בעיות של רווקים: "אני מחפש מישהי לריגוש חזק" - סרוגים

בעיות של רווקים: "אני מחפש מישהי לריגוש חזק"

גם במשך היום שאני רואה ברחוב כל מיני בחורות נחמדות אני מרגיש ריגוש חזק בלב שאני רוצה אותן הרבה יותר חזק ממה שיש לי לבחורה שאני נפגש איתה... מה עושים?

author-image
בעיות של רווקים: "אני מחפש מישהי לריגוש חזק"
  (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

הוא התקשר אלי בשעת ערב מוקדמת וביקש לדבר איתי.

שלום הרב, יש לי איזו בעיה קטנה, ואשמח להתייעץ איתך לגביה.

בבקשה, אתה מוזמן.

אני נפגש כעת עם איזו בחורה נחמדה כבר כמה פגישות, והקשר בינינו מתחיל להיות רציני.

מצוין, אז איפה פה הבעיה?

אז זהו, אני קצת מתבייש לומר… אבל אני בכל זאת אני אשתף אותך. הבעיה היא שהיא לא עושה לי ריגוש חזק בלב…

למה אתה חושב שבשביל להתחתן צריך ריגוש חזק בלב?

בגלל שכשאני יושב איתה במסעדה, ואני רואה את המלצרית החיננית שעובדת שם יש לי אליה ריגוש חזק בלב, ואני מרגיש שאני רוצה אותה, מאד רוצה אותה… ודווקא עם הבחורה שאני נפגש אין לי ריגוש חזק כזה, כנראה זה אומר שאנחנו פחות מתאימים. גם במשך היום שאני רואה ברחוב כל מיני בחורות נחמדות אני מרגיש ריגוש חזק בלב שאני רוצה אותן הרבה יותר חזק ממה שיש לי לבחורה שאני נפגש איתה…

(אני מנסה לשאול-) אבל הבחורה שאיתה אתה נפגש אתה יודע שהיא מתאימה לך בהרבה מישורים משמעותיים לחיים- ערכים דומים, רמה תורנית מקבילה, השקפת עולם, כיוון בחיים ובכלל יש ביניכם תקשורת טובה. בשאר הבחורות שאתה מתאר לא נראה לי שיש לך מושג מההתאמות האלה, ובכלל יתכן שהם ברמה דתית שונה ממך, ואולי אפילו בכלל לא שומרות תורה ומצוות… זה הרי לא מה שאתה מחפש.

נכון הרב, אבל אני לא יכול להרגיש שעם אשתי שאני הולך להתחתן לכל החיים יהיה חסר לי ריגוש חזק, וכלפי בנות אחרות יש לי אותו. זו הבעיה- מה אני אעשה?!

בוא, אני רוצה להמשיך את קו המחשבה (הדמיון…) שלך. נניח שתיפגש עם המלצרית החיננית שמרגשת אותך, ותשבו במסעדה, ופתאום תראה שם מלצרית אחרת חיננית לא פחות ויהיה לך ריגוש חזק כלפיה (הרי ישנם סגנונות שונים של יופי ואף אחת לא מכילה את כולם…), אז מה תעשה? תעזוב את מלצרית חיננית א' ותלך עם מלצרית חיננית ב', ואחר כך עם מלצרית חיננית ג'…

אני מסכים איתך, אבל לפחות עם אחת מהם יהיה לי את הריגוש החזק בלב, אני לא יכול לחשוב שחסר לי את הרכיב החשוב הזה של הריגוש בלב, שאין לי בכלל עם הבחורה שאני נפגש איתה היום!

הבנתי, בוא נלך עוד צעד קדימה. התחתנת עם הבחורה שהיה לך איתה ריגוש חזק בלב, ואתם מאושרים ומאוהבים עד השמים. אגב, היום בכל המחקרים מצאו שרגש ההתאהבות החזק מחזיק בין 18 חודשים לשלוש שנים, וגם זה אם לא היה משהו שקוטע אותו באמצע, כמו הריון… ואחרי חמש שנים אתם הולכים יחד למסעדה לחגוג את יום הנישואין שלכם, ואז את רואה שם שוב מלצרית צעירה וחיננית שעושה לך ריגוש חזק בלב… אתה עוזב את אשתך והולך איתה? וחמש שנים אחר כך שוב… אילו החיים שאתה רוצה?

ממש לא הרב! אתה צודק! אך מה אני יכול לעשות? אני ממש זקוק לריגוש החזק בלב בשביל להתחתן. אני לא יכול לחשוב שאני מסוגל לחוש אותו עם בנות אחרות ואין לי אותו עם אשתי. אגב, היה לי גם קשר 'טוב' בעבר שהיה עם ריגוש חזק, אך בסוף נפרדנו כי הבנו שאנחנו לא מתאימים זה לזה, וזה לא ילך ביננו…

לפחות הבנת מה אתה לא רוצה. עכשיו ננסה להבין איך בכל זאת אפשר לעזור.

כפי הנראה הקב"ה חנן אותך במידה גדושה של רגש, וזה מצוין. אם תשמש בו בצורה נכונה בבית שתקים, יהיה בו הרבה שמחה, הרבה התחדשות, הרבה צהלה והרבה חום ואהבה. אך יחד עם זאת אם תשתמש בו במקום לא נכון או במינון לא מתאים הוא יכול להיות גם אש ששורפת ומכלה כל חלקה טובה.

אתה צודק, אז מה אפשר לעשות?

לשם כך הקב"ה נתן לנו את כח השכל והדעת, שבעזרתם אנחנו יודעים היכן, מתי, כמה ולמה לשחרר את הרגש ואף להעצים אותו. הרגש הוא עיוור ויכול למשוך אותנו למקומות אסורים ונוראים אם לא יעבור תחת הפיקוח של השכל. אתה הרי יודע שכל מה שזורם, בסוף מגיע לביוב…

כל קבלת החלטה שלנו צריכה להיות שקולה ומדודה על ידי השכל שנברא לשם לכך ולא על ידי הרגש שיש לו תפקידים אחרים. השכל מקבל החלטה על פי שני פרמטרים- ערכים והשלכות. כלומר, מה הערכים שעומדים ביסוד ההחלטה שלי? האם הם תואמים את הערכים שאני חי לאורם? וכן מה יהיו ההשלכות בעתיד של החלטה זו? האם הם טובים לי או חלילה לרעתי?         ככל שיש לי 'שכל גדול' יותר כך אביא בחשבון בהחלטה מספר גדול יותר של ערכים ואתבונן בהשלכות לעתיד היותר רחוק, ובכך אהיה בטוח ורגוע שההחלטה שקיבלתי נכונה ואמיתית עבורי.

אחרי שקיבלתי את ההחלטה בשכל, אז כמובן אזמין את הרגש להצטרף אליה כדי לחבר עימה את כל הנפש, לרתום את כל כוחות החיים שייקחו גם הם חלק בה. החלטה כזאת תוכל לעמוד במבחן המציאות גם לאורך זמן ולא תתחלף ותשתנה לפי תנודות המצבים וההרגשות העוברים עלינו חדשים לבקרים.

יש כלים רבים כיצד להגביר את הרגש והשמחה בהחלטה הנכונה שבחרתי, שאחוש גם בה ריגוש חזק, אבל כל זה שלב שני אחרי שהשכל נתן את אישורו. וכיודע אין שמחה כהתרת הספקות, ואין שמחה גדולה כמו הידיעה שבחרתי בהחלטה החשובה ביותר בחיים, באדם הנכון והמתאים בעבורי לבוא עימו בברית הנישואין.

בכלל כדאי לזכור שמי שבונה את חייו על ריגושים חזקים, הוא בסכנה גדולה, כמו אדם ההולך על סף התהום. משום שהחיים היום יומיים מזמנים כל כך הרבה אתגרים והתמודדויות, יחד עם ימים אפורים ושגרתיים, שמעלימים הרבה מן הריגושים, והוא עלול חלילה לנחול אכזבה גדולה, ולהצטער מאד ולהתחרט על בחירתו. על זה נאמר- "סוף מעשה במחשבה תחילה".

תודה רבה הרב, נתת לי בהחלט הרבה חומר למחשבה…

==

הרב שלמה שיבר הוא יועץ זוגי ומאמן אישי לחתונה.

לתגובות: pnima1234@gmail.com

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סוף סוף כתבה טובה ומועילה
דוד | 02-07-2019 20:06
באתר