דרמה בי-ם: עזריה מסירה מועמדות ותומכת באלקין - סרוגים

דרמה בי-ם: עזריה מסירה מועמדות ותומכת באלקין

חה"כ רחל עזריה קיימה מסיבת עיתונאים יחד עם השר זאב אלקין. שם הודיעה על הסרת מועמדותה לראשות העיר ותמיכה בו לראשות העיר ירושלים: "זה המעשה הנכון", אמרה לנוכחים

דרמה בי-ם: עזריה מסירה מועמדות ותומכת באלקין
  בלי דיל, אבל עם תמיכה (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)

המועמדים לראשות העיר, השר זאב אלקין, וחברת הכנסת רחל עזריה, קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת, בה הודיעה עזריה על הסרת מועמדותה ותמיכה באלקין לראש עיריית ירושלים.

במקביל, הרשימות של השניים מתאחדות כאשר 'ירושלמים' בראשות עזריה מצטרפת ל'ירושלים תצליח' של אלקין והיא עצמה חוזרת לכנסת ולא תתמודד ברשימה. במסגרת איחוד הרשימות: מקומות 5-6 יהיו של 'ירושלמים'. במקרה של פחות משישה מנדטים, תהיה רוטציה.

עזריה הסבירה, "אני מסירה את מועמדותי מתוך תחושת אחראיות". והבהירה, כי "בניגוד לספינים, אני לא מקבלת סידור עבודה ולא הולכת להיות סגנית ראש עיר. הדבר הנכון היה להסיר מועמדות, גם אם הייתי רוצה בעצמי להיות ראש עיר".

כך גם אלקין שהכחיש דיל עם עזריה, ואמר: "היא לא רצתה את תפקיד לעצמה, היא קיבלה החלטה לא פשוטה ופועלת ממניעים מה טוב לירושלים ולא חיפשה שום דבר לעצמה בשותפות שנוצרה".

נזכיר, כי בראיון לסרוגים בסוף חודש יוני עם הכרזתה, הכחישה עזריה שיש לה דיל עם אלקין, וטענה: "זה פשוט לא נכון, אין שום דבר. כלום כלום כלום".

אלקין בעל סיכויים אמיתיים לנצח

בהמשך מסרה : "החברים בירושלמים דנו בשבועות האחרונים במי הכי נכון לתמוך. בדקנו את המספרים המוחלטים בירושלים: חילונים, חרדים, מסורתיים ודתיים. ולמי מקרב המועמדים הציוניים, שמייצגים את הציבור הציוני יש סיכוי אמיתי לנצח. בחנו היטב שני מועמדים לראשות העיר כדי להבין במי נכון לתמוך. שני קריטריונים מרכזיים היו לנו, האחד הסיכויים להיבחר לראשות העיר, והשני היכולת לנהל את העיר. בעניין הסיכויים עפ"י המספרים בירושלים, המועמד היחיד בקרב הציבור הציוני שהוא בעל סיכויים אמיתיים לנצח גם בסיבוב ראשון וגם בשני, הוא זאב אלקין

עזריה התייחסה לדילמה האם בכל זאת לחבור לתנועת התעוררות ולעופר ברקוביץ: " הוא דומה יותר לירושלמים, ולכן היה המועד הטבעי, אך הוא אינו יכול בסוף במספרים מוחלטים לנצח. נאלצנו לעשות את הבחירה בין מה שנראה טבעי, ויזרום טוב והגיוני, לבין הבחירה האחראית לטובת ירושלים. וכמו תמיד בירושלמים בחרנו בבחירה האחראית".

על המועמד המתחרה עופר ברקוביץ' ציינה: "הוא אינו כשיר לנהל את העיר"

מועמדת של קומבינה

בתגובה מסרו מתנועת התעוררות בראשות עופר ברקבויץ' כי "רחל עזריה היתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך. הזהרנו מהיום הראשון, מדובר בריצה פיקטיבית שנועדה לפגוע בסיכויי המועמד הממלכתי היחידי. עזריה מעוניינת רק באינטרסים האישיים שלה ולא בטובת ירושלים.

גם הציבור של עזריה לא יקנה את הדיל הזה, ויצביע לנציג היחיד של ירושלים האותנטית – עופר ברקוביץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מה בדיוק הדרמה ?!
ג | 26-09-2018 18:51
וכי היא חשבה שתבחר הרי זה רק כדי לנגח את מי שמתנגד לדיעותיה
אין ברירה. יש סכנה שברקוביץ ש''ט יבחר !!
עם ישראל חי | 26-09-2018 23:12
ברקוביץ נפש של רפורמי מסוכן. אם ח''ו יבחר זה יחשב כמו שאמרו חז''ל שחזיר נעץ טלפיו בחומת ירושלים
2
מועמדות לראשות העיריה
ב. בן-ארי | 26-09-2018 18:57
שום דרמה ! אפילו מהלך די צפוי ושכיח בפוליטיקה. בכל מקרה, מישיזכה ביושר ורק בשל כישוריו, הריני מברכו מראש. בן , ניו יורק
3
חסכה בושות וחסכה כסף
מי היא | 26-09-2018 19:28
היא לא היתה נבחרת והיא גם לא ראויה להיות סגנית
4
דרמה חחח בדיחה של החג מה הי בכלל שווה 10
מוטי צלם | 26-09-2018 19:41
אלק דרמה חחחח
5
להעביר את התמיכה לאלקין?!
מנחם | 26-09-2018 21:15
גם המעטים שעוד חשבו להצביע לעזריה בכל מצב לא חלמו שהיא תעשה את מה שעשתה. אלקין בכלל לא מייצג את הציבור המזוהה עם מפלגת 'ירושלמים' והיה טבעי הרבה יותר לו היא היתה מעבירה את התמיכה לברקוביץ' (שזה מה שככל הנראה ציבור מצביעיה הנל יעשה בפועל בקלפי). המהלך המשונה הזה בהחלט מעלה ריח רע של דיל פוליטי מסגנון אני אעזור לך עכשיו ואתה אחרי זה תסדר לי ג'וב. וזאת מבלי להזכיר את הקמפיין המעיק של עזריה שכולו התבסס רק על האשמה של אותם קיצונים בכל הרעות בעיר. שלא לדבר על הפרשה של חברת הפירסום שטענה שעזריה לא שילמה להם את הכסף על שלטי הפרסום שהזמינה ועל זה שבמקום לטעון שהיא תברר את העניין ובמקום לקחת את העניין ברצינות או פשוט לפנות לבית משפט היא בחרה לתקוף בפייסבוק את אותו אזרח שהעז להאשים אותה על שלא שילמה לו על השירות שקיבלה ממנו. טוב מאוד שהיא פרשה.
6
נימאס מהעסקנים האלה כבר.
ירושלמי | 27-09-2018 6:19
מכרו אותנו בזול