הרב רוזן: "למנות נשים למשגיחות כשרות" - סרוגים

הרב רוזן: "למנות נשים למשגיחות כשרות"

הרב ישראל רוזן קרא בכנס דיני ממונות למנות נשים כמשגיחות כשרות "כאן ועכשיו". הרב רצון ערוסי הגיב על הדברים וקרא לסייג את שילובן במסגרת כללי הצניעות בלבד

author-image
הרב רוזן: "למנות נשים למשגיחות כשרות"
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

בדברים שנשא בכנס דיני ממונות ה-25 שנערך בסוף השבוע האחרון בירושלים, קרא הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומ"ת, לשלב במערך הכשרות בישראל נשים שיועסקו כמשגיחות כשרות.

"כמי שכבר מתעסק בהבעת עמדות חברתיות ציבוריות. לדעתי צריך לפתוח פתחים רחבים ולהכניס נשים לעולם הכשרות בישראל כאן ועכשיו", אמר הרב רוזן, לאחר שסקר את העמדות ההלכתיות השונות בנושא.

לדברי הרב רוזן, אין ספק שהאשה נאמנת כמשגיחת כשרות, אך ישנה שאלה לגבי נושא הצניעות. הרב רוזן ציין פוסקים אשר קבעו כי בשל נושא הצניעות אין לנשים להיות משגיחות כשרות, אך בקריאתו קרא לפתוח את התחום באופן גורף לכניסת נשים, תוך שהוא מציין כי בג"ץ הורה לרבנות לבחון נשים במבחני משגיחי כשרות.

"התחום הזה לדעתי מתאים לנשים מבחינת היכולות, וגם מבחינת נוחות המשרה – לפזר שעות שנח לנשים לעבוד בהן", אמר הרב רוזן. "אם אנחנו כולנו מעסיקים מורות בניגוד למשנה ולגמרא והלכה שם נקבע כי נשים לא ילמדו תינוקות משום אבותיהם שבאים אצלם, וכל העיתונות מלאה בסיפורי הטרדת מורות וגם בחינוך החרדי לא נמנעים מהעסקת מורות, אין שום סיבה שלא יכנסו לתחום הזה כמו שנכנסו לתחום הטוענות הרבניות".

"לפי דעתי יכולות הנשים להעלות את הרמה לאור מה שמספרים על הנורמות של משגיחי הכשרות", הוסיף הרב רוזן. "אם יתנו לנשים דווקא היום בדור הפמניזם שמחפשים אתגרים להיכנס  לכל מיני פינות בחיי הדת דווקא על ידי נשים, אני חושב שהן יכולות להפוך את זה לאתגר".

עם זאת סייג הרב רוזן את דבריו ואמר כי מבחינת הפוסקים ישנה בעיה של נתינת סמכות של כפייה לאשה, אך ניתן לפטור זאת על ידי הגדרת הרב הנותן את תעודת הכשרות כסמכות מול בעל העסק, ולא את משגיחת הכשרות כבעלת הסמכות. "ואם רק צריך להגדיר את התפקיד שאין להן את כח השלטון הכפייתי, אז נגדיר את זה כך",, אמר הרב רוזן.

הרב רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, אשר עמותת הליכות עם ישראל שבראשותו ארגנה את הכנס, קרא לסייג את דברי הרב רוזן ולהכניס משגיחות כשרות רק במסגרת כללי הצניעות.

"הרבנות הראשית אכן בחנה את הנושא ואישרה את הכנסתן של משגיחות כשרות, אך יש להדגיש כי ישנו צורך לבחון כל מקרה לגופו בכדי למנוע בעיות צניעות", אמר הרב ערוסי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יותר קל לשחד אשה רגשית ולעשות עליה מניפולציות מאשר גבר
אמנם גברים לא חסינים טוטאלית | 20-12-2015 12:19
לא למנות נשים למשגיחות. זה מעב.ר לבעיית הצניעות
2
הנשים - למטבח!
| 20-12-2015 13:47