חמאס נכנע ללחץ: שיגור עפיפוני התבערה יופסק - סרוגים

חמאס נכנע ללחץ: שיגור עפיפוני התבערה יופסק

מקורות פלסטיניים דיווחו כי חמאס פועל להפחית בהדרגה את שיגור עפיפוני התבערה לעבר ישראל, וככל הנראה השימוש בהם יופסק בשבוע הבא. ההחלטה התקבלה לאחר לחץ של גורמים מצריים, שהבהירו כי המהלך יוביל למלחמה

חמאס נכנע ללחץ: שיגור עפיפוני התבערה יופסק
  שיגור עפיפוני התבערה יופסק (צילום: דוברות שער הנגב)

נכנעים ללחץ: העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח הבוקר (רביעי) כי חמאס החל לפעול כדי להפחית את כמות העפיפונים המשוגרים לעבר ישראל מרצועת עזה באופן הדרגתי. ככל הנראה, השימוש בבלונים ועפיפוני תבערה יופסק לחלוטין בתחילת שבוע הבא.

על פי הדיווח, הנהגת ארגון הטרור התכנסה במהלך הלילה לדיון כדי לבחון את הנושא. ההחלטה לאחר מגעים עם כמה גורמים ובלחץ של מצרים, שהבהירו לחמאס כי עליהם לעצור את שיגור העפיפונים הבוערים כדי שלא לתת לישראל תירוץ למתקפה צבאית רחבה ברצועת עזה.

אמש גורמי הביטחון חשפו מערכת חדשה ליירוט בלוני תבערה, שפותחה על ידי חברת "רובוטיכאן". המערכת, שנפרסה בשבועות האחרונים על גבול הרצועה, מסוגלת לזהות ולהתביית על מטרות עוינות ולבצע יירוט בעודה בתנועה ולהביא בזמן אמת לנטרול מיידי של האיום. במסגרת הפעילות בוצעו מספר יירוטים מוצלחים על ידי המערכת בשטח ובסביבות מבוקרות.

עוד דווח אתמול כי שליח האו"ם במזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, הבהיר לחמאס כי עליהם להפסיק את שיגור עפיפוני התבערה. "המסר ברור מאד" אמר ליו"ר חמאס איסמעיל הנייה. "מבחינת ישראל, עפיפוני התבערה יובילו למלחמה רביעית ברצועת עזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מדוע לא יופסק מיידית?
י | 18-07-2018 10:39
כי צהל אכול אג’נדות ומפחד לנצח