התמונה שממחישה את היחס של העיתונים לנתניהו - סרוגים

התמונה שממחישה את היחס של העיתונים לנתניהו

תמונה שרצה הבוקר ברשתות החברתיות, ממחישה יותר מכל את הבדלי הגישות ובעיקר את היחס בין בעלי שני העיתונים הגדולים במדינה לראש הממשלה בנימין נתניהו

author-image
התמונה שממחישה את היחס של העיתונים לנתניהו
  שערי העיתונים אז והיום

במהלך השנים האחרונות הואשמו בעלי העיתונים הגדולים במדינה- ידיעות אחרונות של נוני מוזס, ו'ישראל היום' של שלדון אדלסון, בסיקור מוטה ביחס לראש הממשלה בנימין נתניהו וביחס לפוליטיקאים נוספים במערכת הפוליטית.

שתי תמונות שרצות הבוקר (רביעי) ברשתות החברתיות, מצביעות על הבדלי הגישות בין שני העיתונים, כאשר בעוד האחד מציב את נתניהו לבדו במערכה המשפטית מבלי לתת מקום לטיעוניו, העיתון השני דווקא מגמד את המלצות המשטרה ושם בסמוך למילה "שוחד" את טענו הנגדית של נתניהו.

בנוסף, כותרות העיתונים מלפני כעשור אודות ההמלצות נגד ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, מצביעים על מגמה דומה, כאשר העיתון שכעת ניצב לצידו של נתניהו הבליט את המלצות המשטרה נגד אולמרט, כשבמקביל העיתון שכעת מציב את נתניהו לבדו במערכה המשפטית, נתן מקום לטיעוניו הנגדיים של אולמרט.

שערי העיתונים אז והיום

כך למשל, בשעת של העיתון 'ידיעות אחרונות', שנתפס כאויבו המר של נתניהו, נכתבה הבוקר בגדול המילה "שוחד", כאשר מתחתיה מפורטים כל סעיפי המלצות המשטרה עם לא פחות משבעה טורי דעה שעוסקים בנושא, רובם (שישה מתוך שבעה), בטח ניחשתם, נגד נתניהו.

לצורך ההשוואה, בשער של אותו עיתון לפני כעשור, שעסק בהמלצות המשטרה נגד אהוד אולמרט, נכתבה המילה "שוחד" בצורה פחות בולטת, כאשר בצמידות אליה צוטט בכיר בפרקליטות שאמר כי "אין ראיות" נגד אולמרט.

מנגד, הבוקר, בשער העיתון 'ישראל היום' המזוהה עם נתניהו, נכתב כי המלצות המשטרה הן "שוחד", כאשר מתחת, באותה מידה של בולטות מצוטטים דבריו של נתניהו לפיהם "אין כלום".

ואיך היה נראה השער של אותו עיתון כאשר היה מדובר באולמרט? אתם לא תופתעו. בשער העיתון נכתבה בגדול  המילה "שוחד" מבלי לתת מקום לטענותיו של אולמרט. גם שם, בדיוק כמו היום בשער של 'ידיעות אחרונות' עם נתניהו, ניצב אולמרט לבדו כאשר מתחת לתמונתו פירוט הסעיפים עליהם המליצה המשטרה להעמידו לדין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין ולא תהיה עיתונות מאוזנת
שי | 14-02-2018 13:04
לכולם יש נטייה פוליטית ואינטרסים סמויים וגלויים (לו אתם עורך ראשי, הייתם מפרסמים, למשל, ידיעה על זה שאבא שלכם שדד בנק?). לכן הפתרון הוא ריבוי כלי התקשורת מכל הסוגים והגוונים.