הפאניקה מחשיפת מספרי האשראי באינטרנט מיותרת - סרוגים

הפאניקה מחשיפת מספרי האשראי באינטרנט מיותרת

פרסום מספרי כרטיסי האשראי שנעשה הלילה על ידי האקרים סעודים, לא יפגע בלקוחות הישראליים כיוון שחברות האשראי יחסמו את המספרים הללו. בנוסף מי שמסר את מספרו באתר מאובטח בלבד לא ייפגע

הפאניקה מחשיפת מספרי האשראי באינטרנט מיותרת
  פלאש90

קבוצת האקרים סעודיים הפיצה אמש פרטי כרטיסי אשראי וכן פרטים אישיים של עשרות אלפי ישראלים. הקבוצה ניצלה פירצת אבטחה רשלנית במספר אתרים ועל ידי כך שאבה מהם את מסד הנתונים המכיל פרטי אשראי ופרטים אישיים של עשרות אלפי ישראלים או כאלו שביקרו באתרים ישראלים וביצעו בהם רכישות. הפרטים נלקחו מאתרים שלא השקיעו במערכת אבטחה מינימאלית וכפי שניתן להבין , לא מדובר באתרי בנקים או באתרים ממשלתיים או בכל אתר המכבד את עצמו.

במהלך הלילה חסמו חברות האשראי את כל הכרטיסים שפורסמו בקבצים שצורפו להודעה ובמהלך היום ייצרו החברות קשר עם הלקוחות הרלוונטיים על מנת להכין להם כרטיס אשראי חלופי.
פרסום הפרטים על פי קבוצת ההאקרים הסעודית נועד על מנת ליצור בהלה בציבור הישראלי בהודעה שפרסמו הודיעו הסעודים כי הם נותנים את הרשימה "מתנה לעולם לכבוד השנה החדשה, פרטיהם של 400,000 ישראלים" וכי "מדובר רק בחלק ראשון והמטרה היא להגיע לפרטי המידע של מליון ישראלים,להגיע לשישית מאוכלוסיית ישראל" אך במהלך הלילה התברר כי מדובר בכמות קטנה בהרבה ומדובר על עשרות אלפים בלבד וכן שחלק גדול מהפרטים המופיעים בקבצים לא מעודכן.
את ההסבר מדוע לא שיחררו את כל המידע שברשותם בבת אחת הם מסבירים "אנחנו רוצים לראות את תגובת הישראלים לחלק הראשון…לראות 400,000 איש עומדים מול חברות כרטיסי האשראי ומתלוננים שכרטיס האשראי שלהם נגנב ולראות כיצד הבנקים בישראל מנפיקים מחדש את כל כרטיסי האשראי האלו". כפי שניתן להבין כל כניסה לפאניקה רק תשרת את מטרתם שלא לצורך .

מה עושים ?
במהלך היום יוקמו מוקדים שיענו לפניות הציבור בנושא כרטיסי האשראי , בנוסף מומלץ לבדוק תמיד והיום יותר מתמיד את חיובי האשראי ולחפש בהם חריגות חשודות כמו תשלומים לאתרים בחו"ל או קניות מופרזות . ובפעם הבאה שאתם משאירים את פרטיכם באתר אינטרנט כלשהו שימו לב שהאתר מוכר וכי ישנה הודעה בראש הדפדפן המודיעה כי מדובר באתר מאובטח. כמו כן מומלץ להשתמש בשירותי התשלום של PayPal או בכרטיס האשראי החדש והאנונימי של דואר ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הודעת קבוצת ישראכרט בעקבות פרסום רשימות כרטיסי אשראי
נציג קבוצת ישראכרט | 03-01-2012 13:05
מצ"ב הודעת קבוצת ישראכרט בעקבות פרסום רשימות כרטיסי אשראי באינטרנט: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150509728028322&set=a.188816228321.125714.186604558321&type=1&theater חשוב להדגיש – רוב מוחלט של הקבצים שנחשפו באינטרנט כוללים רשימות (מעל 380,000) עם פרטים של אנשים שכרטיסיהם *כלל לא* נחשפו (!) כך שגם אם הם נמצאים ברשימה, פרטי כרטיס האשראי שלהם בטוחים.