אדלשטיין: "אבו מאזן מדבר אחרת באנגלית ובערבית" - סרוגים

אדלשטיין: "אבו מאזן מדבר אחרת באנגלית ובערבית"

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין נפגש היום בבריסל עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. במהלך הפגישה אדלשטיין הדגיש את נושא האנטישמיות באירופה, וציין כי ישראל חוששת מהסכם הגרעין האיראני

author-image
אדלשטיין: "אבו מאזן מדבר אחרת באנגלית ובערבית"
  יו"ר הכנסת אדלשטיין בפגישה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני (צילום: דוברות הכנסת)

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין הגיע היום (שלישי) לבניין הפרלמנט הבלגי, שם נפגש עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. אדלשטיין הגיע לבריסל הבוקר כאורחו של יו"ר הפרלמנט בבלגיה זיגפריד ברייק, שהזמין אותו להשתתף בטקס לציון יום השואה הבינלאומי.

במהלך הפגישה אדלשטיין תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "חייבים לשים לב ל'דיבור הכפול' של אבו מאזן, שמדבר אחרת באנגלית ואחרת בערבית" אמר למוגריני. "אבו מאזן אמר שישראל זה פרויקט קולוניאלי- והייתי מצפה לתגובת גינוי חריפה של האיחוד".

אדלשטיין התייחס בדבריו גם להסכם הגרעין האיראני.  "שמעתי ביום שני את סגן נשיא ארה"ב, מייקל פנס, מדבר על איראן ואומר שארה"ב לא תיתן לאיראן להפוך לגרעינית. הייתי מעוניין לשמוע איך ההסכם שלכם עם איראן נותן כסות ובטחון שאכן איראן לא תהיה כזאת" שאל את שרת החוץ. "התהליכים שמגבירים את המעורבות האיראנית במזרח התיכון הם מדאיגים, וחשוב לנו לשמוע מסר ברור של צמצום המעורבות האיראנית באזור- וודאי מניעת נשק גרעיני מטהרן".

בפגישה יו"ר הכנסת ציין גם את נושא השואה והעלייה באנטישמיות באירופה בתקופה האחרונה. "עוד לא חווינו שנה של ירידה בתקריות האנטישמיות באירופה ומגמת העלייה ברורה" הדגיש. "אנו מעריכים את העובדה שבתי כנסת באירופה מאובטחים עם אנשים חמושים, אבל זה גם מצביע על עומק הבעייה והתעצמותה".

בתגובה לדבריו שרת החוץ חזרה על מחוייבות האיחוד לביטחון ישראל, וציינה את חשיבות הדיאלוג הפתוח והכן בין ישראל לאיחוד האירופי. מוגריני הוסיפה והדגישה את הגורמים המאחדים ואת ושיתופי הפעולה הרבים הקיימים בין האיחוד האירופי וישראל.

מחר אדלשטיין יישא דברים בטקס הרשמי של פרלמנט האיחוד האירופי לציון יום השואה הבינלאומי. בהמשך הביקור בבלגיה ייפגש גם עם שר החוץ הבלגי דידייה ריינדרס, וכן עם וועדות החוץ של הפרלמנט הבלגי והאירופי וראשי הקהילה היהודית בבלגיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו