בעיות של רווקים: הרב, אני מחפש רק אישה יפה! - סרוגים

בעיות של רווקים: הרב, אני מחפש רק אישה יפה!

למה כל כך חשוב לך אישה יפה? נו באמת הרב, אתה יודע, כולם מחפשים נשים יפות. הרב שלמה שיבר בשו"ת לרווקים שמחפשים בעיקר את היופי באישה

בעיות של רווקים: הרב, אני מחפש רק אישה יפה!
  (צילום: שאטרסטוק)

בעיות של רווקים: הרב, אני מחפש רק אישה יפה!

שלום דני, מה שלומך? שמעתי שאתה עדיין רווק?! איך עוד לא התחתנת?

שלום הרב, אז זהו, שאני מחפש אישה יפה!

למה כל כך חשוב לך אישה יפה?

נו באמת הרב, אתה יודע, כולם מחפשים נשים יפות.

זה שכולם מחפשים זה עדיין לא אומר שזה הדבר הכי חשוב.

אתה יודע שבעולם היום אחוזי הגירושין גבוהים מאד, אז סימן שהיופי שכולם מחפשים הוא לא מצליח להחזיק אנשים נשואים יחד הרבה שנים.

הרב, זה אפילו כתוב בגמרא שזה חשוב – "אין אישה אלא ליופי!".

נראה לך באמת שזה כל הערך של האישה, היופי והמראה החיצוני שלה? אין בה ערכים, רצונות, מחשבות, מידות, שאיפות, חלומות ועולם ומלאו….? בדיוק כמו שאתה לא רק המראה שלך כך גם אישה היא לא רק המראה שלה.

כוונת הגמרא שם לומר, שנשים שלא הצליחו לשכנע גברים לראות בהם דברים אחרים, מנסות לשכנע אותם להתחתן איתן לפחות בגלל היופי…

ומה עם הגמרא "אישה נאה מרחיבה דעתו של האדם"?

כבר היה מי שדייק בגמרא, שאולי היא מרחיבה את דעתו אך לא בהכרח שהיא מעמיקה את דעתו…

אבל תכל'ס הרב, זה כיף ונעים כשיש לך אישה יפה. אני לא צודק?

זה אולי כיף ונעים, אך זה לא הדבר העיקרי שעליו צריך לבנות את הבית.

ופעמים רבות כאשר עושים מהדבר הטפל עיקר, אז הדברים העיקרים והחשובים נעשים טפלים וזו כבר בהחלט בעיה רצינית.

אתה צודק, אבל בכל זאת אני רוצה אישה יפה!

מכל הבנות שהכרת עד היום אף אחת לא הייתה יפה בעיניך?

לא ממש, זה לא היה סגנון היופי שאותו אני מחפש…

אז בא ואסביר לך כמה דברים על יופי.

הרבה פעמים אנחנו פוגשים סוג מסוים של יופי שהיה לנו מאד נעים בקרבתו, ומאז הוא נדבק לנו בראש ונחרט לנו בזיכרון, ואנחנו מחפשים כל הזמן את הדרך לשחזר אותו שוב. זה יכול להיות סרט שראינו שהיו שם דמויות יפות שחשנו נעימות כלפיהם (שאגב, יוצרי הסרט השקיעו בכך מחשבה רבה מאד שנחוש דרך הסרט את חווית הנעימות בעוצמה ממכרת), ואנחנו מחפשים במציאות את אותו סוג של יופי שראינו כדי לחוות שוב את אותה הנעימות שחשנו בזמן הצפייה בסרט שאנחנו להוטים לשחזר אותה.

זה גם יכול להיות שפגשנו פעם מישהי יפה והיה לנו מאד נעים איתה אבל היא לא התאימה לנו, ואנחנו מחפשים כל הזמן לשחזר את אותו סוג של יופי שגרם לנו לאותה תחושה של נעימות שהתמכרנו אליה.

בסדר, אז איפה פה הבעיה?

הבעיה היא שאנחנו לא באמת מחפשים מישהי שהיא יפה, אלא אנחנו מחפשים את מימוש הפנטזיה של הדמיון שלנו, להרגיש נעים כמו פעם דרך אותו סוג של יופי שננעלנו עליו. כי חיברנו בדמיון בין היופי הזה לחויית הנעימות שהתלוותה עימו. ואז גם אם אנחנו פוגשים בחורה מאד נחמדה ויפה אנחנו בכלל לא רואים אותה ואת היופי שלה כי היא לא תואמת את סוג היופי שיש לנו בראש.

כמעט כל בחורה (וגם כל בחור…) יש בה יופי, השאלה האם אנחנו פתוחים לראות אותו ולהנות ממנו או שאנחנו נעולים על סוג יופי אחד שתקוע לנו בראש ולא מוכנים להיפתח לסגנונות נוספים של יופי. הסרטים שראינו או 'הקשרים המרגשים' שהיו לנו בעבר נועלים אותנו על מודל אחד של יופי, ואז אנחנו מפסידים הרבה קשרים טובים יפים.

אני חושב שאני מתחיל להבין מה שאתה מנסה לומר…

אז מה אפשר לעשות?

קודם כל סור מרע. לשחרר את המקובעות שתקועה בראש, שכביכול יש רק סוג אחד של יופי ורק איתו אפשר להנות ולהיות מאושר, זהו דמיון כוזב ושקרי.

ואחר כך עשה טוב. להתאמץ לחפש בכל בחורה שאני פוגש את היופי המיוחד שלה. את החן הייחודי לה כפי הסגנון שרבש"ע הטביע בה, ולאט לאט להתחיל להיפתח לסגנונות נוספים של יופי. כי העולם מלא בשלל צבעים וסגנונות ססגוניים – "וחן אישה על בעלה".

ועוד משהו חשוב.

יופי אמיתי הוא כזה שגם האישיות של האדם משתקפת ומאירה מתוכו. כאשר אני בקשר טוב עם מישהי ויש לנו הרבה חוויות טובות משותפות, אז כשהיא מביטה בי ומחייכת אלי- מהחיוך שלה עולה וצף כל המשותף שיש ביננו וכל מה שהתרקם ונבנה בתוכנו, וזה נוגע אצלי בלב במקום הרבה יותר עמוק מריגוש סתמי של יופי, והחיוך הזה מטלטל לי ממש את כל הנפש. אי אפשר לנתק את המראה של האדם, כמו איזה שהוא פלקט, מהאופי והאישיות שלו איך שהיא מובעת דרך המראה שלו. ולכן, ככל שיהיו לנו בקשר יותר חוויות משמעותיות ויותר חיבורים פנימיים אז החיוך והמבט בעיניים זה לזה יהיה הרבה יותר יפה בעייננו, וללא ספק יגע במקומות הרבה יותר עמוקים בנפש שלנו, ויגרום לנו לתחושת נעימות פנימית שאין כל העולם כולו שווה לה…

אני חושב שאני צריך להתחיל לחשב מסלול מחדש…

בהצלחה!

==

הרב שלמה שיבר הוא יועץ זוגי ומאמן אישי לחתונה.

לתגובות:pnima1234@gmail.com

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
כיפה סרוגה מטמאים את עם הקודש בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר | 18-07-2019 15:45
ממליכים שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו..
2
באמת חוצפה לרצות אישה מושכת....
נא | 18-07-2019 16:29
השתגעתם?
צודק
פלוני | 27-05-2020 4:02
וואו, עוד 'רב' פוליטיקלי קורקט... ממש הפתעה... (האם לומר לבחורה שמחפשת מישהו שיעשה לה את זה בטירוף וראיתי אחת כזאת באתר הכרויות, היית אומר 'טוב תסתפקי בפחות, העיקר האישיות', לא! כאן היית פוחד מהפמיניסטיות ואומר לה דברים אחרים. יש ציטוט ממקורות בבקשה? עם מפרשים ידועים ולא 'רבנים' של זמננו?) בגמרא גם אמר רבי יהושע, שאישה, יותר חשוב לה פי 9 ה... מאשר הכסף שהגבר מכניס. נו... איפה התורה שלנו? ראיתי דרשה של מישהו ידוע, הוא אמר שנשים לא כמו גברים - הם מחפשות תכונות אופי בגבר, אוקיי.. נכנסתי לאתר היכרויות, אמרה לי 'את הפנים אהבתי, איך הגוף', אמרתי, אני מלא, לא שמן אבל מלא, אז היא אמרה להתראות... מה הקשר בין התאוריות היפות שהוא דיבר, לבין המציאות? איפה כאן ה'תורת אמת' של משה רבינו? סתם, אני פשוט תמהה...
לא נראה לי שיש מישהו שבאמת מתרגש
Aladdin | 18-07-2019 16:43
מדברי הבל הילדותיים של הכותב. אני די בטוח שאפילו הוא עצמו לא מתיחס ברצינות למה שכתב. אלה דברים שמטרתם היא אחת בלבד: להביא לו עוד לקוחות משלמים לייעוץ. אך נראה לי שתוצאה של מאמר האינפטילי הזה תהיה הפוכה לגמרי.
3
רווק
יש | 18-07-2019 18:16
אל תשכחו רווקים יקרים יופי חיצוני הולך במשך השנים. אנחנו לא חיים בסרט .בחורה שמורידה איפור פתאום נראית שונה ולפעמים לא לפי הטעם שלך . צריך יופי פנימי .בהצלחה לבניין עדי עד .
גם כיעור נהיה יותר מכוער עם השנים
Aladdin | 18-07-2019 18:43
הכי גרוע זה לחיות עם תחושת החמצה שהיית יכול להתחתן עם אישה טובה ויפה ולא עם בטטה שנמצאת כרגע לידי
4
יש טיפולי המרה ממשיכה ליפות אל מכוערות?
מומר | 18-07-2019 18:22
.
ודאי, קוראים לזה טיפול פסיכולוגי!
פסיכולוג | 18-07-2019 19:54
.
5
מרחיבה דעתו של אדם
י | 18-07-2019 21:09
המהרש''א מפרש את זה לגנאי כמו שנאמר בבלעם שדעתו רחבה, הגר''א באמת מפרש לשבח
פירוש מהרשא לא מתקבל על הדעת
Aladdin | 18-07-2019 21:21
ובלעם נאמר , נא לא לעוות את הפסוקים -נפש רחבה. נפש זה מקור של תשוקות משהו בהמי. דעת זה דבר שכלי , נבדל מהתאווות , משהו מופשט. נפש רחבה ודעתו רחבה שני דברים שונים לחלוטין
6
לא חייבים פרצוף יפה
עיצה | 20-07-2019 15:45
אם האחוריים דשנים ונאים, החזה זקוף וזקור, אפשר להתפשר על הפרצוף.
לגבי 'אתה דוחה'
פלוני | 27-05-2020 4:58
בואו פשוט נמחק את האישיות שלנו, ונבנה אישיות חדשה שתתאים למה שמקובל לומר בין אנשים... גם אני אוהב אשה עם 'מותניים' אחוריים - ככה הקדוש ברוך הוא - נותן התורה - ברא אותי.. שמע אני באמת מתנצל שאני כזה, חבל שלא נולדתי אחד שאוהב 'את המבט שלה' - זה היה הרבה יותר מקובל על כולם.
לומר את האמת שלך, זה דוחה...
פלוני | 27-05-2020 4:07
אוקיי... למה?! טוב, בואו נטאטא מתחת לשטיח את כל מה שאנחנו באמת מרגישים... זה הפתרון האמיתי והצורה הנכונה לחיות, כנראה. נכון שלא כל אמת צריך לומר - איסור מהתורה להעליב אנשים ובפרט להשפיל - לא תונו איש את עמיתו, אסור לשון הרע. אבל יש גבול, אם העם באמת רוצה 'צדק חברתי' (-צדק), מישהו צריך, מדי פעם, לומר את האמת שלו... ועל 3 דברים העולם עומד - האמת המשפט והשלום.
אתה דוחה
רפי | 24-07-2019 12:41
ולא כי אתה טועה, אלא כי לא כל דבר צריך לדבר עליו רק כי אתה אנונימי.
7
הנשמה היא החשובה
אני | 21-07-2019 20:23
בתור צעירה הייתי סביר בסדר היתאפרתי בלא בלי בלו. היזכיר לי יש לי עכשיו תמונה של בחורה חמודה בלוגו של המחשב תמונה ניפלאה מהנביאים האוונגליסטים. ליכאורה זו בחורה יפה היא מסמנת מורה בידה מצביעה. אז זהו שלא. זה יותר עמוק. זו הנשמה והיא כה יפה. שלי שלך ולכולם יש נשמות. והיד המורה שלה המסמנת זו הנשמה שבנו בכל אחד מאיתנו שמסמנת. אמריקה העצימה את היופי אבל באמת הרוב לא הכי יפה. אז מה שחשוב זו הנשמה רוב בני אדם בסדר לא מעבר לכך. העצמת היופי נורא מלאכותית .היופי בנשמה הוא החשוב.
8
מי שיש לו אישה יפה והוא מסופק ממנה - לא יבגוד
חיים ישראל | 28-01-2022 23:27
ולא ינאף . מי שאשתו לא מושכת אותו - סיכוי גבוה שיעשה זאת . אז הנה לפחות סיבה טובה אחת .