אולפן סרוגים: השנה המטלטלת של הרב רפי פרץ - סרוגים

אולפן סרוגים: השנה המטלטלת של הרב רפי פרץ

מאולפן סרוגים מסכם השר פרץ: "מודה לקב"ה יומיום שאני בממשלה", תוקף את סמוטריץ': "יש שמדברים ויש שעושים"; על עתיד הבית היהודי: "כל האופציות פתוחות", והאם יפרוש מהפוליטיקה?

אולפן סרוגים: השנה המטלטלת של הרב רפי פרץ
  (צילום: מולי)

שנה סוערת ולא פשוטה עברה על הרב רפי פרץ, שר ירושלים ומורשת, יו"ר הבית היהודי. היא כללה עריקות, עימותים פנימיים וציבוריים. בראיון מאולפן סרוגים הוא מסכם: "מודה לקב"ה יום-יום שאני בממשלה", תוקף את סמוטריץ': "יש מי שמדברים ויש מי שעושים"; הוא לא ימליץ על בנט לראש ממשלה. ועל שריון בליכוד? "כל האופציות פתוחות". ומה עם עתידו בפוליטיקה: "אני מתכוון ביתר שאת להמשיך לייצג בגאון את הציונות הדתית בממשלת ישראל"

"שנה מורכבת, שנה מרתקת. אני זכיתי להיות בממשלה ושותף בהנהגת המדינה במשבר הגדול ביותר שקרה לה מאז שקמה, אני מודה לקב"ה יום-יום שאני שם".

לאחרונה הועברו 225 מליון שקלים לטובת מוסדות הציונות הדתית, בהובלת הרב רפי. "הבית היהודי הוא חלק מהממשלה, אנחנו לקחנו על עצמנו את האחריות -להניף את הדגלים של הציונות הדתית ומביאים המון כספים ותקציבים, גם לכפרי נוער וכלפי סטודנטים. הראייה שלנו היא לעזור לכולם".

מצפה ממוסדות החינוך הדתי לתת הנחה להורים מהכספים שהעברנו

קונים את ארגוני הציונות הדתית בכסף?

"חס שלום, זו שוקת ושוברה, אני מכיר את הארגונים אחד אחד הם היו ממש בור ישב, כל מה שעשינו היה להחזיר את האור לכל המפעלים האלו, לגרעינים התורניים, כל החינוך הממלכתי דתי קיבל עכשיו בוס אדיר, תרבות יהודית בכל רחבי הארץ".

"אני רוצה שהחינוך הממלכתי דתי יהיה במיטבו וחשוב לי מאד שידעו במדינת ישראל ששעת תפילה ושעת תורה זה לא בונוס , זה צריך להיות חלק מקציב המדינה, ראש הממשלה ושר האוצר מבינים את זה יותר. פרץ קורא לראשי המוסדות: 'עם ישראל נמצא במצוקה אדירה, בכספיות אדירות. לא יכול להיות שאנחנו נעמוד מנגד, העברנו כסף כדי לעזור בשכר הלימוד, זה טבעי ואני ממש מצפה שזה יקרה".

זו זכות הקיום שלי בממשלה הזאת

את הסכם השלום שנחתם ביום ראשון האחרון הוא מכנה "הסכם היסטורי". לדבריו, "הוא מדהים. אלו שתי מדינות שהיו עויינות, אני אלחם בכל מאודי לגרום לזה שהריבונות תחול על כל היישובים ביהודה ושמרון. אז נדע שהדברים האלו מונחים על הפרק ואנחנו לא וויתרנו עליו, זו זכות הקיום שלי בממשלה הזאת".

נכון שאני נציג אחד, פרץ באולפן סרוגים

בסוף אתה סיעת יחיד, אם תהיה בממשלה או לא זה לא משנה, לא תהיה הדבר שיפיל אותה

"בממשלת ישראל יש נציגות למפלגת הציונות הדתית וזה עצמו ערך. נכון שאני נציג אחד אבל גם בהשפעה, גם בתקציבים אנחנו עושים את זה הרבה יותר מנציגות אחת ואנחנו משפיעים הרבה יותר מאיש אחד, על פניה של החברה הישראלית".

על עתידו בפוליטיקה: "אני מתכוון ביתר שאת להמשיך לייצג בגאון את הציונות הדתית בממשלת ישראל אנחנו היחידים היום במפה שאומרים שהדגל שלנו הוא הציונות הדתית ואני מתכוון את הדגל הזה הכי גבוה שאפשר".

חרף הדם הרע, הזמן עושה את שלו ועם בנט, סמוטריץ' ושקד הוא מדבר, אך למרות זאת היחס שונה- בנט מוערך, סמוטריץ' יריב. "נפתלי מדבר ביושר, אנחנו מדברים בכיף, איחלנו אחד לשני 'שנה טובה'. הוא בחר בדרך, הוא מספיק אמיץ להגיד 'זו דרכי החדשה', אני מכבד את הדרך הזאת אבל אני היחידי שממשיך להניף את דגל הציונות הדתית, אנחנו נמצאים בממשלה ומשפיעים על דרכה של ממשלת ישראל זה הבית היהודי – מפלגת הציונות הדתית.

תוקף את סמוטריץ: "יש מי שמדברים ויש מי שעושים, אני יודע מה אני עושה וכמה אני נלווה כדי לדאוג להמשך הציונות הדתית שנאמנת לדרכה מלפני 100 שנה".

לא ימליץ על בנט, רוצה את נתניהו ראש ממשלה

במקרה של בחירות, על תמליץ? אני נאמן על דרכי הקואליציה, אני סומך על נתניה. הוא פורץ דרך, הביא הסכמי שלום הוא גורם להרבה דברים שיקראו למדינת ישראל אני מאד ארצה לראות את הממשלה הזאת ממשיכה ואת נתניהו עומד בראשה".

כל האופציות הפוליטיות פתוחות

על שיריון בליכוד או ריצה עם ימינה: "היום, כל האופציות פתוחות. הדבר העיקרי שאני רוצה לעשות היום זה לחזק את מפלגת הציונות הדתית".

לבסוף, מתבקש פרץ לענות על משהו שהצטער עליו מהשנה האחרונה: "שאמא שלי הייתה לבד בליל הסדר, זה כאב לי, אנחנו משפחה מרוקאית, רגילים לפתוח שולחן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
שנה טובה הרב...
חיים שלי | 18-09-2020 15:41
שנה טובה הרב רפי, אתה ראוי לזה
2
שנה טובה ומתוקה...
שמחה גדולה | 18-09-2020 15:41
שנה טובה ומתוקה הרב רפי
3
מי שחתום על...
סמוטריץ זה עמלק | 18-09-2020 17:52
מי שחתום על הפרת ההסכם עם עוצמה יהודית זה לא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ הוא הוא אדריכל הקנוניה הזו הוא זה שמשך בחוטים וסיפסר ברבנים ותמרן אותם לדחוף למעשה המביש הזה והכל כדי לייצב את מקומו ולהרחיק מעליו את בן גביר גם שינאה קינאה ותחרות יש בסמוטריץ הזה וכמובן לא לשכוח את פטרונו הרוחני וערוץ התקשורת המשפחתי שיצר את התשתית לכל המעשה הנפשע והמביש הזה .
4
שר חינוך סקטוריאלי....
חיים | 19-09-2020 9:13
שר חינוך סקטוריאלי. שר סקטוריאלי. רוממות אחדות העם על לשונו ודואג רק לחלק מילדי ישראל. מייסדי הציונות הדתית, היו של עם ישראל כולו. ואתה מייצג בדיוק את הפער הנוראי. את הפילוג והשסע. הרב קוק זצל, ידעלחבק את המתיישבים החילונים ולמצוא את הדרך ההלכתית לעזור להם כשהיה צריך. ואתה דואג רק למגזרון שלך. כמה מאכזב שאתה קורא לעצמך ציונות דתית.
אתה מתבלבל,...
יפית אברהם | 21-09-2020 9:04
אתה מתבלבל, פרוייקט התיירות בירושלים, זו דאגה לכולם. ונכון שהוא איש פוליטי, אז הוא דואג גם לציבור שלו
5
נושא השוחד ומרמה...
עדנה | 19-09-2020 18:33
נושא השוחד ומרמה לא מפריעים לרב? אילו ערכי תנך אצלך? רק ערכיהישיבה על כיסא עור הצבי?
6
שר מיותר בממשלה...
הבושה מתה | 20-09-2020 6:30
שר מיותר בממשלה עם כמות מוגזמת של שרים במשרות שרובן מיותרות והומצאו לצרכים קואלציוניים בזמן שאזרחים רבים הידרדרו לשפל כלכלי. כנראה שמשמועתה של מילת הבאזז ערכיות היא תקציבים למגזר.
7
הרב רפי פרץ
מעיין | 20-09-2020 22:06
כל הכבוד שיש רב שעומד על ערכים כל כך חשובים של תורה, מצוות, אהבת ה' .
8
כל הרב פרץ...
לילך כהן | 21-09-2020 9:02
כל הרב פרץ אתה מייצג את מה שטוב בציונות הדתית
9
שמחים לשמוע את קולך
נועם | 21-09-2020 11:10
כל הכבוד הרב רפי. תתראיין יותר אוהבים לשמע אותך. שנה טובה לך ולמשפחתך
לא נשכח ולא נסלח על ריקודים עם המגרשים-גוש
לנועם | 21-09-2020 11:27
בגוש קטיף, קשה לסלוח על זה ובטח לא שכחנו.
10
נוכל בזוי ושפל
מיכל נשואה לנוכל | 21-09-2020 12:24
אתה נוכל. צא מחיינו כבר, נוכל.