המילה 'גוש'
ש: אמי עלתה מארצות-הברית ומידי פעם אומרת GOSH. האם זה איסור להזכיר עבודה זרה?
ת: נראה שזו קריאת התפעלות ללא קשר עם עבודה זרה. זה גם לא גוד, GOD.
חלב אם
ש: האם חלב אם הוא כשר?
ת: כן בכוס (שו"ע יו"ד פא ז).
חיקוי רבנים
ש: האם מותר לחקות רבנים מתוך הערצה?
ת: עקרונית כן, אך למעשה אי אפשר להימלט מפגיעה בכבודם (רבנו הרב צבי יהודה נזף במי שהתחפש לרב הראשי הג"ר שלמה גורן – ספר רבנו 130).
טבילת כלים
ש: האם לטבול עוד פעם כלי שנטבל בלי ברכה?
ת: לא. ברכות אינן מעכבות.
קדושת תקליטור
ש: האם מותר לזרוק לפח דיסקים של שעורי תורה?
ת: כן. אין זו הכתיבה שהתורה אסרה.
ש: אבל הם תשמישי מצוה?
ת: לא. מכשירי מצוה (שו"ת אגרות משה יו"ד א קעג. שו"ת שאילת שלמה ד רלז).
מסע לפולין
ש: האם לנסוע למסע לפולין בתיכון?
ת: אם זה לבחירתך, אל תצא לחוץ לארץ עבור זה (עם וארצו ב 167).
כרטיס אדי
ש: למה חתימה על כרטיס אדי לתרומת איברים היא סגולה לבריאות ואריכות ימים?
ת: ככל מצוה גדולה. וזו הצלת נפשות.
חלב נכרי
ש: האם מותר לספרדים חלב נכרי או אבקת חלב נכרי?
ת: כן, בתנאי שיש הכשר (שו"ת שאילת שלמה א שיד).
לימוד תורה לבנות
ש: מדוע השתנה דין איסור תלמוד תורה לבנות?
ת: לא השתנה. אך יש לימוד שתמיד היה מותר ומצוה.
קעקוע
ש: האם קעקוע מהווה חציצה לתפילין של יד?
ת: לא. ראוי להסיר, אך אינו חציצה, כיון שבלוע (שו"ת להורות נתן ח עב. שו"ת רבבות אפרים ח שו. שו"ת מנחת יצחק ג יא).
משחק פוקר
ש: האם אדם שמשחק פוקר על סכומים קטנים לשם הנאה פסול לעדות בחתונה?
ת: לא. כי יש על זה מחילה מכל הלב.
קוואטר
ש: מהו המקור למנהג הקוואטר בברית מילה?
ת: כיבוד. ערוך השולחן יו"ד רסה יא.
מונית לפני שבת
ש: האם מותר לי לקחת מונית כדי להגיע כמה דקות לפני שבת לכותל?
ת: ודאי לא. לפני עוור. מסייע ידי עוברי עבירה. מחזק ידי עוברי עבירה.
חומר חיטוי לידיים
ש: האם חומר חיטוי מתאדה העשוי מאלכוהול מותר לניקוי ידיים לאחר שירותים במקום מים?
ת: רק בלית ברירה אם אין מים.
גודל כיפה
ש: מה הגודל המזערי של כיפה?
ת: למקילים, כדי שתיראה מכל צד. למחמירים, כיסוי רוב הראש (שו"ת אגרות משה או"ח א א. שו"ת יחוה דעת ד א).
מתנה בשידוך
ש: האם מותר לי לקנות מתנה לבחור שאני יוצאת איתו?
ת: כן. מתנה קטנה.
להחזיר מלחמה
ש: בזמן האחרון רבים תקפו את הרב מכיוונים שונים, למה אין הרב משיב מלחמה?
ת: אני הדל משתדל לאחוז בשיפולי גלימתו של מרן הרב קוק שכתב: "אכן מה שנוגע למלחמה, דרכי הוא מעולם להיות מתרחק מתגרת מלחמה וכמה דברים הנני מוותר עליהם מפני אהבת השלום" (אגרות הראיה א שסג).
עץ הנוטה לחצר חברו
ש: אם עץ נוטה לחצר חברו ומפריע לו האם בעל העץ חייב לקצוץ?
ת: לא. אבל הניזק יכול. שו"ע חו"מ קנה לב. שו"ת חלקת יעקב ח"א ס' קעה. שו"ע חו"מ תיז ד.
חיבה ברבים
ש: האם מותר לבני זוג להראות חיבה גופנית ברבים?
ת: לא. שולחן ערוך. וכן קצור שו"ע לגר"ש גנצפריד קנב יא.
הפיכת כיפה
ש: האם יש להזהר גם מלבישת כיפה הפוכה?
ת: אפשר להקל בזה. פסקי תשובות ב ד.
צדקה לסניף
ש: התחייבתי סכום מסויים לצדקה. האם אני יכול לתת אותו לסניף בו אני מדריך, סניף במרכז קליטה?
ת: כן, אם זה סניף עני.
קדיש על ידי אשה
ש: האם אשה יכולה לומר קדיש?
ת: בתנאי שאינה לבדה, כלומר גברים גם אומרים, היא אומרת איתם מילה במילה והיא אומרת בלחש כך שקולה לא יישמע.
דיווח כוזב
ש: האם מותר לזקן שאני מטפל בו ידווח על יותר שעות ממה שאני מקדיש לו כדי שאקבל יותר כסף?
ת: בודאי לא. זה דיווח שקר וגם גזל.
הושטת יד לאשה
ש: אם אשה מושיטה לי יד, מותר לי להחזיר?
ת: לא. אלא לומר בנימוס: זה שמור לאשתי.
תחפושת
ש: האם אני יכולה להתחפש לאפרודיטה?
ת: לא. זה בזוי.
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
אזרחי
כן, באותיות קטנות מאד, באתר שעולה לאט, ואין בו כניסה מעורבת של בנים ובנות.
23:03 22.05.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חילונית
ביצרם .השובניזם הדתי מזעזע
16:57 22.05.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר