מיכל פרומן על המחבל: "הרגשתי קרובה אליו" - סרוגים

מיכל פרומן על המחבל: "הרגשתי קרובה אליו"

על אף שנפצעה בפיגוע הדקירה ביישוב תקוע, מיכל פרומן משדרת מסרים של פייסנות ושל שלום. "המלחמה הזאת מקרבת. זה דבר מאוד אישי שמקרבים אליך סכין. הרגשתי קרובה אליו"

author-image
מיכל פרומן על המחבל: "הרגשתי קרובה אליו"
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מיכל פרומן, כלתו של הרב מנחם פרומן ז"ל, שנפצעה אתמול (שני) בפיגוע דקירה ביישוב תקוע בעת ששהתה במחסן לבגדי יד שנייה, שחזרה היום את רגעי האימה.

"אתמול הייתי בתחושות של 'אני לא מאמינה מה קרה לי'. המחשבות לא מפסיקות. לא מבינה מה רוצים ממני מהשמים מה באים להגיד לי. היו לי גם הרבה מחשבות על חוסר האונים שהייתי בו. לא נאבקתי. הייתי די בשוק. גם כשראיתי את הסכין לא האמנתי שהוא באמת בא לדקור אותי. בכלל חשבתי שזה נער מהיישוב שבא לחפש מישהו", סיפרה פרומן בריאיון לג"צ ממיטתה בבית החולים.

פרומן שחזרה את הרגעים שקדמו לפיגוע: "הלכתי לחנות יד 2 כדי לקנות נעלי ספורט לבת שלי לשיעור ספורט. שתי בנות עמדו בפתח החנות ואני הייתי יותר בפנים. הנער נכנס ומלמל בערבית והמוכרת לא הבינה אותו. הוא המשיך למלמל והיא כבר הבינה וצעקה לו 'תעוף מכאן' ואמרה שתקרא לביטחון".

"פחדתי שמהצעקות שלה הוא ייבהל ויעשה לי משהו", סיפרה פרומן. לדבריה: "הוא (המחבל; ג"ע) הסתובב והיה מבולבל ומבוהל. פתאום הוא הסתובב כדי לצאת החוצה ואחרי כמה רגעים הוא חזר. שאלתי אותו מה הוא עושה פה ומה הוא צריך. חשבתי שאקלוט את שפת הגוף שלו אבל הוא המשיך למלמל. הצעדים שלו נעשו מכווני מטרה. הוא הסתכל לי בעיניים תוך כדי שהוא מתקדם לעברי. נבהלתי ולקחתי שני צעדים אחורה, הרמתי את הידיים כדי להגן על עצמי ואז הוא דקר אותי דקירה אחת ונפלתי".

פרומן סיפרה גם על חזותו של המחבל ואמרה כי "הוא היה נער. הוא אפילו מרחוק דמה לנער ביישוב בערך בגילו. אחרי שמלמל בערבית אמרתי אולי הוא עובד כאן ומחפש את החבר'ה שלו. לא עזר שאני 30 שנה מתנחלת ולא דמיינתי את הסיטואציה. כשזה קורה אתה לא מאמין. תודה לאל שהוא לא המשיך לדקור אותי כי לא היה מי שיאבק בו והוא היה הורג אותי. הוא דקר פעם אחת ורץ החוצה".

פרומן המשיכה ואמרה כי "הוא היה נראה אבוד. הוא עשה את זה כאילו מישהו שלח אותו לעשות איזה וי. אם הוא היה רוצה להרוג אותי הוא היה משקיע בזה קצת יותר".

בהמשך אמרה פרומן דברים מפתיעים: "יש משו בזה שמקרבים אליך סכין. המלחמה הזאת מקרבת. זה דבר מאוד אישי שמקרבים אליך סכין. הרגשתי קרובה אליו. תהיתי מה עבר לו. למה עשה את זה מה רצה בזה. האם רצה להיות חלק מהשהידים להיות חלק מאיזה משו. אני לא יודעת. היה נראה כאילו הוא בא לדקור ולברוח. בא להשיג איזו מטרה שהיא לא להרוג אותי".

ראוי לציין כי גם שאר בני משפחתה של פרומן שיגרו מסרים זהים של פייסנות ושלום. אמש, אמרה הדסה פרומן, אלמנתו של הרב מנחם פרומן, לערוץ 10 כי "היא (מיכל; ג"ע) ניסתה לחבק אותו ולעזור לו".

מי ששיגר מסר דומה של שלום הוא בעלה של מיכל, אלישיב (שיבי) שאמר: "אנחנו חושבים שצריך מאבק בלתי מתפשר בשליחי המוות האלה ולגרש את משפחותיהם לעזה, ומאידך גיסא להגביר את החיים אצלנו ואצל הפלסטינים, החיים ינצחו את המוות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
מדהים, ככה נראיה מוסר הלחי השניה!
דתי המום | 19-01-2016 18:02
2
יש כאן משהו לא נורמלי בדבריה!!! קרובה לרוצח???
מלכי | 19-01-2016 18:09
"המלחמה מקרבת"????????? "זה דבר מאוד אישי שמקרבים אליך סכין. הרגשתי קרובה אליו"??????? עם תפיסות עולם עקומות, רגשות ודימיונות - אפשר להגיע למסקנות מעוותות. ה' ירחם!!! ה' יציל את עם ישראל מבלבולי אויב=אוהב!!!
3
נצרות
נצרות | 19-01-2016 20:02
נצרות....טירוף מערכות חולני
4
נצרות של הגשת הלחי השניה לא היתה אומרת את זה מוצלח יותר
אני | 19-01-2016 21:17
"יש משו בזה שמקרבים אליך סכין. המלחמה הזאת מקרבת. זה דבר מאוד אישי שמקרבים אליך סכין. הרגשתי קרובה אליו" נאחל לה רפואת הנפש יחד עם רפואת הגוף
5
אחותינו רפואה שלימה
שמואל | 20-01-2016 7:53
מאחלים לפצועה לאמא לבית פרומן רפואת הגוף והנפש, אנחנו מעירים בענווה ובתוקף המבדיל בין אור לחושך בין טוב לרע לא להתבלבל
6
לכלל המגיבים
| 20-01-2016 12:28
למה כשחמיה נפטר כל התקשורת גמרו עליו את ההלל? איפה הייתם אז?
7
נשמע כמו תסמונת שטוקהולם- הזדהות עם התוקף
ו | 20-01-2016 12:31
מנגנון הגנה נפשי. זה יכול לקרות במצבים טראומטיים. זה אכן לא טוב שהיא פרסמה את רגשותיה בציבור, אבל אל תכעסו עליה שהיא מרגישה כך. נשמע שהיא זקוקה לטיפול.
8
גברת פרומן
דוד | 20-01-2016 12:34
תגיירי אותו והתחתנתי איתו
9
למה כשחמיה נפטר כל התקשורת גמרו עליו את ההלל? איפה היית
| 20-01-2016 23:29
לא שמענו שמישהו גמר את ההלל!
10
השגחה פרטית!!!!!תנסי לחשוב אולי ה מנסה לרמוז לך משהו...
א | 22-01-2016 13:29
אם את רוצה סוכת האבלים של המשפחה שלו פתוחה את יכולה ללכת לנחם אותם... רפואה שלמה בנפש ובגוף
11
מצבי מצוקה חושפים את הפנימיות של הנשמה
נירה אייזנשטט | 22-01-2016 15:05
מה יש בתוך הנשמה של האישה הזו ? רק אהבה , חמלה , חסד. חזקי ואמצי . אני הייתי יורה בו בשמחה ואפילו לא חושבת פעמיים , אבל אני שמחה שכאלו הם היהודים . אנשים של אהבה.
12
מפגרת
יהודה | 23-01-2016 22:50
מיסיונרית
13
תסמונת שטוקהולם - תסמונת פטריסיה הארט -
אוראור | 07-05-2019 19:32
תסמונת האישה המוכה - מזוכיזם - תקראו לזה איך שתרצו - אבל מה שבטוח שהבחורה הזאת לגמרי לא בסדר בנפשה - ולא משנה איך מכנים את זה!
14
היא לא אמיתית - בחיי שהיא
אוראור | 24-07-2019 0:26
לגמרי לא אמיתית הבחורה הזאת!