לפיד מגלה: מה באמת הסיפור עם ארנון מילצ'ן? - סרוגים

לפיד מגלה: מה באמת הסיפור עם ארנון מילצ'ן?

יאיר לפיד מגיב לטענות לפיהן הוא צריך להיחקר שכן אסור היה לו להיפגש עם ארנון מילצ'ן ולעסוק בענייניו מכיוון שהוא עבד אצלו בעבר ומוסר את גרסתו לאירועים האחרונים

author-image
לפיד מגלה: מה באמת הסיפור עם ארנון מילצ'ן?
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

בהודעת המשטרה כי היא ממליצה להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בחשד לעבירות שוחד, נחשף כי אחד העדים בתיק 1000 (פרשת המתנות) הוא חבר הכנסת יאיר לפיד. שמו של לפיד עלה כמי שהיה שר אוצר בזמן שנתניהו ניסה, לכאורה, לעשות תיקון לחוק מילצ'ן. מאז הודעת המשטרה נשמעים קולות לפיהם לפיד גם היה צריך להיחקר מכיוון שבעבר הוא עבד אצל מילצ'ן ולכן היה צריך לפסול את עצמנו מכל עניין הקשור בו. הערב (ראשון) מפרסם לפיד את גרסתו לקשר שלו עם מילצ'ן וטוען כי מעולם לא קיבל ממנו דבר ולכן לא היה מצוי בניגוד עניינים.

"אז מה הסיפור עם ארנון מילצ'ן?", כתב לפיד: "הכרתי את ארנון מילצ'ן בשנות התשעים. ב-1995 הוא ביקש ממני להקים לו חברת טלוויזיה. נסעתי ללוס אנג'לס לכמה חודשים, הקמתי אותה וחזרתי. זו הייתה הפעם היחידה שעבדתי אצלו. כמה חודשים, לפני יותר מעשרים שנה. נשארנו בידידות כל השנים. ארנון הוא אדם שקל להישאר איתו בידידות".

לפיד המשיך וסיפר כי "ב-2013 כשנכנסתי לתפקידי באוצר, מילאתי הסכם ניגוד עניינים. הדרך שבה פועל הסכם כזה הוא שאתה מפרט בפני היועץ המשפטי את ההיסטוריה התעסוקתית שלך, והוא מחליט אם יש מישהו – אדם או חברה – שיש לך לגביו ניגוד עניינים. מובן מאליו שדיווחתי גם על היכרותי עם מילצ'ן (הוא מופיע בקורות-החיים שלי, ועל תולדות היכרותנו כתבתי לא פעם). היועץ המשפטי החליט שאין שום ניגוד עניינים ולפיכך אין צורך לכלול את מילצ'ן בהסכם. העובדה שעבדתי אצלו כמה חודשים בשנות התשעים פשוט לא יוצרת ניגוד עניינים שכזה. בזמן שהייתי באוצר פגשתי את ארנון מילצ'ן מעט מאוד. ב-2014, כשהוא רצה להאריך את "חוק מילצ'ן" הודעתי לו חד-וחלק שאני נגד ובלמתי את החוק ביחד עם אנשי האוצר".

"אני לא אכנס כרגע למעורבותו של ראש הממשלה בנושא, שכן היא בדיון משפטי, אבל את שלי עשיתי. פשוט אמרתי "בשום אופן לא" ובזאת נגמר העניין. התפקיד שלי הוא לא לעזור למילצ'ן או לטייקונים אחרים, אלא לשמור על קופת המדינה", כתב לפיד.

לגבי השאלה למה הוא בעצם נפגש עם מילצ'ן, כתב לפיד: "התשובה היא פשוטה – מילצ'ן לא נחשד אז בשום עבירה. אף אחד לא העלה בדעתו שהוא העביר לראש הממשלה מתנות בשווי מאות אלפי שקלים. העדות שנתתי בעניין הייתה פשוטה וקצרה. אני לא עד מרכזי ולא עד מפתח, והמשטרה הכירה את הפרשה ממקורות אחרים. זימנו אותי לעדות, נסעתי לשם, אמרתי את האמת וחזרתי הביתה אחרי 45 דקות".

בסוף מתייחס לפיד למתקפות נגדו בימים האחרונים: "הבעיה היא שמקורבי נתניהו מנסים עכשיו לזרוק בוץ לכל הכיוונים. זו השיטה הקבועה שלהם. להפעיל טרולים ולמלא את ה'פיד' בלכלוכים ושקרים. בעיניי זה לוקח את השיח הישראלי למקום נורא ברמה הערכית. הוא נורא אפילו יותר כשאנשיו של ראש ממשלת ישראל עומדים מאחורי זה. לא יעזור להם. לא רק שאין פה משוואה, זה בדיוק סיפור הפוך: נתניהו קיבל מאות אלפי שקלים ועזר למילצ'ן לקדם את החוק. אני מעולם לא קיבלתי ממנו אגורה שחוקה ולא נתתי לחוק לעבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לפיד שמר הרבה יותר על קופת ידיעות אחרונות-
אזרחים | 19-02-2018 0:03
בתקופת היותו שר אוצר הרבה מאוד כספי פרסומים מכספי ציבור(ממשלה) העביר דרך חברי המפלגה שלו(פירון,פרי ועוד אחד) לפרסום בידיעות אחרונות. דווקא לעיתון הזה שאשתו עובדת שם שהוא עבד שם שנים רבות ומקורב למול. בתמורה הבטיח לסיקור טוב בידיעות אחרונות. האם זה לא שוחד? האם זה שמירה על הקופה הציבורית?
2
שיחקרו אותו
א | 19-02-2018 13:34
הוא בליינד נופל בחקירה , כי ממש אין לו שכל. הוא יפיל את עצמו