הקו הישיר בין חורבן גוש קטיף למאיר אטינגר - סרוגים

הקו הישיר בין חורבן גוש קטיף למאיר אטינגר

הקו הישיר בין חורבן גוש קטיף למאיר אטינגר

בבקשה, בבקשה!  אל תדברו איתי על התיישבות, לא בנגב ולא בגליל ובטח שלא ביהודה ושומרון. ההתיישבות התרסקה, התנפצה, ונגררה עת חולצתה הכתומה נקרעה לגזרים (בידי אנשים מתוך המחנה ומחוצה לו). היא עומדת נרעדת במערומיה מחכה להתכסות במעשים, קר לה. נמאס לה מדיבורים, הפצע לא מגליד והתחבושת כבר הספיקה להתפורר מרוב עובש, היא מוכנה ודורשת להיכנס לניתוח לב פתוח, רק לא עוד משכך כאבים, רק לא עוד הרדמה כללית. הנותר מההתיישבות מוחזק על ידי ניסים ותחבולות זמניים.

בבקשה, בבקשה, אל תדברו איתי על פשעי שנאה, כי הפשע היותר גדול מן הפשע הוא לגלות כי במדינתי "הנאורה" אפשר להכניס לכלא לחיים שלמים, חפים מפשע, ובלבד ש"החברים" לשלטון, קרי אמריקה, קצת ירדו לנו מהוריד והעורק ולא ינפצו לנו לגמרי את האשליה, שעוד נותרה לנו עצמאות. שהרי "ברור" שאנחנו לא רוקדים לצלילי החליל של שיקולים דיפלומטים ולחצים עולמיים, שמאימתם אנו נמכור את האמת ונטמא את "קודש הקודשים" שלנו, הלא היא- הדמוקרטיה.  כי אחרי הכל אם יש דגל ויש המנון חייבת להיות עצמאות ..מה לא?

אז רגע לפני שרצים לעולם, מגנים, מסתנוורים מהבזקי המצלמה, מחפשים את האייטם או הסקופ הבא-  בוא נדבר רגע על עוד כמה פשעי שנאה ביתיים, לאומיים מדיניים, חברתיים, פוליטיים, דיקטטורים. כמו למשל לקחת חתן חודש לאחר חופתו לכלוא אותו במשך 10 חודשים וכל זאת ועוד בגלל חלומותיו ודעותיו כי אם לא כן, מדוע לא התנהל נגדו שום הליך משפטי כלשהו? הצגת ראיות כלשהן? איזה שהיא הזדמנות שווה להתמודד מול הטענות המוטחות כלפיו? אה, סליחה, בעצם לא נטענו טענות כלל, רק השערות וסברות למיניהם.

עוד פשע שנאה הוא לשקר ולהוליך ציבור שלם שולל ולהסתיר עובדות מלוכלכות על כיצד מושג "הצדק" במדינת ישראל 2016. והנה, נחשפנו לזוועות; לא פחות ולא יותר מאשר עינויים והוצאת הודאות "בכוחות מיוחדים", ואולי במדינתי "הנאורה" כבר לא חשובה הדרך, רק התוצאה. לא חשובה האמת, העיקר שמשהו נעשה או לפחות להראות שנעשה.

בבקשה, בבקשה  אל תדברו איתי על פגיעה בביטחון המדינה ועל כך שנערים מגודלי פאות וכיפות גדולות, מעוררים את הטרור משנתו או בלשון התקשורת, מביאים עלינו "גלי טרור". ואם הם לא היו, היה נשאר ים הסכסוך הערבי- ישראלי, רגוע ואף ניתן לרחצה משותפת, או במילים אחרות, דו קיום.

בבקשה, לא! לא בזמן שאימא נשחטת אל מול ילדיה, ואישה הרה אחרת נדקרת, ומקום תפילה עולה בלהבות, ועוד דקירות, יריות, ובקבוקי תבערה וכל זה קורה בזמן האחרון לא בגבעה כזו או אחרת, אלא, באותם ישובים שמנופפים בחוזקה ומושיטים ידיים רחבות ומכילות לשלום, שלום שנצבע שוב ושוב בדם יהודי.

אז על מה נדבר?

הרבה מדברים לאחרונה ומטפטפים ברגישות ונחישות רבה כי נערי הגבעות מבאישים את ריחה של ההתיישבות כולה ומעמידים אותה בסכנה קיומית. אשר על כן, גוונים רבים בציבור מנסים "להציל" את המצב ולתת הסכמה ורוח גבית לרדיפת הממסד אחר "מקור הבעיה" ואנשיה.

 אז מה קורה באמת? מה השתנה או אולי לא השתנה ורק החמיר, עד שנהפך לנמק מאז אותו קיץ, על הדיונות הזהובות אי שם בעזה, אי שם בגוש קטיף ז"ל, מה קרה לעם? לציבור? לביטחון? לנוער? לאמון? האם מישהו באמת הסיק מסקנות ולקחים או שהדיבורים הקרבים ובאים על עוד "מיני התנתקות" בישובים, ומקומות רבים באזור השומרון, מראים כי דבר לא השתנה?!

לאחרונה אמר כתב ההתיישבות של ערוץ 10 רועי שרון, כי מאז גוש קטיף מצא לו הנוער מפלט בגבעות לפרוק שם את כעסו ואכזבתו, לדמם בשקט את בגידת הממסד בציבור נאמן. ואילו בשנים האחרונות הדברים הפכו קיצוניים יותר ודור הגבעות הצעיר משוחרר רסן לחלוטין ושהוקעתו, רדיפתו וכליאתו הכרחיים.

אך האם באמת משבר גוש קטיף והשלכותיו מסתכמות בהורמונים של גיל ההתבגרות, או שמא ראה הנוער, הריח הדור הבא, את מה שמסרבים המבוגרים לתת אל ליבם?! מדוע מצא לנכון הממסד להפוך בחור בן 22 מאיר אטינגר כיעד מספר אחת של השב"כ ובנה סביבו "חסמבה" שלמה? האם זה באמת ה"טרור היהודי" או שמא דבר עמוק יותר?

הממסד חושש מאטינגר ודומיו, מפני שהם מחדדים נקודה שרבים מעדיפים להדחיק אותה, והיא, מהו סדר העדיפויות שלנו? ומתוך כך, מה ומי מכריע, האם אנחנו מובילים או מובלים?

החידוד של אטינגר כפי הבנתי, הוא, שהמאבק הפך אחר. הוא אינו קשור כלל להתיישבות אלא, ליישוב הדעת, לתודעה. האם אפשר להמשיך לקנות אותנו בעוד קרוואנים ויחידות דיור, כילד שבוכה ונרגע כאשר הוא מקבל ממתק ובכך להמשיך את היכולת להדק סביבנו את הרצועה, להשתמש בנו מתי שצריך, ולדרוס אותנו מתי שלא? או שמא, צריך להרים ראש ולומר כי המאבק על ארץ ישראל, בהחלט חשוב, והוא היה ויישאר בעצמותינו, אך לא במחיר של טשטוש זהותנו היהודית, ולא במחיר של הבלגה על הפקרויות ביטחוניות.

נקלענו בעל כורחנו למין משחק כוחות ונאמנות שכזה, אנו מצד עצמנו לא חפצים בו כלל. אך נראה, כי דחקו אותנו לפינה, בה אנו כביכול נאלצים לבחור ולסמן באופן ברור: האם הממסד הוא הראש וממנו מסתעף הכל?

או שהתורה היא בראש וממנה מסתעף הכל? ועל זאת נרדף אטינגר, ונוער הגבעות בכלל, וכאן גועש לו הממסד ושובר את כליו בדרכי פעולה מבהילים, ובשינוי טקטיקה שמוכנה גם לקחת את החוק לידיים בעינויים, מעצרים מנהליים ובעבריינות של ממש!

שחררו את אטינגר והפסיקו עם משחקי הכוחות האלה כי בינתיים בחוץ משתולל לו טרור ערבי רצחני! בנו את הארץ בגאון!! בציונות אמיתית ולא כקלף מיקוח, והצגה להרגעת העולם כולו. האמינו בנוער, כי הוא זה שיישא בתוצאות מעשיכם! עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה??

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
דברי הבל
אביעד גולדברג | 14-02-2016 16:01
ישנה שאלה פשוטה מאוד וצריך לענות עליה באמת וביושרה. יש מחלוקות בתוך החברה הישראלית. אין דרך בעולם להכריע מחלוקות מלבד החלטה ברוב. מותר למאיר אטינגר לחשוב אחרת ממני. השאלה היא האם אתם מוכנים לקבל את הכרעת הרוב. אם כן, היום צריך לשחרר אותו מהכלא. אם הוא מחליט לבד מה לעשות והוא אינו מקבל את הכרעת הרוב, שישב בכלא עד סוף ימיו, הוא וכל מי שחושב שהוא יכול להחליט לבד בשביל כולם! אין לנו ברירה. אנחנו חייבים להגן על עצמינו.
אז שיעשו לאטינגר משפט וישב בכלא לזמן קצוב או יקבל קנס אבל
| 15-02-2016 8:33
השיטה של מעצר מינהלי במקרה הזה, היא פסולה. ופוגעת בזכות של אדם להביע דעה. ממש דומה לרוסיה ולקגב אדם שמדבר נגד השלטון מוכנס לכלא לבידוד. מזל שאין לנו פה סיביר.. ואל תשכח שיש הרבה אנרכיסיטים, ערבים וסתם פושעים שמסתובבים חופשי ואף אחד לא טורח לשים אותם במעצר
2
צודק מליון אחוז - כת הממלכתיות פשטה את הרגל
מצביע בנט לשעבר | 14-02-2016 16:35
3
לא מסכים
| 14-02-2016 19:12
אלישוב הצדיק,דבריך לא כ"כ מדוייקים.. אסביר: מסכים איתך שצריך יותר "מאמץ" ויותר דחיפה בבניה ביו"ש.אך יש דברים שצריך לדעת איך לעשות אותם,ולדעת לעשותם גם במחשבה ובחכמה נכונה. נכון שזו ארצינו ואיננו מתנצלים,אך צריך גם שום שכל. לגבי החתן העצור,אני מסכים עם סוף דבריו של מגיב מס' 2.. מאיר אטינגר ידוע בדעותיו,ועצם זה שהוא אומר לבית המשפט,איני מכיר בסמכותכם,ולא בחוקותיכם,ומה החזון שלו ואיך הוא מתבטא במה שהוא אומר וכותב,זוהי דרך לא נכונה וזוהי אינה דרכינו! סוף פסוק! הגיע הזמן שתכירו בממסד הזה שנקרא מדינת ישראל,שממינה אתם חיים,כמו כולנו!
4
עאלק אתם ציבור אדיאליסט אתם צבועים
| 15-02-2016 9:54
הוא צודק 1000% קשה לכם לישמוע אמת. יש לכם כיפה על הראש ואתם חושבים שאתם בונים את הארץ וכ'ו אתם רק מדברים אתם חנפנים מסריחים שמלקקים את האמריקאים ואת האיחוד הארופאי. החבר'ה הטובים זו אלו שמכונים"נערי הגבעות" הם אומרים לכ את האמת בפרצוף לכן אתם מתקיפים אותם.(ושלא יספרו לכם סיפורים רק בודדים אבל ממש בודדים הם גם פועלים באלימות לא כולם!)
5
תגובה ל 5 ועוד.
אביעד גולדברג | 15-02-2016 13:13
במקום לקלל ולכנות אותנו צבועים, תנשום עמוק ותגיב ברצינות. אנחנו שולחים את ילדינו לצבא. אנחנו רק דורשים - החלטה משותפת ושקבוצה קטנה לא תחליט בעצמה על כולנו. היכן ההיגיון שלך? מותר לי לא להסכים עם אטינגר, ומותר לו לא להסכים איתי. הדרך היחידה לצאת מן המבוך היא החלטה ברוב.