השר נאמן: "הרבנות אשמה במצב הגיור בישראל" - סרוגים

השר נאמן: "הרבנות אשמה במצב הגיור בישראל"

בטקס סיום לימודי הלכות גיור בבית מורשה בירושלים, תקף השר יעקב נאמן את מצב הגיור בישראל ואמר: "כולנו שכחנו את ציווי התורה "ואהבתם את הגר", מחקו לנו את זה מהתורה וזה איום ונורא. המכשולים שמציבה מדינת ישראל בפני הגיור הם אסון לאומי".

author-image
השר נאמן: "הרבנות אשמה במצב הגיור בישראל"
  בית מורשה

ביום חמישי שעבר התקיים בבית מורשה בירושלים, טקס סיום בית מדרש לרבנים בענייני גיור בו נטלו חלק 20 רבני שכונות מרחבי הארץ. במסגרת הלימודים הללו למדו הרבנים תכנית לימוד מקיפה בנושא גיור ששילבה ידע תורני והלכות עם סוגיות סוציולוגיות וחברתיות.

הדובר המרכזי בטקס הסיום היה שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, שאמר כי "כולנו שכחנו את ציווי התורה "ואהבתם את הגר", מחקו לנו את זה מהתורה וזה איום ונורא. המכשולים שמציבה מדינת ישראל בפני הגיור הם אסון לאומי".

השר הזכיר כי התבקש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לכהן כיו"ר וועדה בנושא גיור שהגיעה למסקנה שיש צורך בהקמת מכון ללימודי יהדות לגרים וכן בהקמת בתי דין מיוחדים לגיור.

בהקשר לכך האשים השר נאמן את הרבנות הראשית כי היא טרפדה את מסקנות הוועדה. לדבריו הרבנות הראשית דחתה את המלצות הוועדה בגלל הסעיף הראשון המורה על הקמת מכון ללימודי יהדות. "הרבנות הראשית אשמה במצב הקיים היום במדינת ישראל. ואני מבקש שלא יגידו שאשמים חוגים אחרים הרבנות הראשית היא זאת שדחתה את החלטת הוועדה וזה כתב אישום חמור מאד שאני נושא בליבי למעלה מ-10 שנים".

השר הזכיר את תרומתם של עולי ברית המועצות למערכת הבריאות, לכלכלה ולמערכת הביטחון של מדינת ישראל והוסיף כי הציע לוועדת השרים בתקופת כהונתו של אריאל שרון, לאפשר לרבנים לכהן כמתנדבים בבתי הדין הרבני: "רבנים מתנדבים, שיאושרו על ידי הראשון לציון הרב עמאר לכהן בבתי דין לגיור ויעשו זאת בהתנדבות". 

השר סיים את דבריו בתקווה כי הקול היוצא מבית המדרש החדש  יביא לשינוי המצב והרבנים שלמדו בו  יזכו לגייר כמה שיותר אנשים: "האחדות של עם ישראל היא המשימה הלאומית הראשונה שלנו".

לפני השר דיבר נשיא בית מורשה, פרופ' בני איש שלום, שאמר כי למעלה מ-90000 ילדים עד גיל 18 שנולדו בארץ וכל זהותם היא ישראלית ויהודית, אינם יהודים על פי ההלכה: "יש כאן דור שלם שצריך לתת לו פיתרון וצריך לתת לו פיתרון ולחברו לעם היהודי ולמדינת ישראל. היום למעלה מ-25% מהחיילים ביחידות השדה הקרביות הם עולים חדשים".

אחרי פרופ' איש שלום דיבר יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, שהדגיש כי נושא הגיור מהווה היום בעיה הלאומית ממדרגה ראשונה. לדבריו "צריך לשנות את היחס של העולים לתרבות היהודית ולמורשת. רק אם נשכיל להשקיע בקרב קהילת העולים ולהגדיל את הרצון שלהם לעבור גיור נפתור את הבעיה. מהפכה חינוכית היא מה שתביא למהפכה אמיתית בקרב יוצא ברית המועצות".

בסיום הטקס חילק מנהל המכון למדיניות הגיור על שם הרי אוסקר טריגובוף, שלום נורמן יחד עם ראש בית המדרש הרב חיים אירם, תעודות הוקרה לרבנים שהשתתפו בלימודי הגיור.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גיור בישראל? אין מקבלים גרים
מרדכי | 03-07-2011 17:25
מיום הקמת מדינת ישראל, אין לקבל גרים, כי "לא מקבלים גרים בימות המשיח". אז מה הבעיה???? רוב הגרים הם גרים "גרורים" או גרים "ימי דוד ושלמה" או "ימי המשיח" (לא כולם, ברור שיש גרי צדק), אך גרים במסגרות מפוקפקות או עם אינטרסים, לא מקבלים (גם צה"ל לא מקבלים)