ביקורת על כצל'ה: תוכנית עיר הפליטים לא אנושית - סרוגים

ביקורת על כצל'ה: תוכנית עיר הפליטים לא אנושית

תוכנית בניית "עיר המסתננים" בדרום של ח"כ יעקב כץ כצל'ה מעוררת סערה בתקשורת. רבנים מהשמאל הדתי תוקפים את התוכנית וטוענים כי מדובר בצעד שמחלל שם שמיים. "יתכן שצריך מדיניות הגירה שמרנית אבל לבנות עיר פליטים - זה בלתי נתפס"

ביקורת על כצל'ה: תוכנית עיר הפליטים לא אנושית
  מדינה יהודית זה גם יחס יהודי (פלאש 90)

כצל'ה עורר סערה בתקשורת כאשר פרסם את מאמרו להקים עיר למסתננים ועובדים זרים. כצל'ה העומד בראש הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים בכנסת, פרסם מאמר המציע פתרון, לדעתו, לעצירת ההסתננות של הפליטים והמסתננים מאפריקה.

כצל'ה כתב כי אין מנוס מהקמת משטר חרום. "כפי שאני רואה את הדברים, אין מנוס מהצורך בהכרזת ראש הממשלה על משטר חרום בכל מה שקשור למסתננים".

באותו מאמר הציע יו"ר האיחוד הלאומי להקים עיר מיוחדת למסתננים. "בוועדה הצעתי לנציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים שנכחו, להקים עיר הרחוקה מרחק סביר מן הגבול, אשר רק בה יורשו המסתננים להתגורר. הם יועסקו בעבודות יזומות בבניית העיר עצמה, בבניית הגדר ובסלילת נתיבי תחבורה הנחוצים כל כך לתושבי דרום הארץ. יתכן שעבודות אלו גם יכבידו על המסתננים והדבר ישפיע עליהם באופן כזה שלא ייעצו לקרוביהם בחו"ל לבוא בעקבותיהם ארצה. אולי אפילו יבקשו לשלם שוב 2500$ לראש עבור מורי הדרך המושחתים שהביאו אותם ארצה, הפעם על מנת שישיבו אותם לביתם."

רבנים מהשמאל הדתי תקפו את החלטת יו"ר האיחוד הלאומי. לטענתם, מדובר בהצעה לא יהודית ולא מוסרית. הרב יהודה גלעד מפורום ציונות דתית ממלכתית אמר לסרוגים כי מדובר בצעד לא מוסרי הגורם לחילול שם שמיים.
"יש בעיה אמיתית עם המסתננים. מצד אחד רוצים לשמור על אופיה היהודי של המדינה, אבל צריך לדעת ששמירה על האופי היהודי הוא תלוי גם ביחס שלנו לפליטים ולעובדים הזרים, אבל לבנות עיר לפליטים זה חילול ה' נורא".

"ייתכן שהכוונה של כצל'ה רצויה, אבל בעיניים של בן זמננו זה בלתי נתפס זה חילול ה'. מדינת ישראל צריכה לקבוע מספר מסויים שאותו היא יכולה לקלוט שכמובן מעורבים שם השיקולים של החמלה והמוסר היהודי. אני בעד מדיניות הגירה קשוחה אבל צריך לדעת איפה עובר הגבול, מה מוסרי לעשות ומה לא, ובייחוד כשאנחנו נמצאים לפני פסח חג החירות."

זכויות אדם כן זכויות אזרח לא
הרב יואל בן נון גם הוא מבקר את תוכניתו של כצל'ה. לטענת הרב בן נון התורה מצווה על סיוע לפליט ולא מוזכר בשום מקום על בניית עיר למסתננים. "התורה מצווה אותנו להושיט יד לפליטים. זה כתוב במפורש בספר דברים "לא תסגיר עבד אל אדוניו אשר ינצל אליך מעם אדוניו, עמך ישב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו. לא תוננו" – מדובר בעבד פליט, עבד שברח לישראל עבד שהוא גוי – אסור להסגיר אותו אלא לתת לו מקום ולהתייחס אליו באופו חיובי בלי לבנות ערים מיוחדות", אמר הרב בן נון לסרוגים.

לרב בן נון יש ביקורת גם כלפי ארגוני הסיוע למסתננים. "בתורה לא כתוב שצריך לתת זכויות אזרח, צריך להושיט יד אבל צריכה לבוא גם התחייבות של הפליט וארגוני הזכויות שלעולם לא יתבעו זכויות אזרח. ארגוני זכויות האדם מבלבלים בין זכויות אדם לזכויות אזרח והם מובילים למצב שמדינת ישראל לא תהיה מדינה יהודית. התורה מבחינה בין גר תושב לאזרח. אין חיוב לתת זכויות אזרח."

הרב בן נון מציע שהפליטים וארגוני הזכויות יתחייבו על התחייבות משפטית שהם מוכנים לא לקבל זכויות אזרח. "לדעתי, אנשי הסיוע הליברלים והצדיקים הם גורמים ללחץ הכבד שמדינת ישראל נתונה בו. אם היו מוכנים להתחייבות משפטית שהם לא מקבלים זכויות אזרח אז אפשר היה לעבוד איתם ולעזור להם. לא שמעתי משום ארגון שתומך במסתננים שהם מוכנים להתחייבות משפטית כזאת"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
...
ציוני | 25-03-2010 8:13
2
מה לא מוסרי? הם יקבלו מזון ומים. שום מדינה לא מאפשרת ת
| 31-07-2011 11:23
תופעה כ"כ נרחבת. כבר 50 אלף איש. ובקצב של 2000 לחודש..