האזינו: כתב 'ישראל היום' תוקף את ערד ניר המאוכזב - סרוגים

האזינו: כתב 'ישראל היום' תוקף את ערד ניר המאוכזב

כתב 'ישראל היום', דרור אידר, התעמת היום עם פרשן חברת 'החדשות' ערד ניר, בעקבות אכזבתו של האחרון מהצהרתו של דונלד טראמפ: "אני יכול לתאר לעצמי מה הוא היה אומר גם הצהרת בלפור". האזינו

author-image
האזינו: כתב 'ישראל היום' תוקף את ערד ניר המאוכזב
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

על רקע חוסר שביעות רצונו של כתב חברת החדשות, ערד ניר, מהכרזתו של נשיא ארצות הברית על ירושלים כבירתה של מדינת ישראל, כתב 'ישראל היום', דרור אידר, תקף היום (חמישי) את ערד ניר ואמר כי הוא וחבריו כבר לא רלבנטיים.

בעימות בין השניים ברדיו 103FM אמר ערד ניר: "הייתי רוצה לשמוח מהכרזתו של הנשיא אך יש לזכור שנשיא ארצות הברית הוא אותו דונאלד טראמפ שאיים להשמיד את קוריאה הצפונית מעל במת האו"ם, מחאו לו כפיים כששיגר טילים לסוריה ועוד".

מגישת התכנית, איילה חסון, השיבה לדבריו ואמרה כי "אי אפשר להתווכח עם העובדה שהוא נשיא ארצות הברית, גם אם אנחנו אוהבים זאת וגם אם לא". ערד ניר מצידו המשיך בשלו ואמר: "אני מסתכל על מכלול הפעולות שלו כנשיא ובהקשר בו הוא פועל, הלוואי וישנה תוכנית שלמה מאחוריה הוא עומד, לעת עתה זו נראית לי פעולה נקודתית בלוח השנה שלו".

דרור אידר, עורך מדור הדעות ב'ישראל היום', תקף את ערד ניר ואמר: "ערד ניר הסביר כעת למה הוא וחבריו לאולפן 'החדשות' כבר אינם רלוונטיים. אני יכול לתאר לעצמי מה היה אומר אותו פרשן 'החדשות' גם בנוגע להצהרת בלפור לפני מאה שנים. באותה תקופה היו אנשים שאמרו שההצהרה אינה שווה שום דבר אך מפרספקטיבה היסטורית אנחנו יודעים כמה משמעותית היא הייתה כשהפכה את הישובים הציוניים למדינה. שום נשיא בארצות הברית לא יוכל עוד לסוג אחורה מההכרזה של טראמפ אמש, דונלד טראמפ הוא מנהיג העולם החופשי, גם אם אנחנו לא אוהבים אותו כמנהיג. רומא של תקופתנו מכירה בשיבת ציון, זוהי ההצהרה אדירה".


ערד ניר העדיף שלא לענות עניינית ותקף את העיתון בו כותב אידר: "עיתונו של דרור אידר הפך את ישראל לפרובינציה אמריקאית, ניתן להבחין זאת בשער העיתון שלהם הבוקר. מי שמממן את העיתון של דרור אידר כעס מאוד על טראמפ כשחתם על הדחייה של ההכרזה. דונלד טראמפ אכן נשיא ארצות הברית ונבחר לתפקיד כחוק אך הוא אינו מנהיג העולם החופשי. העולם החופשי מחפש מנהיג ונמצא בבעיה, בעידן הפופוליזם המנהיגים יודעים להגיד את פסקה הראשונה אך לא יודעים להגיד מה יבוא אחריה".

אילה חסון ניסתה לעשות סדר בדברים ואמרה: "כשהנשיא בוש ב-2004 שלח מכתב לאריאל שרון שינסה להחליק את הגלולה המרה של ההתנתקות עבור הישראלים ואמר שהוא בעד התיישבות ציונית, זה היה נחשב לרגע המדהים אך לא היה לו תוקף". לטענה הזו של חסון השיב ערד ניר: "גם אז אני לא התלהבתי מהמכתב, המכתב של בוש לשרון היה בהקשר של התפתחויות בשטח, היו מהלכים ששרון תכננן לבצע בשטח ולכן קיבל מכתב להכרה בישובים היהודים. טראמפ הבטיח בקמפיין הבחירות להכריז על ירושלים כבירת ישראל ולכן עשה זאת. בפרספקטיבה שלי כישראלי ירושלים היא בירת ישראל וממשלת ישראל יושבת גם היא בירושלים. כל נשיאי העולם מגיעים לבקר את הממשלה בירושלים ואני לא צריך שנשיא אמריקאי יכיר בזאת, אנחנו לא זקוקים לזה. אני מקווה שלא יישפך דם בעקבות ההכרזה".

אידר חתם את העימות כשאמר כי דבריו של ניר וחבריו אינם פרשנות אלא ליצנות: "הגישה המזלזלת בהכרה של טראמפ אינה מובנת לי. ערד ניר מזלזל בנשיא ארצות הברית שהוא עצמו לא היה צריך להתמודד ולהיבחר לדבר. שמונה שנים אובמה חיסל את המזרח התיכון כמשיח של השמאל אך היה נחשב למנהיג העולם החופשי. הצהרת בלפור הייתה הצהרה חלבית, אותם אנשים כמו ערד ניר לא האמינו בהצהרה וגם אז היו גבירים כמו שלדון אדלסון פעלו לקידום המדינה הציונית. ההכרה היא דבר חשוב מאוד, מדובר על עיר הבירה שלנו, על עם ששב לארצו. לזלזל בזה זו ליצנות ולא פרשנות של המציאות. זהו יום שמח למדינת ישראל ולעם ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תם מה אומר ? רשע מה אומר ? ושאינו יודע לשאול ?
דויד | 07-12-2017 17:33
ברור מי הוא הרשע ומי זאת הראש״פ
2
שמאל הזוי
ארד לך הביתה | 08-12-2017 11:18
לך הביתה איש שמאל נכשלתם
3
דרור אידר הוא כתבלב
גוזמה | 10-12-2017 20:32
אולי הוא צודק אבל הוא כתבלב החצר בביביתון ובודאי שאין ראוי להקראה כתב.