"מוצבת לצד איראן": ארה"ב תטיל סנקציות על ונצואלה - סרוגים

"מוצבת לצד איראן": ארה"ב תטיל סנקציות על ונצואלה

בארה"ב הודיעו על הטלת סנקציות נגד המשטר בונצואלה, זאת בהמשך לצו הנשיא טראמפ המקפיא את נכסי הממשל. בדבריהם אמרו כי "ונצואלה מוצבת כעת לצידה של איראן, צפון קוריאה וסוריה". ברוסיה תקפו: "טרור כלכלי"

"מוצבת לצד איראן": ארה"ב תטיל סנקציות על ונצואלה
  נשיא ונצואלה ניקולס מדורו (צילום: שאטרסטוק)

המאבק במשטרו של ניקולס מדורו בונצואלה עולה שלב: היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, הודיע היום (שלישי) כי ארה"ב תטיל סנקציות כלכליות נגד השלטון בונצואלה- זאת לאחר שהנשיא טראמפ הקפיא אמש את כל נכסי הממשלה בארה"ב.

"הממשל האמריקני יעשה שימוש בכל כלי ראוי כדי להביא לסיום משטר נשיא ונצואלה ניקולס מדורו" אמר בולטון. "נוודא כי לנשיא יגמרו הדרכים להחזיק את את עצמו מבחינה כלכלית. מדינתנו תבטיח שתושבי ונצואלה יקבלו גישה למוצרים הומניטריים". עוד ציין כי "ונצואלה נחשבת עכשיו לאומה סוררת, ומוצבת לצידה של איראן, צפון קוריאה וסוריה".

מנגד, ברוסיה תקפו את המהלך האמריקני ואמרו כי "המהלך להקפאת נכסי הממשלה של ונצואלה בארצות הברית אינו חוקי כלל, ומסתכם בטרור כלכלי".

עוד באותו נושא

הממשל בונצואלה טוען: "צה"ל תכנן לפלוש לארצנו"


10

כזכור, אמש טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר גישה לנכסי הממשל של מדורו בארה"ב. "כל הנכסים והאינטרסים בנכסים של ממשלת ונצואלה הנמצאים בארצות הברית חסומים ואסור להעביר אותם, לשלם באמצעותם, לייצא אותם, לבטל אותם או לעסוק בהם בעל דרך אחרת" נכתב בצו. עוד נקבע כי אזרחים אמריקנים לא יוכלו לעשות עסקים עם כל מי שהוגדר כמסייע למשטר של מדורו,ותומכי הנשיא לא יורשו להיכנס לארה"ב- פרט לחריגים של יצוא מזון, תרופות ובגדים.

מדובר בהסלמה חמורה ביחסים בין ארה"ב והמשטר בוונצואלה, שהידרדר על רקע הטענות להפרת זכויות אדם על ידי הממשל והמחאה האזרחית במדינה. בפברואר האחרון מנהיג האופוזיציה חואן גואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני, זאת לאחר שנטען כי נרשמו זיופים חמורים בבחירות האחרונות שבהן מדורו ניצח לכאורה. המפגינים טענו כי המדיניות של מדורו הובילה את ונצואלה לבידוד בינלאומי ולמשבר כלכלי חמור, ודרשו ממנו להתפטר או לערוך בחירות חוזרות.

מנגד, מדורו טען כי אין שום משבר הומניטרי בארצו, וכי זה הומצא כחלק מניסיון ההפיכה שארה"ב מנסה לבצע- זאת לאחר שטראמפ אמר כי הוא מכיר בגואידו כנשיא המדינה. בעקבות ארה"ב, מדינות רבות נוספות הודיעו כי הן מכירות בגואידו ותומכות במחאה, ביניהן קנדה, אוסטרליה, ברזיל וקולומביה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל מצטרפת למדינות הללו ומכירה במנהיג האופוזיציה באופן רשמי, זאת בהמשך לבקשת ארה"ב לתמוך בעמדתה בנושא.

במקביל מדינות אחרות הביעו תמיכה בשלטון מדורו, ביניהן רוסיה, טורקיה, איראן וסוריה, לצד הנהגת חיזבאללה בלבנון והנהגת הרשות הפלסטינית. מדורו גם השתמש בצבא כדי לנסות לדכא את המפגינים, כאשר אלפי אזרחים נפצעו או נעצרו מאז תחילת המחאות לאחר עימותים עם החיילים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו