בן גביר עתר לבג"ץ: הסירו את המגנומטרים ליהודים - סרוגים

בן גביר עתר לבג"ץ: הסירו את המגנומטרים ליהודים

לאחר הסרת גלאי המתכות משערי הר הבית הוגשה עתירה לבג"ץ להפסיק את ההפליה ולהסירם גם משער המוגרבים המשמש את העולים היהודים והתיירים

author-image
בן גביר עתר לבג"ץ: הסירו את המגנומטרים ליהודים
  להסיר את המגנומטרים. שער המוגרבים (Hadas Parush/Flash90)

ראשי מפלגת 'עצמה יהודית' הגישו היום (ה') עתירה לבג"ץ הדורשת להסיר את גלאי המתכות משער המוגרבים בכניסה להר הבית

בכך ממש בן גביר את האיום עליו פרסמנו בסרוגים לפני כחודש. העותרים טוענים כי לא תתכן מציאות מפלה בין העולים להר זאת לאחר החלטת הקבינט להסיר את גלאי המתכות משערי הכניסה למוסלמים לאור טענת הווקף כי המגנומטרים פוגעים ומשפילים אותם.

המדיניות כיום מפלה את המבקרים היהודים והתיירים המגיעים להר. זוהי הפליה על בסיס דתי, לאומי וגזעי האסורה במדינת ישראל הדמוקרטית ופוגעת בפועל בזכות לשוויון. ההפליה יצרה פגיעה קשה בעיקרון השוויון, פגיעה חוקתית והיא מנוגדת לעקרונות היסוד של מדינת ישראל.

בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90) 

"אין סיבה להפלות את  העולים היהודים והתיירים לרעה  אל מול הערבים. אם הייתה סיבה להבחנה אלה הם דווקא מעשי הטרור שבאו רק מכיוון אחד, וסביר היה שמגנומטרים היו מוצבים רק בשערי הכניסה להר הבית מהם עולים המוסלמים ולא היהודים והתיירים", כך לדברי העותרים.

בנוסף לעתירה בקשו העותרים, ראשי מפלגת ' עצמה יהודית' מבית המשפט העליון להוציא צו ביניים הקובע כי עד למתן הכרעה אין להפעיל את אמצעי הבידוק המפלים נגד יהודים ותיירים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו