בנט הודה בעקב אכילס של הממשלה - וזה רק יחמיר - סרוגים

בנט הודה בעקב אכילס של הממשלה – וזה רק יחמיר

בנט הודה ואמר: "בכנסת קשה". ח"כים בקואליציה מתלוננים על הצורך להצביע כל שבוע בניגוד לצו מצפונם. האם בליכוד יוכלו באמת לחזור לשגרה מקרבות הירושה ולתקוף נק' זו?

author-image
בנט הודה בעקב אכילס של הממשלה - וזה רק יחמיר
  צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

"זאת קואליציה עם 8 מפלגות. אתה יודע מה זה ריבוי דעות כזה בממשלה אחת? אני לומד את זה על בשרי, אבל העסק עובד. בכנסת קשה, אבל הממשלה פשוט מעולה", אמר ראש הממשלה לעיתונאי בן כספית במסגרת הראיונות שהעניק לעיתונים בסוף השבוע. בנט אמר זאת במשפט בלב הריאיון, אך הוא למעשה חשף את נק' החולשה המרכזית שלו, זו שככל הנראה תפרק לו בסוף את הממשלה.

עוד באותו נושא

מסתמן: הממשלה לא תשנה את אזורי העדיפות הלאומית


10

"שרי הממשלה מנותקים מהכנסת", "יש פקק בחקיקה" , " שקד מנחיתה עלינו חוקים", אלו חלק מהתלונות שמשמיעים מידי שבוע חברי הכנסת של הקואליציה. לדבריהם, החוק הנורבגי ניתק את השרים מהכנסת, הם יושבים במגדלי השן שלהם במשרדי הממשלה, ולא צריכים כל שבוע להצביע בניגוד לצו מצפונם גם על דברים שלא עולים בקנה אחד עם השקפת עולמם.

כאמור, בנט בעצמו הודה, בממשלה אולי הוא מרגיש שעובדים טוב, אבל בכנסת המצב לא טוב. מאז העברת התקציב וחוק ההסדרים, שבהחלט היו הישגים משמעותיים גם בכנסת, הקואליציה מתקשה לחוקק חוקים משמעותיים – הרבה גם בגלל הקשיים שמערים עליהם, מרכז האופוזיציה יריב לוין.

"בהשוואה לקואליציית 61 האחרונה שהייתה פה, בנק' זמן הנוכחית הקואליציה העבירה 20 חוקים פחות ורובם הוראות שעה שקשורות לקורונה", אמר לי גורם באחד המפלגות בקואליציה שמתעסק בחקיקה.

רק בשבועות האחרונים ראינו איך ח"כ  זועבי ממרצ עשתה דין לעצמה כאשר הצביעה נגד חוק הגיוס של גנץ. רע"מ התנגדו וכחול לבן והעבודה נמנעו בהצבעה על חוק של שרן השכל להסדיר חוות חקלאיות בנגב ובגליל, חוק שעבר לבסוף בתמיכת האופוזיציה. בנוסף, מרצ ולפיד שיתפו פעולה כדי לתקוע את חוק האזרחות של שקד, וגם חוק דומה של רוטמן שקודם על ידי שקד, שני חוקים שעברו את אישור וועדת שרים לחקיקה וקיבלו ברקס בגיבוי לפיד. מהלך שהכעיס מאוד את שקד וגם את חברי תקווה חדשה.

"אם הם (מפלגות השמאל) יחליטו בסופו של דבר בגלל שאנחנו מקדמים צעדים חשובים להילחם בפשיעה במגזר הערבי, כמו הצעדים שלנו בחוק האזרחות, אם הם יחליטו פעם אחר פעם להפר משמעת קואליציונית ועל זה לפרק את הממשלה זו תהיה החלטה שלהם", אמרה שרן השכל בראיון לסרוגים השבוע ברקע הקשיים בחקיקה.

במענה לקושי הזה, מטרת העל של הממשלה היא להרחיב את שורות הקואליציה. אלקין ושקד ניסו כבר לקיים שיחות עם החרדים כדי להשיג רשת ביטחון של תמיכה מבחוץ לחוקים חשובים בתמורה למתן כספים למגזר החרדי אך המאמצים הללו נכשלו. אולי כעת, לאחר שליצמן ודרעי חתמו על הסדרי טיעון, חברי כנסת כמו אייכלר שאינם מרוצים מנתניהו יסכימו לשתף פעולה מבחוץ. גם בקואליציה אומרים שהסיכוי לכך נמוך.

ראשי האופוזיציה כבר מזמן סימנו את הקושי בחקיקה בתור הסדק המרכזי של הממשלה. בצמרת הליכוד היו כאלה שחששו מכך שאם נתניהו יחתום על הסדר טיעון ויפרוש מהכנסת, הליכוד יטבע בקרבות פנימיים ולא ירכז מאמץ להפיל את הקואליציה דרך המאבק בחקיקה בכנסת. כעת לאחר שנתניהו לכאורה מנסה לשדר חזרה לשגרה, הם מקווים שהליכוד יחזור להתאחד סביב המטרה הזאת.

בליכוד טוענים כי כל כנסת ממוצעת מחזיקה שלוש שנים. בחודש אפריל הכנסת תחזיק שנה. לפי תפיסה זו, בליכוד טוענים כי בזמן שבו שעון החול לסיום אותן שלוש שנים הופך שלילי עבור רבים מחברי הכנסת – אז הקואליציה תתפרק.

כלומר, לטענתם, קחו את המרמור של ח"כים כמו ניר אורבך ויום טוב כלפון שצריכים להצביע מידי פעם נגד חוקים ימניים של האופוזיציה בדוגמת הסדרת ההתיישבות הצעירה, תוסיפו לזה את ההתעקשות של מרצ לסרב להצביע על חוקים ציוניים כמו חוק אזרחות ואת חברי רע"מ שמפרים משמעת קואליציונית מתי שמתחשק להם, כאשר ברקע הזמן שנשאר קטן יותר מהזמן שחלף ותקבלו התפרקות של הקואליציה.

בליכוד טוענים כי ברגע שהח"כים מהשורות האחרונות של הקואליציה יבינו שאם הם לא יפעלו כדי לחזור למחנה הימין, או יקצינו עמדות נגד חבריהם מהשמאל, הם לא יחברו לכנסת הבאה – אז הקואליציה תתחיל להתפרק.

אך למרות האסטרטגיה של הליכוד, נראה כי לא בטוח שהם יחזרו לשגרה כפי שהיה. המגעים להסדר טיעון בין נתניהו לפרקליטות הוציאו מהחורים את כל הטוענים לכתר והחלה מלחמת ירושה קצרה אך עקובה מדם. המלחמה הזאת לא באמת נגמרה בשל העובדה שנתניהו הוציא סרטון שהוא ממשי להנהיג את המחנה הלאומי. יו"ר האופוזיציה באותו סרטון לא שלל אפשרות של הסדר טיעון עם היועמ"ש/ית הבא/ה.

לאור זאת, המלחמה בליכוד נמשכת מתחת לפני הקרקע ולא בטוח שהם יצליחו להתאחד שוב באמת ולנצל את עקב האכילס של הקואליציה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
44 תגובות - 32 דיונים מיין לפי
1
מי שנצביע בניגוד...
כ | 28-01-2022 14:01
מי שנצביע בניגוד למצפונו צריך להתבייש.אין לכם מחילה על מה שאתם עושים בשביל לא ביבי.
2
בניגוד למצפונם?
אחד העם | 28-01-2022 14:02
אין להם מושג מה זה מצפון,כולם שם ערלי לב
3
בושה וחרפה על...
כ | 28-01-2022 14:04
בושה וחרפה על מה שאתם עושים ובנט בראשם.איפה הכבוד שלכם .אין לכם כלום.מי שבוגד בוגד. כל החוק הנורבגי איך אתם חיים עם זה.במקום לתת את הכסף לעניים
4
חתרן מגלומן ...
יפה | 28-01-2022 14:35
חתרן מגלומן
5
חחחח...בנט ובן כספית...
נמרוד | 28-01-2022 15:01
חחחח...בנט ובן כספית כל כך עלובים, ממשלה מתפקדת ? איפה והיכן? ממשלת שיסוי רקובה ובואשת. הם לא קולטים שעל הציבור אי אפשר לעבוד כולנו חשים את חוסר השפיות של הממשלה הזאת. ממשלה מכילה מאות חולים במצב קשה, בכל יום מתים עשרות חולים וראש הממשלה מדבר שטויות והחליפי הדפוק הבור נעלם כשהוא פוחד שחלילה נזהה את הצביעות, האטימות, השקרים וחוסר היכולת לשלוט. ליצני החצר בפעולה. תמשיכו כך ותגיעו רחוק ????
6
מצביעים בניגוד לצו...
ד ש | 28-01-2022 15:06
מצביעים בניגוד לצו מצפונם. את המצפון מכרתם בשביל השלטון זה במיוחד נכון לבנט 'שהציל את ישראל' ובקרוב לאחר שכל המדינה יהיו מחלימים מקורונה בנט והורוביץ ייצאו לתקשורת בנאומים ש'ניצחנו' את הקורונה.
7
ממשלת פאזל שעוד...
יויו | 28-01-2022 15:57
ממשלת פאזל שעוד מעט הוא יאבד שני חלקים והכל יתפורר. מקימים ממשלה בחטף בנוכלות אז העונש שהיא תעלם.
8
רק הרס וחורבן...
ציון | 28-01-2022 16:07
רק הרס וחורבן ממשלה מושחתת מידוף קטן לעומת הנוכל שלנו איזה מצפון ואיזה נעליים
9
ברור לכולם שהכול...
דניאל | 28-01-2022 16:22
ברור לכולם שהכול הולך ונופל בגלל החזירות של רעם בקואליציה ..כול יום הליכוד מתחזק בגלל רעם ,,תמיד הערבים הלכו צעד קדימה ושניים אחורה פשוט לא מסוגלים להתקדם בחיים
10
נוכל עלוב....המצפון והבושה...
יי | 28-01-2022 16:23
נוכל עלוב....המצפון והבושה אבדה מכם עזי פנים נוכלים.עדיתם נזק אדיר לאומה החיבור לערבים ולפוסט ציונים מהשמאל.מכרתם הכל בגלל כבאות ושנאה.רמאות הונאה עצומה.שפלות ונבזות תוך חילות ה' גדול ונורא בפגיעה בריבונות בצירוף הערבים לשלטון על ארצנו וחיזוקם המוטיבציה וכסף והכשרת פשעיהם וכן הורסים את הרבנות לזהות היהודית של המדינה והגשמת חלומם הגדול והרטוב של השמאל הקיצוני שאיבד כל זהות לטובת מדינת כל אזרחיה.הוצאתם אותם מהאבדון לשלטון והם באופוריה יחד עם הערבים שהקימו ראש.לצערי נשלם על כך קשות.בעה הרבה יפיל אותכם כאשר נלמד איך לדרוס ולשלוט מכם והים יתעורר ויבין מה זה ציונות ללא קודש וללא ציון ואז ייפרע מכם על הפגיעה האומה והארץ ובתורה שהם חילול ה' גדול ונורא וכידוע אין צריפין בחילול ה....לא נשכח לעולם ותיזכרו החלטה ושפלות בהיסטוריה.עם ישראל יתקדם למחזור לבריאותו ויקיא אתכם.....אלק קפץ על הרימון להציל אותנו מביירות 5.חי בסרטים הנוהל.מפחיד שזה מי שמוביל אותנו לאתגרים מול הערבים מבית שכרגע מנצלים את טיפשותו ותאוותו לשלטון.אם באמת התאבדות על הצלת המדינה למה רצת להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים כאשר הצהרת שזה לא מוסרי ולא דמוקרטי.נוכל שפל ועלוב.בוגד מהמין הבזוי.איך לא מתבייש לחיות עם עצמו......אויה לנו
11
בנט אתה עקב...
מ | 28-01-2022 17:54
בנט אתה עקב האכילס של עם ישראל והחזיר השמן המניאק עלה על זה ומכאיב לך כל יום ברקטום
12
כל הממשלה הזו...
יעל | 28-01-2022 18:22
כל הממשלה הזו היא כשלון אחד גדול. הרסת את המדינה אדון ליצן, עופו מחיינו נמאסתם
13
האיש הזה הזוי...
יעל | 28-01-2022 18:24
האיש הזה הזוי ברמות קשות. הממשלה מעולה?? אתה לא שפוי
14
מהנדס התודעה בן...
אבי.ל | 28-01-2022 18:58
מהנדס התודעה בן כזבים יחד עם בנטדיקטוס השקרן. הזרזיר אצל העורב. ימח שמם וזכרם.
15
בתורת הפרבום ידיוע...
יעקב כץ | 28-01-2022 19:24
בתורת הפרבום ידיוע שמוצר שזקוק לשיווק אגרסיבי וסופרלטיבי הוא מוצר כושל שאיננו נצרך. זה בנט עם המאמרים המלטפים בכל העיתונים והסלוגנים ממשלה מעולה עובגים טוב.... הם ממש לא
16
בנט בוגד ושקרן...
קובי | 28-01-2022 19:48
בנט בוגד ושקרן אפס אמינות
17
הממשלה הרעה הזו...
רונית | 29-01-2022 0:11
הממשלה הרעה הזו הרסו לנו את החיים. החיים לא טובים הממשלה הזו צריכה לעוף דחוף כי העם סובל ויפה שעה אחת קדימה בנט אתה לא ראש ממשלה שלי ולעולם לא תהיה אתה מתנהל כמו חניך בצופים לא נקשיב לך ולא נלך בעקבותיך לעולם אתה שנוא העם אגב לפיד גרועה כמוך ולכן רק נתניהו יחזיר אותנו לחיים טובים
העם סובל מקורונה לבתי...
אליהו הנביא | 30-01-2022 0:25
העם סובל מקורונה לבתי החולים הבטיחו כסף שטרם קבלו וכך קנו את שתיקתם. נתנו לערבים את הנגב ולכן שקט מצידם לעת עתה מהחינוך הוציאו את התנך מה עוד נבקש מארצנו מכורה ואין עדיין
נא לפרט...
123 | 30-01-2022 0:19
נא לפרט
, ממה...
ושאינו יודע לשאול - את פתח לו | 29-01-2022 7:26
, ממה העם סובל ? במה החיים בימי נתניהו היו טובים יותר ? לא היו טילים מעזה על כל מדינת ישראל ? לא היו פרעות בערים המעורבות, בנגב ובגליל ? בתי החולים לא היו במצוקה ? מחירי הדיור צנחו ? החינוך היה מעולה ? התחבורה הציבורית הייתה נהדרת ? מה בדיוק היה כל כך נהדר ?
תמשיך לחלום....
ג'ניפר | 29-01-2022 6:02
תמשיך לחלום.
עצם זה...
שלמה | 29-01-2022 0:32
עצם זה שהעבדים הסתומים סובלים, זה כבר מוכיח שהממשלה הזו עושה דברים לגמרי טובים
18
ממשלה מעולה. הנה...
אחלה בנט | 29-01-2022 0:35
ממשלה מעולה. הנה גם הקורונה חולפת ללא סגרים ללא חיסול עסקים ללא שריפת מיליארדים ולמרות שהחיסונים לא פתרו את הבעיה.
אתה חי...
אחלה | 30-01-2022 0:15
אתה חי בארץ? לאן הלכה הקורונה? אנשים הגיעו לפת לחם , ללא החיסונים היו מיליוני נדבקים, סייג לחכמה שתיקה אמרו חזלנו כשלא יודעים שותקים
אין ספק...
ריאלי | 29-01-2022 22:40
אין ספק מכיל את המתים תספר את טיעונך למשפחות שאיבדו את יקיריהם בכל הנוכחי
יש מלחמה...
רן | 29-01-2022 21:19
יש מלחמה בפשיעה הערבית???? שקר!!! המשטרע מפחדת מהם פחד מוות! רפורמה בכשרות ובגיור יובילו לכך שהכשרות לא תהיה וגם גויים יהפכו ליהודים בין רגע זה שטויות ... ולגבי הקורונה.. כל המדינה באטאף רצים מבדיקות לבדיקות חצי מדינה חולים יוצאים נכנסים מבידוד.. הכאוס בשילטון חוגג כח הערבים עושים מה שבא להם כח מכרו להם הכל.. ואוי ואבוי אם בנט הנעל יעשה משהו שלא מקובל על עבאס.. הכל חרא ממשלה חרא.. מחברת חשמל לערבים שגנבו שטחי מדינה ובאותה נשימה לא מוכנה לחבר יהודים.. שר בטחון מטומטם ורשע שלא היה כמוהו שלא רואה אלימות של ערבים אין דבר כזה מבחינתו .. להמשיך?????
, יש...
אורסולה | 29-01-2022 7:20
, יש תקציב, יש פרקליט מדינה, יש הליך מסודר לבחירת יועץ משפטי לממשלה, יש מפכל למשטרה, יש רפורמה בייבוא, יש רפורמה בכשרות ובגיור, יש מלחמה בפשיעה הערבית, יש תקיפת בסיסים איראנים, אין טירלול יום יומי והפצת שינאה מצד ראש הממשלה, אין כאוס שלטוני, יש הרחבה ביחסי החוץ ובקשרים הביטחוניים, יש התנהלות מקצועית ביחס לקורונה. לא הכל מושלם. יש גם טעויות. אבל אין שחיתות, אין הטיית החלטות בגלל אינטרסים אישיים של נאשם בפלילים. מצב הממשלה והקואליציה אינו אידיאלי, מאחר ויש בה כוחות פוליטיים שונים ומנוגדים. עדיין, ככל שתאריך ימים כן ייטב למדינה.
מחורבנט....יותר מתאים....
ג'ניפר | 29-01-2022 6:03
מחורבנט....יותר מתאים. חרא בנט!!!
19
ממשלה מעולה ...????????????...
ג'ניפר | 29-01-2022 5:59
ממשלה מעולה ...???????????? ממשלה מחורבנט הזויה לחלוטין. בנט אתה חלאת המין האנושי אחד האנשים הכי מתועבים ושנואים שקיימים. לך עם ישראל לא היה אוסף שקל גם אם הייתה חולה במחלה סופנית והיה צורך בטיפולים רפואיים יקרים. תפנים אידיוט אתה לא רצוי!!!
, קללות...
לא ביביסט. סתם אוהב ישראל. | 29-01-2022 7:23
, קללות ודברי בלע אינם תחליף לטיעון ענייני שמבוסס על עובדות. כדאי לפרט למה הממשלה כל כך רעה בעיניך. הקללות אולי מספיקות לביביסטים. שאר העם רוצה התייחסות מהותית.
20
רק בבי מלך...
עופר | 29-01-2022 11:57
רק בבי מלך
21
רק ביבי המלך...
עופר | 29-01-2022 11:57
רק ביבי המלך
22
ממששת שחיה במציאות...
אי | 29-01-2022 12:34
ממששת שחיה במציאות מדומה ובראשה אחד שחי בסרט שהוא ממציא בראשו. עם ישראל מגרש את בנט מהרחובות... לא רוצים אותו... לכאורההה כמובן
23
בנט הבוגד. אך...
יצחק | 29-01-2022 16:09
בנט הבוגד. אך הביתה.נימס ממכה..לישון..
24
לך לעזאזל נבלה...
א. | 29-01-2022 19:00
לך לעזאזל נבלה ערב רב פושע רוצח מפגר
פשששששש איזה...
שבוע טוב גם לך | 29-01-2022 19:31
פשששששש איזה רצף של קללות. ממש כיף לפתוח איתן את השבוע. יישר כוח !!!
25
נוכל חלאה תת...
רוני | 29-01-2022 19:42
נוכל חלאה תת אנוש ממשלה של רוצחים נבלות גנבים,ומפקירים את האזרחים לנפשם,ולגורלם,אבל עוד יומים בעזרת השם ראש חודש אדר,מי שיהיו בעיצבון,ובדיכאון,הם אתה נבלה גנב,ורוצח יחד עם כל הטינופת שמרכיבה את ממשלת הרוצחים כאן,אתם בעזרת השם תהיו לשעבר,ולא ישאר זכר מיכם,כולל כל הצאצאים שלכם,עוד יומים,ובעזרת השם,נרבה בשימחה,על אובדנכם,אמן,
26
ראש ממשלה קוקוריקו...
מיסטרx | 29-01-2022 20:23
ראש ממשלה קוקוריקו
27
בנט ידעת מראש...
ריאלי | 29-01-2022 22:38
בנט ידעת מראש לאיזה ממשלה אתה נכנס אז מה אתה משחק אותה אתה מזמן מאמין לשקרים שלך
28
דויד אמסלם ראש...
האומן | 29-01-2022 22:50
דויד אמסלם ראש הממשלה הבא של ישראל
29
הקואליציה רמאים ושקרנים...
האומן | 29-01-2022 22:51
הקואליציה רמאים ושקרנים בגדו האומן הבוחרים
30
בנט יזכר בהיסטוריה...
קובי | 29-01-2022 23:08
בנט יזכר בהיסטוריה כמי שניצל מלחמת אחים לקחת שלטון עם 7מנדטים.
31
ברור שממורמרים דעבס...
מני נוי | 30-01-2022 0:21
ברור שממורמרים דעבס שולט על כל הממשלה ושודדי האדמה והפורעים חוגגים והממשלה מפחדת
32
בנט נפתלי איילת...
האומן | 30-01-2022 1:12
בנט נפתלי איילת שקד שקרנים רמאים אסור להאמין להם הם סכנה לבטחון לבריאות הציבור