הצעת חוק: תוגדל התמיכה למי ששני הוריו נרצחו בפיגוע - סרוגים

הצעת חוק: תוגדל התמיכה למי ששני הוריו נרצחו בפיגוע

ברוב גדול עברה בכנסת בקריאה טרומית, הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב, להעלאת גובה התגמולים למי ששני הוריו נרצחו בפיגוע ולהשוותה לקצב אלמנת צה"ל. יוזם החוק: "על המדינה להבטיח טיפול אנושי ביתומים ולתת להם את התחושה כי המדינה תדאג לצורכיהם הכלכליים."

author-image
הצעת חוק: תוגדל התמיכה למי ששני הוריו נרצחו בפיגוע
  להבטיח את עתידה. תמר פוגל (פלאש90)

ברוב גדול של 45 תומכים מול מתנגד בודד, עברה היום (ד') בקריאה טרומית הצעתו של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) לתיקון חוק התגמולים לנפגעי פעולת איבה.

במסגרת התיקון לחוק, מי שאיבד את שני הוריו בפיגוע רצחני, יהיה זכאי לקצבה אותה מקבלת אלמנת חלל צה"ל. סעיף נוסף הוא מתן התגמולים ללא קשר לגילו של מקבל הקצבה.

יוזם ההצעה, ח"כ זבולון אורלב, הסביר את חשיבותה: "למדינה יש חוב מוסרי כלפי יתומים ששני הוריהם נרצחו בפעולות טרור."

"על המדינה להבטיח את עתידם הכלכלי ומעבר לכך להבטיח טיפול אנושי ביתומים ולתת להם את התחושה כי גם אם הוריהם נרצחו, המדינה תהיה להם מעיין משפחה ותדאג לצורכיהם הרגשיים והכלכליים."

"אני מקווה כי במהלך החקיקה לא יעמוד האוצר עם סרגל התקציב ויבין את החובה להסדיר אחת ולתמיד את מעמדם הכלכלי".

גם יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, דיברה על חיוניותו של החוק: "הכנסת עשתה היום את הצעד הראשון בדרך לתיקון העוול המשווע שנגרם ליתומים. האובדן שאותו חוו היתומים הוא בלתי נתפס.
הם איבדו את כל היקר להם בחיים ומדינת ישראל מחויבת לעשות כל שביכולה בכדי להקל עליהם ולו במעט את ההתמודדות עם האובדן והשלכותיו."

" אישור החוק הוא בשורה ליתומים, אך לא פחות מכך בשורה למדינת ישראל שמכבדת את עצמה בכך שהיא מכבדת ומסייעת למי שחוו את האובדן הנורא מכל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו