הרב ציון בוארון: "האשכנזים חזקים, לנו הספרדים אין אבא ואמא"

הרב ציון בוארון: "האשכנזים חזקים, לנו הספרדים אין אבא ואמא"

הרב ציון בוארון מתייחס לנושא חוק הגיוס ומביע את החשש המרכזי שלו דווקא מפני תלמידי הישיבות הספרדיות. "כל בחור ישיבה ספרדי יש לו משפחה שברובה חילונית לשליש ולמחצה"

author-image
"האשכנזים חזקים, לספרדים אין אבא ואמא"
  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב ציון בוארון, מבכירי הדיינים הספרדים בארץ, מתייחס לנושא חוק הגיוס ומביע חשש דווקא ממצבם של בני הישיבות הספרדיות שלטענתו, בניגוד לאשכנזים, נתונים לכל מיני פיתויים.

בחוברת שהופצה בנושא, ושתוכנה הובא באתר החרדי 'כיכר השבת', כתב הרב בוארון כי "חוק הגיוס פוגע בראש ובראשונה בתלמידי הישיבה הספרדים ללא שום ספק. בחורי הישיבה שלנו למרות שהם חזקים הם נתונים לכל מיני פיתויים".

הרב בוארון התבטא וכתב: "האשכנזים הם חזקים, לשמחתנו זה יש לו רב'ה, זה יש לו ראש ישיבה גדול, הבעיה הגדולה זה אנחנו הספרדים, אין להם אבא ולא אמא, אין להם מנהיגים לצערנו, כל בחור ישיבה ספרדי יש לו משפחה שברובה חילונית לשליש ולמחצה. לא כמו האשכנזים שהכל חטיבה אחת ויש להם כח לעמוד".

לדבריו: "לפני שישים שבעים שנה הייתה ישיבה אחת לספרדים היא ישיבת "פורת יוסף", והקב"ה ברוב רחמיו שלח לנו את החזון איש עליו השלום,שהוא דאג לספרדים ופתח להם ישיבות ביהוד, מקור חיים בירושלים, הישיבה בחדרה, הישיבה בעפולה, והתקבצו להם פעילים שכאב להם ועברו מבית לבית להביא בחורים לישיבות וכך צמח לו דור של בני תורה עד שהיום ב"ה כל הארץ מלאה בישיבות ספרדיות מעולות, המלאות בבחורי חמד – ואת זה הם לא מוכנים לקבל!".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הרב בוארון: מדוע נתתם לחילונים אלו להשפיע על חייכם?
| 26-05-2016 16:23
גם לאשכנזים החרדים יש משפחה חילונית רבה, אבל החרדים האשכנזים השכילו להציב חומה בינם לבינם, נפגשים רק בחתונות ומכבדים כבוד בסיסי מתחייב. לא חברים, לא סחבק, לא בילויים משותפים. ככה מונעים מהחלקים הרעים שבהם לזלוג אל תוך המשפחה החרדית. היכן הייתם אתם - מנהיגי העדה הספרדית ? מדוע לא הצבתם חומת הגנה שכזו?????
2
אמת צרופה
ישי | 26-05-2016 19:31
היום הציבור הספרדי מפוצל אין מלך בישראל
3
מעניין היכן למדו ילדיו של הרב בוארון, קל לנחש.
גד | 26-05-2016 20:31
4
מגיב 1 צודק. יש להתרחק מחילונים גם
| 27-05-2016 16:32
אם הם קרובי משפחה .ילדים של משפחה דתית רואה את ההורים שלהם חברים לחילונים הם נמצאים בבלבול ואין סיכוי שיהיו חרדים. אבל בקשר לגייוס לצהל זו מצוות דאורייתא. לומדים תורה עד גיל גיוס ומתחילים לקיים את מצוות וירשת את הארץ. עיקר המעשה ולא הלימוד. לימוד שאין בו מעשה לא שווה מאום.לא להיות פרארים להיות בעלי חסד.