האנטישמיות בצרפת משתוללת השגריר זומן לדיון בכנסת - סרוגים

האנטישמיות בצרפת משתוללת השגריר זומן לדיון בכנסת

זינוק מטאורי במספר אירועי האלימות האנטישמים בצרפת, בעיקר לאחר המתקפה הרצחנית על בית הספר 'אוצרות התורה' בטולוז. יהודים רבים מפחדים ללכת עם כיפה ברחוב. בדיון שנערך בכנסת האשים ח"כ דני דנון את שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו: "אתם אחראיים, תמגרו את האנטישמיות"

האנטישמיות בצרפת משתוללת השגריר זומן לדיון בכנסת
  שגריר צרפת בכנסת (ועדת הקליטה)

יו"ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ דני דנון, קיים היום (ד') דיון בנושא התגברות האלימות על רקע אנטישמי בצרפת, בהשתתפות שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו.

בדיון חשף דנון נתונים חדשים וקשים בנוגע לאנטישמיות בצרפת: "מהנתונים עולה כי מספר כלל התקריות על רקע אנטישמי שהתרחשו בצרפת בין החודשים ינואר-מאי 2012 עמד על 274, והיה גבוה בכ-53% ממספר התקריות מסוג זה בתקופה המקבילה אשתקד (179)".

"האנטישמיות בצרפת מרימה ראש ועלינו לגדוע אותה מהשורש. מדינת ישראל לא תעמוד מהצד בזמן שהעולם חוזר לפוגרומים של שנות ה-30", אמר דנון.

ח"כ דנון פנה אל שגריר צרפת ואמר: "אתם אחראיים על מיגור האנטישמיות במדינתכם. אל תתנו לתופעות אלימות נגד יהודים להרים ראש- תעצרו את האנטישמיות לפני שיהיה מאוחר מדי".

ביגו ענה: "בגלל הטבח בטולוז האנטישמיות עלתה בעשרות אחוזים. צריכים להילחם באנטישמיות מהשורש".

לשאלת דנון על אבטחת בתי הכנסת ובתי הספר היהודיים בצרפת, ענה השגריר "500,000 אירו הושקעו בנושא ואני מקווה שנמשיך עם זה גם בשנה הבאה"

עוד עולה מהנתונים שהוצגו בדיון, כי כ-60% מכלל התקריות על רקע אנטישמי שהתרחשו במהלך החודשים מארס-אפריל 2012 בצרפת בוצעו במהלך עשרת הימים שלאחר פיגוע הירי הרצחני בבית-הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז, אירוע בו נרצחו 4 בני אדם מקרב הקהילה היהודית.

בנוסף, כ-55% מהתקריות האלימות על רקע אנטישמי שהתרחשו בין החודשים ינואר-מאי 2012 בצרפת היו פעולות רצח או ניסיון רצח או אירוע אלים אחר נגד יהודים.

בישיבה השתתפו חברי הכנסת דניאל בן סימון, אברהם מיכאלי, נציגי משרדי הממשלה, ההסתדרות הציונית העולמית, המגבית היהודית בצרפת, CRIF – הוועד המייצג של המוסדות היהודיים בצרפת, עמ"י ישראל, התאחדות עולי צרפת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו