הרב שטיינמן: האכזריות של היטלר בגלל הציונים - סרוגים

הרב שטיינמן: האכזריות של היטלר בגלל הציונים

בראיון לחג הפסח, בעיתון החרדי 'המבשר' מצוטט הרב אהרון לייב שטיינמן מנהיג הזרם הליטאי כשהוא מדבר גם על החשש מהתגרות באומות העולם: "כידוע לפני השואה ניסו הציונים להתגרות בהיטלר הצורר ימ"ש ולהטיל סנקציות נגד מדינת גרמניה", מה שהמריץ אותו לפעול באכזריות כזו.

הרב שטיינמן: האכזריות של היטלר בגלל הציונים
  הציונים אשמים. הרב שטיינמן (פלאש90)

בראיון חג מיוחד, לכבוד חג הפסח, התראיין מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי הרב אהרון לייב שטיינמן, לעיתון 'המבשר'.

הרב שטיינמן בן ה-98 הוא אחד משני מנהיגי 'דגל התורה', אך מפאת אשפוזו של הרב יוסף שלום אלישיב, הוא נחשב כיום לדמות הרבנית הבכירה בעולם הליטאי.

בהתייחסו לאיומים מצד איראן, אמר הרב כי "יש לדעת שלא להתגרות באויבים הרוצים לכלותינו היל"ת ( =היה לא תהיה, צ"ש)."

"כי כידוע לפני השואה ניסו הציונים להתגרות בהיטלר הצורר ימ"ש ולהטיל סנקציות נגד מדינת גרמניה, אולם החרדים לדבר ה' התנגדו וסברו שאל לנו להתגרות בו, שזה רק יכול להגדיל את הסכנה עלינו ושלא לטובתנו. ואכן לבסוף התברר שההתגרות נגדו לא היתה לטובה עבורנו. ויתכן שאם לא היו עושים דבר זה נגדו, לא היה פועל באכזריות כזו".

בהמשך כותב הרב, כי גם "בתקופה הזו, אסור לנו להתגרות באויבים ולהגדיל את שנאתם וה' ירחם עלינו במהרה".

בהמשך הדברים מצוטט הרב האומר כי יש לחשוש מגיוס בחורי הישיבות החרדיים יותר מאשר מהאיום האיראני. כי "רק בזכות לימוד התורה אין אויבינו מצליחים לפגוע בנו, ועל כן עלינו לחשוש מהניסיון לפגוע במעמדם של בני הישיבות יותר מהאיום האיראני".

בתגובה לדברים אומר מנכ"ל עמותת חדו"ש אורי רגב ש"כל פעם מחדש מפתיע לגלות ששנאת מנהיגי החרדים לציונות גדולה כל כך עד שהם מוכנים להטיל עליה שותפות להיטלר באחריות לשואה".

בתנועת נאמני תורה ועבודה אומרים כי "הציונות היא התגובה הראויה, הערכית והדתית, לשואה ולאנטישמיות. לא התגרות ישראל בעמים מביאה את שנאת היהודים או את אכזריות צוררינו. רק בקיומה של מדינה יהודית חזקה וגאה, נאמנה ומוסרית, יש פתרון ל"בעיה היהודית". אימוץ העמדה לפיה הציונים הביאו לאכזריות השואה היא אמירה מקוממת, שנראית כאילו נלקחה מפיהם של שונאי ישראל, ואנו מקווים שהיא לא נאמרה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
כותב המאמר חוטא בחטא התקשורת!
ישראל | 18-04-2012 13:22
יש הבדל אחד קטן ומשמעותי מאין כמוהו בין הכותרת לבין הציטוט! הרב אמר "ייתכן שאם לא היו עושים וכו'"... ייתכן!!! והכותרת זועקת: "האכזריות של היטלר בגלל הציונים"!! למה לא לעשות כותרת כזו: "אפשר שהאכזריות של היטלר נובעת מהציונים"! חבל שגם אנחנו חוטאים בחטא של התקשורת הכללית הדמגוגית והמסלפת למען הרבות ריב ומדון! חבל מאד...
2
תפיסת עולמו של הרב לא עומדת במבחן המציאות.
ש | 18-04-2012 13:41
בוודאי שלימוד תורה בלי לשרת בצבא מוביל אותנו להפקרת גורלנו לידי הגויים, ובוודאי שה' הוא לא הגננת שלנו שצריך לעשות במקומנו את העבודה. אין ספק שלימוד התורה חשוב ביותר אך העולם עומד גם על העבודה, וכמובן שירות בצבא. אני לא מבין איך הם עיוותו את המציאות, הרי דוד המלך, משיח ישראל, היה מצביא ונלחם מלחמות ישראל. מהיכן הם שואבים את התפיסה הקלוקלת שה' אמור להילחם במקומנו. ה' יתמוך בנו אבל העבודה והאחריות הפקיד אצלנו.
3
ביחזקאל פרק כ' מפורש שאם היהודים לא ירצו לעלות לא"י
יוני | 18-04-2012 13:51
תהיה השמדה כמו ביציאת מצרים כשכמעט כל היהודים הושמדו (וחמושים - יצאו אחד מחמישה) בגלל שלא רצו לעלות לארץ. כבר כתב על זה הרב וסרמן הי"ד ב"עקבתא דמשיחא". ספר שיצא לפני השואה בו חוזה את השואה במדויק, שהיא תתחיל מגרמניה וכו'. ל פי הנביא יחזקאל המצב הזה יכול להיות גם בארץ כשימאסו בא"י. אני רוצה לראות שראש ישיבה מסוג חברון או פונביז' יאמר דברים כאלו!
4
תחזור לתוס' באקטואליה אתה והרב אלישיב
שגיא מזוז | 18-04-2012 14:03
לא מבינים כלום,אם הייתם מקשיבים ל"ציונים" וקוראים לעדר שלכם לעלות לארץ היה 6 מליון פחות כמה עשרות אלפים מתים בשואה.כל פעם משגע אותי כמה הגדולים שאני באמת מעריך אותם יכולים להיות אטומים במה שקשור למציאות,אמירה מטופשת ומרגיזה
5
אני חושב שהבעיה היא שאלוהים לא עשה דבר קל מדי להאשים
ירון | 18-04-2012 15:22
את הציונים ולהתעלם מכך
6
ליוני, ה' לא פוגע, הוא רק לא עוזר -
. | 18-04-2012 16:14
על זה נאמר: איולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף ליבו".
7
שטיינמן- תן כמה נאומים בגרמניה
ציונית | 18-04-2012 17:11
כל עם ישראל ישמח אם תעשה כך, כי תשב על זה בכלא בגרמניה. בניגוד לישראל, בגרמניה הענישה כלפי מכחישי שואה חמורה ביותר!
8
מה עם הרבנים שאמרו לא לעזוב את אירופה?
מישהו | 18-04-2012 23:14
דווקא עד כמה שאני זוכר בשנים שלפני מלחמת העולם. הציונים ניסו להגיע עם הגרמנים להסכמות שיאפשרו הגירת יהודים מגרמניה לארץ ישראל תוך המרת רכושם בסחורות גרמניות, וכך ניצלו אלפי יהודים. מן הצד השני גדולי הרבנים החרדים הטיפו נגד עזיבת פולין והונגריה. מי הם אותם אלה שהטיפו נגד עליה לארץ כשעוד אפשר היה לעלות? לא שזה הפריע לאותם "גדולים" אחר כך להינצל על חשבון סרטיפיקטים של הציונים... אז מי פעל באותם שנים למען העם היהודי ומי הזיק?
שיבוש גמור ראשי הסוכנות שיתפו פעולה עם הנאצים
בןז'י | 30-10-2018 11:20
עיין שרופי הכבשנים מאשימים של הרב וויסמנדל שברח מאושוויץ. בשליחות נידונים למוות של יואל ברנד מהסוכנות. משפט יואל קסטנר. שחשף חלק מהפשעים. אבל איך שיהיה היטלר ימש לא היה צריך תירוץ להשמדה הוא פשוט שנא הודים בכל ליבו, הוא והאומה הגרמנית. ועד היום הם שונאים שלא יעבדו עליכם. ונאמני תורה ועבודה הם נתמכים בקרן להשמדת ישראל אזו צביעות!
9
"כידוע" רצו הציונים להטיל סנקציות
| 19-04-2012 8:43
מישהו יכול לספר מה בדיוק המקור לטענה הזו ? מה המשמעות בכלל של בקשה כזו אם היתה מצד תנועה חסרת כוח פוליטי ומדיני?
10
ישראל- צודק! ובכל זאת
אפרת | 19-04-2012 12:00
ישראל, אתה צודק. באמת הכותרת מטעה ודמגוגית. למרות שגם מקריאת התוכן הדברים מזעזעים. וכל הכבוד לנאמני תורה ועבודה... לפחות אם זה יתפרסם באתר חילוני, אנשים יבינו שהרב לא מייצג את הציונות הדתית.
11
רקע היסטורי (תגובה ל9)
פלוני | 22-04-2012 0:30
החרם הוא עובדה היסטורית ידועה- קישור לתיאור על החרם (באנגלית) - אין לי מספיק ידע היסטורי לדעת האם החרם הועיל או הזיק. ייתכן גם שאי אפשר לתת לשאלה זו תשובה חד משמעית, כדרכן של שאלות "מה היה קורה אילו".
12
המשך ל11. הקישור שצרפתי נמחק- חפש "חרם אנטי נאצי" בגוגל
מישהו | 22-04-2012 1:06
עד כמה שהבנתי יוזמי החרם היו ארגונים יהודיים, חלקם ציונים.
13
הוספת "הצורר ימ"ש" להיטלר היא התגרות באומות.
עמוס | 22-04-2012 17:43
תלמדו מהרמטכ"ל. כל גוי נחשב קדוש.
14
אני מתחנן, קראו את הכתבה האמיתית
ליאור | 09-04-2013 23:07
שם הדברים נכתבו באופן שונה לגמרי, אולי אני לא מסכים עם מה שנאמר שם אבל להגיע ל"מזעזע" וכו'- רחוק מאוד, אנא פנו לקרוא את הכתבה שם, היא מופיעה עדיין בארכיון של המבשר