הרוויס: העישון שכל אחד צריך להכיר | ביקורת מסעדות

הרוויס: העישון שכל אחד צריך להכיר | ביקורת מסעדות

טרנד המעשנות בעולם הקולינריה, הצליח לסקרן את המדור ולכן שלחנו את אסף ומיכל שלנו לבדוק את המקום שהביא את המעשנה הראשונה לירושלים. אז האם ההתלהבות מוצדקת? | ביקורת מסעדות "הרוויס"

author-image
העישון שכל אחד צריך להכיר | ביקורת מסעדות

אנחנו ידועים בתור חובבי 'על האש' דגולים, מנקניקיות, קבבים ועד סטייקים וסינטות, מהמבורגרים ועד חזה עוף. בקיצור כל דבר שאפשר להעלות על האש טעים לנו. בשנה האחרונה בכל מקום מדברים על עישון בשר. כבר לא גריל פחמים או חשמלי, אלא עישון בשר למשך זמן ארוך ועישון על עץ שמביאים טעמים וניחוחות.

הלכנו לאכול אצל המומחים לעניין ולראות אולי יצליחו לשכנע אותנו להחליף את המנגל למעשנת ביתית.

המעשנה הראשונה בירושלים

כיאה לאמריקאי טיפוסי, חיים (הרווי) סנדלר אהב מאז ומתמיד ארוחות ברביקיו מלאות בשרים ובמיוחד כאלה שאפשרי לעשן אותם. לפני קצת יותר משנה עשה מעשה ופתח את מעשנת העץ הראשונה בירושלים במדרחוב בן שטח בעיר.

ההצלחה הייתה מסחררת, ירושלמים ותל אביבים, חוצניקים וישראלים, צעירים ומבוגרים כולם הגיעו למקום והתאהבו. יצאנו לבדוק לכם מה הסיפור שם ועל מה ולמה ההתלהבות המרובה.

אם אתם רוצים להרגיש אמריקאים לכמה שעות, בהרוויס תוכלו לקבל את החוויה הזו בקלות. מרבית האורחים במסעדה ואנשי הצוות היו דוברי אנגלית, רק היה חסר דגל ארה"ב ברקע ואיזה משחק בייסבול על המסכים בשביל להרגיש אמריקה.

 

כיאה למקום שמתהווה להיות בסגנון אמריקאי, במנות הפתיחה מצאנו: טקסס ברביקיו ציקן (52 ₪), טאקוס תירס, מגוון סלטים, כנפיים, אנטיפסטי (42 ₪) מבחר ירקות שעשויים במידה מצוינת ומאזנים את הבשרים, ועוד.

לגיוון אנחנו הזמנו גם סלט צ'יקן עם אננס שמגיע עם חתיכות ביקון טלה (כשר כמובן), גם טעים וגם ממש מנה ייחודית שלא מוצאים בכל מסעדה, המלצה שלנו תיקחו, זה ממש לא סלט העוף הרגיל.

המסעדה מגישה מגוון עשיר של נתחי בשר מעושנים בעישון איטי כאשר כל נתח מעושן על גזעי עצים שונים בסגנון אמריקאי. הבשר מגיע בנתחים לפי משקל.

בריסקט 14 שעות עישון (32 ש"ח ל100 גרם), אסאדו 12 שעות עישון (38 ש"ח ל100 גרם).אנטריקוט 4 שעות עישון (58 ש"ח ל100 גרם) או בשר צלעות מפורק 18 שעות עישון (30 ש"ח ל100 גרם).

עם כל הכבוד לבריסקט, התחברנו דווקא לאסאדו. זהו נתח רך ונימוח שמצליח להוציא מהאסדו טעמים שלא הכרנו וככה במבט מהיר וחטוף, לכל השולחנות לכולם היה אסאדו על השולחן. בהמשך להמלצות אהבנו את הצלעות המפורקות שמטובל ברוטב. אבל פחות התחברנו לבריסקט (חזה בקר), משהו לא הצליח להתחבר לנו בעוצמת הטעמים של שאר הנתחים וחבל.

לצמחוניים או אוהבי דג, יש נתח סלומון מבושל במעשנת, האמת מנה מושלמת אבל תכלס באנו בשביל הבשר ואם יש התלבטות אז קחו בשר.

יש אפשרות לשבת בחוץ ליהנות מהאוויר הירושלמי ומרחוב בן שטח המוכר כרחוב הפאבים הידוע או לשבת בפנים ולחוות את אמריקה. אתה מגיע ורואה משפחות וחבורות סביבך שאוכלים אוכל איכותי מעושן ואווירה שמחה כזאת כמו שיש במנגלים המשפחתיים.

לסיכום, הרוויס הפכה להיות מסעדת הבית שלנו, בתור קרניבורים חובבים פוגע בול בטעם לארוחות משפחתיות, מסיבות גיוס וארוחות יום הולדת או סתם למצוא תירוץ לאכול בשר. לא יודעים מה אתכם, אנחנו בדרך לקנות מעשנת.

להערות והמלצות על מסעדות: assafmichalfood@gmail.com

==================================

מסעדת 'הרוויס', בן שטח 7 ירושלים

מתאים ל: # חברים #להרשים תיירים מחו"ל ## חבורת קרניבורים #משפחה

הניקוד שלנו:

מחיר:✰ ★★ ★ ★
אוכל:★★ ★ ★ ★
שירות: ✰★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ★ ★ ★ ★

שעות הפעילות:
א-ה 12:00-23:00 (או שעד נגמר הבשר…)

בשרי, כשר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה הכשרות?
יהודי | 22-08-2019 23:50
2
מסרטן ומאד לא בריא!
זהירות | 23-08-2019 9:53
עדיף להמנע