"אם": אילן דמרי ועובדיה חממה בסינגל ווקאלי מרגש - סרוגים

"אם": אילן דמרי ועובדיה חממה בסינגל ווקאלי מרגש

הזמר והיוצר עובדיה חממה מארח את אילן דמרי בסינגל ווקאלי חדש, מתוך פרויקט ה'מדרשיר' השבועי שכתב והלחין בהשראת פרשת השבוע- צפו

author-image
"אם": אילן דמרי ועובדיה חממה בסינגל ווקאלי מרגש
  (צילום: יחצ)

לכבוד פרשת דברים, הזמר והיוצר עובדיה חממה מארח את אילן דמרי בסינגל ווקאלי חדש, מתוך פרויקט ה'מדרשיר' השבועי שכתב והלחין בהשראת פרשת השבוע.

חממה מספר על ההשראה לשיר: "ולפעמים הדברים פשוטים מאוד: למעשינו יש תוצאה ישירה בשטח.בפרשת דברים שלפנינו, דברי התוכחה של משה לעם ישראל על אודות גבולותיה של ארץ ישראל. בדבריו, הנאמרים ערב כניסת העם לארץ, הוא מתמצת את אירועי 38 השנים במדבר.

משה חוזר ואומר שהארץ היא נחלתנו, ומבדיל אותה מנחלותיהם של בני עשיו, של בני לוט ושל יתר העמים, שאליהן אין לנו רשות להיכנס. הוא אף חוזר לפרשת המרגלים (חטא המרגלים נעשה בתשעה באב! מעין המשלה לחורבן בית!) ולשאלה אם טובה היא הארץ"

(מילים: ישעיהו א (יט – כ) | לחן: עובדיה חממה | שירה וקולות: אילן דמרי | מקהלה: מקהלת ידידים | עיבוד והפקה מוסיקלית: עובדיה חממה)

חממה ממשיך: "כל הדברים, הרבדים והדיבורים הללו של משה מסוכמים בדברי התוכחה של הנביא ישעיהו בהפטרת השבוע. במדרשיר נשאר לי רק לקלוט, לחבר ולהלחין בסגנון קרליבך את השורה התחתונה, את הפסוק הבא מההפטרה (ישעיהו א יט-כ):

"אִם תֹּאבוּ וּשְׁמַעְתֶּם
טוּב הָאָרֶץ תֹּאכֵלוּ.
וְאִם תְּמָאֲנוּ וּמְרִיתֶם
חֶרֶב תְּאֻכְּלוּ".

אם תהיו טובים ותלכו בדרך החזון, תאכלו מטובה של הארץ, אך אם חלילה תמרו את פי ה' ותמאנו ללכת בדרך הישר, הארץ תאכל אתכם. השמֵנה (נשמה) או רזה (זרה) היא? חזון ורצון או רזון ואסון? וכך, בסוף ימי בין המצרים, בצום תשעה באב, אנו מנסים לצמצם את הדחף שלנו להשביע את עצמנו גשמית בלבד.
ולפעמים הדברים פשוטים ובהירים מאוד".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הגיה נכונה של המילה
תאבו | 07-08-2019 8:13
ההגיה הנכונה של המילה: א' שקטה