מחאת הנכים מתחדשת: צומת עזריאלי נחסם לתנועה - סרוגים

מחאת הנכים מתחדשת: צומת עזריאלי נחסם לתנועה

ארגוני הנכים חסמו את צומת עזריאלי בתל אביב במחאה על העיכוב בגיבוש המלצות להעלאת קצבאות הנכות, שהיו אמורות להתעדכן בינואר הקרוב - אך נדחו בעקבות מערכות הבחירות ומחלוקות בין משרד האוצר והביטוח הלאומי

author-image
מחאת הנכים מתחדשת: צומת עזריאלי נחסם לתנועה
  מחאת הנכים בתל אביב. (צילום: תומר נויברג/ פלאש 90)

מחאת הנכים מתחדשת: ארגוני הנכים חסמו הערב (חמישי) את צומת עזריאלי בתל אביב – זאת על רקע העיכוב בגיבוש ההמלצות לממשלה לגבי הפעימה השלישית והרביעית של קצבאות הנכות. לפי ההסכם שנקבע בשנה שעברה, קצבאות הנכים היו אמורים לעלות החל מחודש ינואר הקרוב.

הסיבה העיקרית לדחייה נובעת מהפלונטר הפוליטי, כאשר היעדרה של ממשלה יציבה בעקבות שתי מערכות הבחירות הובילה לכך שהליך גיבוש ההמלצות לחלוקת התקציב נתקע. בעיה נוספת נבעה מכך ששר הרווחה חיים כץ, שהיה שותף לגיבוש ההסכם הקודם והיה אמור לדון עם שר האוצר משה כחלון על ההמלצות, התפטר מתפקידו בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו. כתוצאה, חילוקי דעות בין מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר לאגף התקציבים במשרד האוצר הובילו לדחיית התהליך.

במשרד האוצר הוציאו קול קורא לעמותות, ארגונים שונים ולציבור הרחב להגיש הצעות לאופן חלוקת המשאבים בהתאם לצרכי האוכלוסיות השונות של אנשים עם מוגבלויות. בנוסף להגשת עמדות בכתב, הצוות יקיים בשבועות הקרובים שני ימי פגישות עם הארגונים השונים- אך בשלב הזה נראה כי ראשי הארגונים אינם מרוצים מההתנהלות. "קול קורא לא אומר לנו כלום, זה רק פגישה ראשונה לקראת הישיבות" אמר אייל כהן, מארגון "הנכים הופכים לפנתרים". "מספיק שכל ישיבה תיקח חודשיים-שלושה, נקבל את הכסף ב-2023".

כהן הוסיף ואיים כי הארגון יחריף את המחאה במידה ולא יינקטו צעדים נוספים. "אנחנו רוצים את הכסף בזמן כפי שהובטח לנו. אנחנו עושים הפגנה כדי להדגיש: אנחנו לא שותקים, לא מוותרים, הולכים בכל הכוח" אמר. "הוכחנו שהפנתרים מסוגלים להרבה דברים – לעצור רכבות, מפעלים וכבישים, היום זו רק יריית פתיחה לפני המלחמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו