צה"ל הסיר את המחסום; מאות ערבים נכנסים - סרוגים

צה"ל הסיר את המחסום; מאות ערבים נכנסים

יום לפני פרישתו, אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון נתן הוראה להסיר את המחסום שבין הכפרים שופה לעיזבת שופה ובכך הפך ציר שקט המוביל בין היתר ליישוב אבני חפץ, לציר עמוס מכוניות, משאיות ומוניות אשר יוצרים פקקים משמעותיים ומהווים סכנה בטיחותית וביטחונית לתושבים היהודים המתגוררים באזור

author-image
צה"ל הסיר את המחסום; מאות ערבים נכנסים
  (יח"צ)

יום לפני פרישתו, אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון נתן הוראה להסיר את המחסום שבין הכפרים שופה לעיזבת שופה ובכך הפך ציר שקט המוביל בין היתר ליישוב אבני חפץ, לציר עמוס מכוניות, משאיות ומוניות אשר יוצרים פקקים משמעותיים ומהווים סכנה בטיחותית וביטחונית לתושבים היהודים המתגוררים באזור.

למרות סיכום בין צה"ל למנגנונים הפלסטינים, כי יוצב מחסום בעיזבת שופה על מנת למנוע כפי שהחוק מחייב מעבר של כלי רכב בעלי לוחית זיהוי ישראלית, דבר לא נעשה על ידי הרשויות הפלסטיניות והמצב בשטח הפך לבלתי נסבל עבור תושבי הישובים הישראלים הסמוכים.

בעקבות זאת, פנה הבוקר (ראשון) מ"מ ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ליו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ יריב לוין בדרישה לפתור מידית את המצב.

בימי חול המועד פסח זימן דגן סיור בשטח עם ראש המועצה גרשון מסיקה, מפקד אוגדת איו"ש תמיר ידעי וכן יו"ר ועד הישוב אבני חפץ, גב' שולי לנגרמן, יו"ר וועד היישוב עינב ניסים בן-אלוש וחברי וועד היישובים שבי שומרון, אבני חפץ ועינב.

לנגרמן מסבירה כי הסרת החסם מאפשרת מעבר חופשי מדי יום של מאות ערבים ישראלים לתוך טול כרם וממנה דרך ציר זה.

לדבריה: "הדבר יוצר פקקים אדירים של ק"מ רבים במחסום 407 (תאנים), אין אבטחה על הציר, אלא רק במחסום. תושבים נתקלים ברוכלים שפותחים דלתות בכוח, נשים נתקלות בתנועות מגונות שערבים מפנים אליהם, כוחות הצלה שמנסים לעבור לא יכולים כי הציר חסום, זמני התחבורה הציבורית משתבשים בצורה קשה בגלל עיכובים משמעותיים".

גרשון מסיקה ציין למפקד האוגדה שמעבר לעובדה כי הכביש לא בנוי לעומס מכוניות, המצב שנוצר בשטח מהווה סכנה מידית ליהודים המתגוררים באזור.

"כבר היו ניסיונות פיגועים שיצאו מטול-כרם לציר הזה ושמזלנו נכשלו, אך הסכנה עדיין קיימת ועל כן חייבים לדאוג לפתרון אפקטיבי ובטיחותי עבור תושבי המקום. לא ניתן יד למצב בו כביש זה יהפוך לציר גישה מרכזי עבור מאות אם לא אלפי פלסטינים וערבים ישראליים לטול-כרם", אמר מסיקה.

בזמן הסיור עצמו, עברו לא פחות מ-140 משאיות, מוניות, אוטובוסים וכלי רכב ישראליים בציר.

מ"מ ראש מועצת שומרון, יוסי דגן ציין כי לפני מספר שנים בג"צ נענה לדרישה לאפשר לתושבי שופה – עיזבת שופה להגיע לטול כרם שלא דרך ענבתא ואישר מעבר של 110 כלי רכב וכן ל 10 מוניות בעלי אישורים לעבור דרך מחסום 407 (תאנים):

"בפועל מטעמי נוחות, הצבא פתח חסם שהיה בציר בין שופה לעיזבת שופה בו הוצבו חיילים שבדקו כי העוברים הינם בעלי אישור". עוד מדגיש דגן כי "המצב שנוצר פוגע בצורה אנושה במרקם החיים של תושבי אבני חפץ, עינב ושבי שומרון ועל כן אנו דורשים מכל הגורמים מענה מיידי. אנחנו לא נוותר על הביטחון, הבטיחות והמשך שגרת חיים תקינה עבור התושבים שלנו ונעמוד על זכויותיהם בתוקף".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
פרסום תגובת הבית היהודי
תומך יחד | 12-04-2015 10:32
מעניין שלא ראינו שום התייחסות של הבית היהודי למחדלים אלו. לא במהלך השנתיים האחרונות ולא עכשיו. אני מוכן להמר שגם בהמשך לא נראה שום התייחסות הרי זו דרכה של מפלגה זו לדורותיה
2
לא ברור מה הטענה?
| 12-04-2015 14:54
בהנחה שהמתווה המוצע ע"י המתנחלים הוא סיפוח יו"ש ומתן אזרחות לכל התושבים הרי שהם צריכים לתמוך בכך
3
תכף תושבי תל אביב יבקשו לסגור את נתיבי איילון
| 12-04-2015 14:59
מכיוון שתושבים שאינם מתגוררים בעיר משתמשים בהם וזה יןצר עומס ופקקקים. ולמח שלא הבין - אי אפשר לסגור כביש צבורי במידינת חוק רק כי למשהו "לא נוח"
4
איפה יו"ר מזכירות ש"ש? מר קרקובר?
| 12-04-2015 16:30