הסרוגים לא מבינים איך עובדת הפוליטיקה - סרוגים

הסרוגים לא מבינים איך עובדת הפוליטיקה

ציבור שגדל על השקר המרקסיסטי שהפוליטיקה יכולה תמיד לשקף את החלום וכל מה שצריך זה להביא את האנשים הנכונים. אז זהו שלא! זה לא האנשים זה המכניזם הפוליטי ואוי לו לציבור שלא מבין את זה

הסרוגים לא מבינים איך עובדת הפוליטיקה
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

אתם בטח כועסים על בנימין נתניהו וחברי הקואליציה שלא נענים לתביעה הפטרונית לתמוך בחוק מניעת איחוד משפחות של ערבים עם תושבי השטחים ואף מאיימים להתנגד למרות שלא ברור באיזה צעד ינקטו ברגע האמת

והנה זאת הזדמנות מצוינת ללמד את בני יהודה קשת – כלומר פוליטיקה. שהרי ב"קשתי" תרגם אונקלוס בתפילתי. כלומר קשת זה היכולת, האמצעי להשיג מטרות בכלי מתוחכם ובלתי נראה כמעט.

עוד באותו נושא

שקד: לא מוכנה לאף שינוי בחוק איחוד משפחות


69

בכל פעם שנחשף ברבים הפער בין המיתוג של המוצר שנקרא "משטר דמוקרטי פרלמנטרי", לבין המוצר הפרלמנטרי בפועל — קואליציה מול אופוזיציה: משחק סכום אפס, רבים בציבור מתאכזבים. גם לאדם כמוני שנמצא קרוב להלכי הרוח במערכת הפוליטית הפער הזה בין החלום ושברו צורם וצורב.

אבל, וזה האבל הגדול צריך להבין שהאחריות של העוסקים במעשה הציבורי מחייבת לספוג הרבה כאבים בלב ואגרופים לבטן הרכה. השילוב העדין והמנוגד בין המשחק הטקטי הקר שמתנהל לעצמו כאילו אין מציאות, אזרחים ואנשים שסובלים לבין החלום של משטר פרלמנטרי שדואג לעשות את רצון בוחריו בכל פרט ופרט בכל נקודה בזמן מאפשר בסופו של דבר כן את יישום רצון הבוחר. בדרך יש הרבה סיבובי פרסה טקטיים.

איש ציבור שלא יודע לעשות את סיבובי הפרסה הטקטיים האלו וכמובן ציבור שלא יודע לזהות סיבובי פרסה טקטיים שאיש הציבור עושה ולגבות אותו לא יגיעו רחוק.

הציבור של הכיפות הסרוגות הכי חלש באומנות הזו. כי הוא ציבור שגדל על השקר המרקסיסטי שהפוליטיקה יכולה תמיד לשקף את החלום וכל מה שצריך זה להביא את האנשים הנכונים. אז זהו שלא! זה לא האנשים זה המכניזם הפוליטי ואוי לו לציבור שלא מבין את זה.

עד כמה אוי לו לציבור שלא מבין את זה ?

זה לא סוד שבנימין נתניהו החליט אסטרטגית להפיל את ממשלת רעננה-מרעאנה גם במחיר של אובדן הזדמנויות לחוקים וצעדים שהימין רוצה בהם ויכולים להתאפשר בחיבור של מרכיבים בקואליציה לאופוזיציה – וגם במחיר של הפגנת משחק קשוח ובלתי אמפטי של אפס קיזוזים וכולנו ראינו איך אמילי מואטי מגיעה לכנסת הישר מבית החולים.

למרות שהייתי רוצה פוליטיקה של אהבה ופרחים, כנות ופתיחות – אני מודע לכך שהמכניזם הפוליטי לא מאפשר את זה (לפחות כי צריך 2 לטנגו) ואני שמח שאלוף העולם ב "אני מתמרן ומתמרן עד שאני מגיע למטרה" מוביל את המהלכים.

בלי לזגזג – נופלים

דוגמה קטנה למנהיג ציבור אחר – שלא ידע לזגזג:

ההתנתקות – כולם שוכחים שאת ההתנתקות היה אפשר להפיל על ידי הפלת תקציב המדינה של 2003 שעבר בממשלה בחודו של קול – קולו זה זבולון אורלב (וגם של ביבי, אבל אורלב היה הנציג של ההתנחלות והוא לבד היה יכול להפיל את התקציב) – אבל הוא אמר שצריך להיות ממלכתיים ולהעביר את התקציב ולאחר מכן להילחם בהתנתקות.

נחזור לאגרוף לבטן – את הממשלה הזאת צריך להפיל (כי אחרת כל יומיים יצוץ משהו מטורף כמו איחוד משפחות וכו') – ביבי מבין פוליטיקה, פוליטיקה זה מקום שאם אתה לא מוכן לספוג סיבובי פרסה כדי להגיע למטרה – אתה תסיים ללא שום הישג לאידיאולוגיה שאתה מקדם

לסיום – אני ארגיע אתכם – באופן טכני גם אם החוק נופל יש עוד מספר צעדים שניתן לעשות כדי למנוע את יישום איחוד המשפחות הערביות בפועל, זה יכול להפוך בוועדת המשנה של חוץ ובטחון ושרת המשפטים איילת שקד יכולה גם לא לחתום על האישור ולאחר מכן להתמודד על זה מול בג"ץ – דחיה של לפחות שנה ביישום החוק.

==

יונתן יחזקאל הוא מתכנת תושב ירושלים, חבר מרכז הליכוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
כמצופה - מאמר ירוד של חבר מרכז הליכוד
בד"ץ בלפור | 22-06-2021 15:13
לכותב המאמר צפוי עתיד מזהיר במפלגת האהבלים.
מי שמלקק...
נימוק | 25-06-2021 8:07
מי שמלקק לביבי סופו להיות שר בממשלה או לקבל תוכנית רדיו או טלוויזיה או כיסא של כבוד באל גזירה 12 בפריים טיים או לקבל חיריון במקוםצריאלי ברשימת הליכוד. בעצם עכשיו כשהנוכל סולק אז לא. יתחיל פינוי והשלכה של שופרות מגוחכים.
מה לא נכון?
יהודי פשוט | 22-06-2021 16:03
מי שכותב בלי לנמק, כאילו לא כתב כלום.
2
ביבי באמת מבין בפוליטיקה אבל רק בפוליטיקה
מוטי | 22-06-2021 16:06
ביבי, ההוא שכאילו מבין פוליטיקה, עשה באמת 12 שנים סיבובי פרסה, פעם ימינה ופעם שמאלה, פעם בעד מדינה פלסטינית ופעם נגד. בסוף הוא באמת סיים ללא שום הישג לאידיאולוגיה הימנית שהוא התיימר לקדם.
השמיעה שלך...
דן | 25-06-2021 8:01
השמיעה שלך סלקטיבית וגם הראיה. לא ראית שלפני הבחירות ימינה תמיד היתה בגוש נפרד באמצע, לא עם ביבי והחרדים ולא עם מרכז שמאל? לא שמעת שההתחייבות הראשונה של בנט היתה להחליף את השלטון בשלטון למען האזרחים? לא שמעת את ההתחייבות של בנט למנוע בחירות חמישיות מיותרות? וההתנהלות של רב הנוכל ביבי האיש שלא הצליח להוציא דבר אמת מפיו זה בסדר בעיניך העצומות?
נתניהו הכפיל כמה פעמים את ההתיישבות ביו"ש
חנה | 23-06-2021 23:03
בלי הרבה דיבורים מיותרים ועל הדרך עמד בלחצים לפתרון מדיני ומנע הישגים לערבים. הוא בעד אוטונומיה ערבית בחלק משטחי יוש מה שכמעט והשיג לולא לחייאני ודגן שחיבלו במהלך ההסטורי.
סיבובי פרסה
עמדין | 22-06-2021 19:24
הפטרון שלך בנט שנשבע פעמים רבות שהוא לא יילך עם השמאל ורעם וגם בשעת הפרעות הבטיח שממשלת השינוי ירדה מהפרק וללא מצמוץ והיסוס שדד קולות של יותר ממאה אלף איש לא עושה סיבובי פרסה והשיקולים שלו הם נטו טהורים ואובייקטיביים הבדיחה הטובה ביותר ששמעתי בימי חיי
3
יפה שחידשת שבגלל...
א | 22-06-2021 18:56
יפה שחידשת שבגלל אורלב המוגלב קרתה ההתנתקות. ידעתי, זה תורשתי, אי אפשר לסמוך על המנהיגים של הבית יהודי-ימינה. רק איחוד לאומי/ציונות דתית מפלגות דוברות אמת. הלייטים בסוף יהיו גם לייטים על המדינה.
4
פוליטיקה
עמדין | 22-06-2021 19:16
פולוטיקה היא אומנות השקר והצביעות ואין כמו הציבור הדתי לאומי הצבוע ובעל המוסר הכפול להבין באומנות זו הבעיה שלהם היא שאין להם סיעתא דשמייא מדוע אתם עוברים את פי ה והיא לא תצלח
5
תמונה
שאינו יודע לשאול | 22-06-2021 20:01
גם כשאתר נבזי זה מביא סוף סוף מאמר שמבקר קצת בעדינות וברפיסות את מהלכיו ההזויים של בנט הוא שם תמונה של סמוטריץ כסדום היינו לעמורה דמינו
6
ברגע שראיתי חבר...
שימי | 23-06-2021 9:22
ברגע שראיתי חבר מרכז ליכוד עצרתי
7
גבב של משפטים מתוחכמים - עם מסר אחד ויחיד
דוד | 23-06-2021 12:24
והמסר הוא תסמכו על ביבי - הוא יודע מה הוא עושה. וציבור הסרוגים אכן תמים - כי עד עכשיו (ואולי גם עכשיו) הוא תמיד תמך תמיכה עיוורת בביבי. למרות סיבובי הפרסה הרצופים כדוגמאת עמונה, ריכוך חוק קמיניץ, העברת מילארדי שקלים למגזר הערבי כתשלומי פרוטקשן למשותפת, העלמת עין מהבניה הלו חוקית של הערבים בנגב, בגליל וביהודה ושומרון והרשימה עוד מתארכת... אז מה שאדון מרכז ליכוד הנכבד רוצה להגיד לנו שהכל הכל זה למעשה סיבובי פרסה, טקטיקה להגיע ליעד... שהוא? את זה הכותב לא מספר לנו. אז תנו לי להשלים - היעד הוא שמירת עמדות המפתח בידי ביבי ואנשיו והשרדותו הפוליטית. אז למעשה אין אלו סיבובי פרסה, כי אין בכלל דרך. רק במוחם היצירתי של הסרוגים יש לליכוד דרך (ואני עוד לא מזכיר מילים כמו אידיאולוגיה, ערכים, עקרונות, חזון שכבר לא שייך להזכירם)
8
דיני הכשרת חזיר, הלכת בית יחזקאל
מזרוחניק | 23-06-2021 14:23
מי שהכשיר מכירת צוללות למצרים הוא שיכשיר תמיכה בחוק איחוד משפחות לפלסטינאים. אוי ואבוי לציבור הדתי ציוני שמי שעומד בראשו ומדברר אותו הם גמדים רעיוניים והלכתיים כסמוטריץ והכלתבלב יחזקאל.
9
הציבור הדתי לאומי...
עדי | 23-06-2021 22:38
הציבור הדתי לאומי הוא מיליטנטי, מוכן למות בשביל המדינה ומוכן לשרוף אותה.
10
מאמר לא ראוי-יש אתיקה גם באופוזימיה
אפרת | 24-06-2021 11:25
נגעלתי
11
ביבי דואג רק...
ס.ג. | 24-06-2021 19:56
ביבי דואג רק לביבי. עשק את המדינה, עשר את קופת הליכוד. ולא תרם כלום להתישבות. טוב יעשה סמוטריץ אם יצביע לגופו של עניין ונמצא דרך אחרת להפיל את הממשלה.
12
ישר כוח גדול
אני | 25-06-2021 0:33
השאלה מתי יבינו שאתה צודק, עכשיו או מאוחר מדי
13
חי
דדי | 25-06-2021 2:02
מה שנכון נכון
14
ביבי הגאון יצא...
למה רק בסוף בסוף הכתבה מגלים שהכותב הוא בלה בלה "וחבר מרכז ליכוד". האם אתר סרוגים צריך להביא "כתבות" כאילו היה ישראל היום? | 25-06-2021 7:55
ביבי הגאון יצא גם בוגד וגם פירק את המדינה משיקולים אישיים. 15שנה ואפס הישגים אמיתיים לאידיאלוגיית ימין.
15
מה לך כי...
מייקי | 26-06-2021 22:46
מה לך כי תלין לפי דבריך על הפרסה שעשה בנט ודרס אותך ואת הגאון שבשמו אתה מדבר?? הוא הרי מהקבוצה שלא מבינה בפוליטיקה לפי המנהיג שלך אז איך קרה שהוא דרס אתכם בפרסה שהוא לקח??
16
השמאל תמך בחוק הזה כשהליכוד היה בשלטון
אני רק שאלה | 28-06-2021 13:36
אז מי פה השמאל ומי הימין? ואם הקואליציה היא זו שמעבירה את החוק ותומכת בו והליכוד הוא זה שמתנגד אליו, אז מה ככ מסוכן בממשלה הזו שהליכוד חייבים לעשות הכל כדי להפיל אותה? ואולי זו סך הכל כסאולוגיה של נאשם בפלילים? יש דברים שהם מעבר לסכסוכים פוליטיים-- לא מסכנים אסטרטגית את מדינת ישראל בשם הכסא. זה נכון שיש פתרונות, אבל עצם זה שמסבכים את הסיטואציה יוצרים תקדים. הרי 18 שנה החוק עבר בלי בעיות ובלי לעשות הרבה רעש, ועכשיו פתאום הוא הפך לעניין שמדברים עליו. זו יצירת תקדים. הייתי מצפה מהליכוד לממלכתיות ולתמיכה בחוק, לטובת המדינה. אלא אם טובת המנהיג, קודמת לטובת המדינה.
17
הרבי
נועם | 02-10-2021 10:41
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף