בית הכנסת עם השם המוזר ביותר עולם - סרוגים

בית הכנסת עם השם המוזר ביותר עולם

בעיר נתניה פועל, ככל הנראה, בית הכנסת עם השם המוזר ביותר בעולם. שמו בית הכנסת "גן האפרוחים" נגזר מכך שהוא ממוקם בגן ילדים

בית הכנסת עם השם המוזר ביותר עולם
  (צילום: עודד בן משה)

בעיר נתניה פועל ככל הנראה בית הכנסת עם השם המוזר ביותר בעולם.

הרב מאור פריזאט הוא רב קהילה בעיר מטעם רבני 'מעייני הישועה' ולבית הכנסת שלו קוראים "בית הכנסת גן האפרוחים".

הסיבה שבית הכנסת של הרב פריזאט נקרא כך היא בשל מגבלות מקום, ומאחר ועד כה לא הצליחה העיריה למצוא מקום של קבע לקהילה ממוקם בית הכנסת של הקהילה בגן ילדים. ובינתיים, עד שיגיע תורם שיוציא את בית הכנסת מגן הילדים הססגוני, מפעיל רב הקהילה גם את ילדי הגן לקראת הימים הנוראים.

לצד פעילויות "מסורתיות" בחודש תשרי, כמו יציאת מתפללי בית הכנסת לערב סליחות ברחבת הכותל המערבי, יחד עם תושבים משכונת המגורים המגיעים לפעילויות באמצעות רשתות חברתיות פנים שכונתיות, מפעיל רב האפרוחים יוזמה ומעוף. וכך, בראש השנה עצמו מתקיים מעמד תקיעת שופר מרכזי בגן הציבורי עבור ילדי השכונה והוריהם, עם חלוקת שקיות הפתעה תרומת בית הכנסת, זו השנה החמישית.

אבל הגימיק שתופס את אנשי הקהילה השנה – הוא מיזם הברכות האישיות ביום הראשון ללימודים. "הרעיון לכתוב ולהפיק ברכה אישית לכל אחד מילדי הקהילה", מספר הרב פריזאט, "נולד כבר במהלך שנת הלימודים, אבל בחופש הגדול הבנתי שחייבים לממש אותו".

ואכן, לקראת פתיחת שנת הלימודים, עבר הרב בין בתי ילדי קהילת האפרוחים, והביא להם את הברכה. "תפקידו של רב להגיע אל הבית הפרטי של כל אחד בקהילה, לדרוש בשלומו, לברר כיצד ניתן לסייע לו ולחזק ולהעצים את הקשר והחיבור".

נציין, כי על אף החיבה שבית הכנסת רוחש למקום האכסניה שלו, הרי שמדובר במקום ארעי שלא מתאים לנפח הפעילות החברתית והרוחנית. העיריה הקצתה שטח אדמה, וחברי קהילת האפרוחים מחפשים תורם שיהיה מוכן להקים להם מקום של קבע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
"רק המגע עם רשעים עצמו כבר מזיק מאוד" ולאחר ש"המשכיל
| 02-09-2015 22:23
"רק המגע עם רשעים עצמו כבר מזיק מאוד" ולאחר ש"המשכיל האפיקורס ליצמן" מכר את מעמדו לגוי, ונשבע אמונים לציונים המשומדים שהם נגד הקב"ה ונגד תורתינו הקדושה, (הנצחון הציוני הכי גדול, כגודל הבושה החרדית) בזה זכה ליצמן שיהיה מעתה אחראי באופן ישיר על עבירות חיובי כריתות כמו על חילולי שבת המתקיימים בא"י ובפרט בבתי הרפואה, גם על ניתוחי מתים המתקיימים כמעשה שמדי יום ביומו. וכך במקום שחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' ייאבקו בניתוחי מתים, כעת האחריות האמיתית על ניתוחים שלאחר המוות יהיו בידי "הליצן ליצמן" הפורץ גדר נגד הקב"ה ומשיחו. כך גם בעניין חילולי השבת הפומביים המתקיימים במתקנים הרפואיים השונים ברחבי הארץ. זאת ועוד: ליצמן מעתה יישב מרצונו הרע {כשלוחו של הס"ם} בישיבות הממשלה ויהיה שותף מלא למדינת השמד הזנות וכו' לכל החוקים והתקציבים למען גיורים ונישואין מהירים, תחבורה בשבת, ופתיחת עסקים ביום השבת, גירוי בעומות העולם, מסירת שטחים ועוד רבות. מעתה הוא יהיה שותף מלא לעבירות רבות שאפי' אין מיתה מכפרת, שממשלת ישראל במדיניותה המוצהרת מבצעת. ליצמן מחזק שואה ציונית שבגללם חרב בית המקדש. מעכשיו הוא שותף מלא לממשלה הציונית הארורה שכולאים בחורים שרוצים ללמוד תורה, והממשלה אוכלים ארנבות ושועלים ושפנים ומפעילים את הבושת הגדול בעולם צה"ל השמד הניאוף והזנות... בושה וכלימה ל"חרדים" ולחסידי גור ואדמו"ר מגור, שהם המשכילים החדשים, שמבזים את אבותינו ורבותינו הקדושים שמתהפכים בקבר על בניהם שהפכו לרפורמים... השם ירחם, השמד הזה התחיל בחפירת קברים בבית שמש בהתיר הרב הריפרמי מיוהנסברג, ועכשיו זה "שמד" בפועל, בשם ובהדרכת מועצת גדולי (השמד) התורה, . מחר בבוקר כולנו נברך ברוך אהאמ"ה שלא עשני אגודאי גורי משומד. "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו" לא כמו גור ובעלזא שבוחרים לראש העיר בדווקא "מחלל שבת" בירושלים, ולא כמו הגוי גמור ליצמן הכפוי טובה לשם ית', שנשבע אמונים למסיונרים הציונים העמלקים, נגד הקב"ה ונגד תורתינו הקדושה הוא נשבע למדינת הציוני "השמד והניאוף" ובזה זכה להיות שוטף לטינופת הממשלתית, אני מוחה! לא לא לא, רק: זאת התורה לא תהא מוחלפת לעולם ועד אמן סלה. "לדאבוננו ישנם אנשים ונשים שמתפתים לעבוד יחד עם חופשיים תמורת משכורת גבוהה, ואינם יודעים שאפילו רק עם המגע עם הרשעים לכשעצמו כבר מזיק מאוד" ואין להם שום בטחון בקב"ה. לזכור שהעם החילוני זה עם של בהמות חלק נולדו בהמות וחלק מבחירה אבל בשורה התחתונה כולם בהמות. ובקרוב נזכה למפלת שלטון השמד, ואז "בַאֲבֹ֖ד רְשָׁעִ֣ים רִנָּֽה" ולידע שהרשעים הגדולים בא"י הם חברי כנסת "החרדים" המחרפים ומגדפים נגד ד' ית' שמו, יום יום.
2
ישתבח שמו לעד
ל-1 | 03-09-2015 0:10
אתה רואה את האסכולה הסאטמרית הולכת ודועכת??..יופי מעולה בה אולי תבין סוף סוף שיש הנהגה וכיוון אלוקיים שגם אם אתה חושב שזה לא זה דווקא כן בה ה' שיש מדינה וצבא לעם היושב בציון ואנחנו כבר אחרי אושוויץ...אל תפחיד אותנו עם הגירוי באומות,ואל תעשה כלאיים בין הלכה לאגדה אף אחד לא פסק את זה להלכה,לא הרמב"ם לא הרא"ש לא הרי"ף לא השולחן ערוך ולא אף אחד,האמת שיש אחד שפסק שכן יש מצווה להקים מדינה שמו רבי משה בן נחמן בהוספות לספר המצוות ד'..תחי מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו..