד שגורשה משם עם בעלה באפריל 1942, בדיוק לפני 80 שנה, למחנה המעבר איזביצה, שם נרצחו.

יו"ר הכנסת ורעייתו מדליקים נר לזכר נספי השואה (דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ח"כ יום טוב כלפון מדליק נר לזכר הנספים (נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)

באס אמרה לאחר שהדליקה בכנסת נר זיכרון לזכר נספי השואה: "אני מרכינה ראשי בענווה ובבושה בפני קורבנות השואה. אסור לנו לשכוח ולא נשכח. מאשמתנו ההיסטורית נובעת מחויבות. עלינו להילחם בנחישות נגד האנטישמיות על כל גילוייה, ועלינו לשמר ולהחיות את הזיכרון ולהעבירו לדורות הצעירים".

הנשיאה באס הוסיפה: "על ברכיה של אירמה לא ישבו מעולם נכדים או נינים שיכולים להעלות זיכרונות היום ולספר סיפורי משפחה. משפחה נמחקה, וכמעט גם תרבות בת מאות שנים. עמי נושא באחריות לכך".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אמר: "ביקורך מסמל את היחסים המיוחדים בין העמים שלנו, אשר מבוססים על האחריות היסטורית שגרמניה לקחה על פשעי השואה ומחויבותה לביטחונה של ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו