למרות איסור משרד החינוך: תלמידים נכנסו לקבר יוסף

למרות איסור משרד החינוך: תלמידים נכנסו לקבר יוסף

משרד החינוך אסר אתמול על כ-550 תלמידים להכנס לקבר יוסף, אולם אחת הישיבות התיכונית התעלמה מההחלטה ונכנסה עם עוד כאלף איש לשכם. מסיקה: "חסרה במדינת ישראל זקיפות הקומה של יוסף הצדיק"

author-image
למרות האיסור: תלמידים נכנסו לקבר יוסף בשכם
  המונים בקבר יוסף, בהם גם תלמידים (מועצה אזורית שומרון)

למרות החלטת משרד החינוך שלא לאפשר ל 550 תלמידים מכל רחבי הארץ להיכנס אמש לקבר יוסף לתפילת סליחות, הכניסה התקיימה כסדרה יחד עם מאות בני אדם ובני נוער שהגיעו באופן עצמאי להתפלל במקום. בין העולים הייתה גם אחת הישיבות התיכונית שהתעלמה מהוראת משרד החינוך ונכנסה באופן עצמאי לקבר כמחאה על החלטת משרד החינוך שלא לאפשר לתלמידים להיכנס למקום.

בין המתפללים היה גם מפקד אוגדת איו"ש תמיר ידעי שם קיבל תעודת הוקרה מראש מועצת שומרון על פעילותו הענפה לטובת תושבי השומרון בכלל והכניסה המסודרת לקבר יוסף מדי חודש בפרט.

התלמידים שנאלצו להישאר מאחור אמרו: "אם אכן מדובר בהחלטה פוליטית, זה דבר מצער ביותר שממשלת ישראל מרשה לעצמה למנוע מנערים תפילה ערב יום הכיפורים משיקולים לא ענייניים".

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר במקום: "אנחנו נמצאים בערב מרגש, ערב יום כיפור, המוני בית ישראל מגיעים לפקוד את קבר יוסף הצדיק, ומתפללים שיחזיר לנו את העצמאות שלנו, את הקוממיות שלנו, יוסף הצדיק הוא היחידי שעמד ללא פחד ואמר: "נער עברי אנוכי". זה מה שחסר במדינת ישראל, זקיפות הקומה של יוסף הצדיק. אני מצטער שהיום נמנע ממאות תלמידים להגיע ליוסף, בשל החלטת משרד החינוך, החלטה פוליטית למנוע מילדי ישראל להתחבר ליוסף הצדיק. אני מקווה ששנה הבאה בע"ה נוכל להגיע לקבר יוסף באמצע היום, ולא כמו גנבים בלילה".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון שהקים את מיזם "שומרון נעים להכיר", במסגרתו הגיעו התלמידים אמש לשומרון אמר: "היה מרגש היום לראות שעל אף ההתנהלות המוזרה שנתקלנו בה אתמול, על אף ההנחיה שאוסרת על תלמידים להכנס בצורה מסודרת לקבר יוסף, לראות מאות תלמידים שמגיעים מאזור הצפון מאזור המרכז בהתרגשות בשמחה מטיילים בשומרון, לא זכו להכנס לקבר יוסף, אבל זכו גם לטייל בשומרון, גם לשמוע שיעורים מרבנים של השומרון וגם יזכו עוד מעט להגיד סליחות באלון מורה. כשאמרתי להם שאנחנו נאבק ונזכה להכנס לקבר יוסף קיבלתי מחיאות כפיים סוערות והמון התרגשות, אנחנו מקבלים כוחות מהנערים האלו ומקווים שגם הממשלה תקבל כוחות הנכונים לפעול בזקיפות קומה במדינת ישראל".

התלמידים עם ממ ראש מועצת שומרון ביציאה לקבר יוסף שכניסתם נמנעה

התלמידים שלא הגיעו לקבר יוסף (מועצה אזורית שומרון)

בתוך כך 1,000 תלמידים בכתות א עד ח, עולים הבוקר לתצפית יוסף בקריאה לממשלת ישראל לחזור לקבר יוסף. זאת לציון יום השנה לנטישת קבר יוסף ע"י צה"ל.

מי נתן את ההוראה?

השר שי פירון זעם על כך שיוחסה לו ההחלטה למנוע מתלמידים להיכנס לקבר יוסף, וטען בפני יו"ר וועד מתיישבי שומרון בני קצובר כי לא היה מעורב בהחלטה. בני קצובר אמר בתגובה כי הוא מוכן להתנצל בפני השר אולם הוא מתפלא על כך שהשר לא התייחס לפגיעה בהורים ותלמידים בשל ההחלטה למנוע כניסה למקום הקדוש ברגע האחרון. עם זאת בכיר בהתיישבות טוען כי לשכת השר הייתה מעורבת בהחלטה למנוע כניסת התלמידים.

המועצה האזורית שומרון הביאה עד כה מעל 250,000 בני אדם לבקר במקום במשך 5 שנים. זאת כחלק מפעילותה לשימור המקום ההיסטורי והקדוש. ולהחזרתו למרכז תשומת הלב הציבורית.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה לחיילי וקציני חטיבת שומרון, בראשות ת"ת תמיר ידעי, מח"ט שומרון אל"מ שי קלפר וקצין הגמ"ר של אוגדת איוש מקי סיבוני, על אבטחת כוחות הביטחון. ועל המאמצים להכניס כמה שיותר מתפללים לקבר יוסף, מאמצים אשר הביאו עד היום מאות אלפי בני אדם לקבר יוסף ולהגשים חלום של דורות. כמו כן הוא הודה לנתנאל שניר ראש מנהלת קבר יוסף הפועל בהתנדבות בכל ימות השנה למען מטרה זו בדיוק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צפון
נסים | 05-10-2014 5:30
מצפים ממך בתור תשובת המשקל ש"רוח השר" הנאמנה לצור ישראל, "תרד" למקבלי ההחלטות במשרדך.