משרד החינוך אסר כניסת תלמידים לקבר יוסף - סרוגים

משרד החינוך אסר כניסת תלמידים לקבר יוסף

הערב הייתה אמורה להתקיים כניסה לסליחות בקבר יוסף, אלא שמשרד החינוך אסר את השתתפות תלמידי הישיבות התיכוניות וזאת למרות שהתקבלו האישורים הנדרשים

author-image
משרד החינוך אסר כניסת תלמידים לקבר יוסף
  אוסר על כניסת תלמידים לקבר יוסף. שר החינוך (פלאש90)

בשומרון זועמים על משרד החינוך שלטענתם ביטל כניסת 550 תלמידים מכל רחבי הארץ לתפילת סליחות בקבר יוסף הערב לקראת יום הכיפורים. זאת לאחר שהתקבלו אישורים ממשרד החינוך ומצה"ל לקיים את הכניסה כסדרה.

תלמידים מישיבות תיכוניות בכל רחבי הארץ הביעו זעם על החלטת המשרד וכך גם הוריהם. ד"ר פיליפ טויטו אב לתלמיד כתה ט' בתיכון ישיבת נתיב מאיר בירושלים אמר: "אני עליתי מצרפת לפני 9 שנים כדי שאוכל להיות יהודי מבלי להתבייש. ובלי להתנצל. לקיים את פולחן הדת שלי באופן חופשי. מכעיס אותי מאוד שהשר פירון מרשה לעצמו משיקולים לא ענייניים למנוע כניסת תלמידים לתפילה במקום שהוא אתר מורשת היסטורי יהודי חשוב וזאת על אף שהתקבלו כל האישורים לכניסה ומבחינת הצבא אין בעיה בטחונית עם הכניסה הזו."

נדב מדיוני, תלמיד כתה י"א אף הוא הביע כעס על ההחלטה ואמר: "ההחלטה של השר באה ממקום לא נכון. מתוך מחשבה שקבר יוסף לא שייך לנו. ביה"ס לא הכריח אף תלמיד לצאת לקבר יוסף. והעניין הוא שמבחינתנו קבר יוסף הוא מקום חשוב לעם היהודי. זו הייתה הזדמנות של פעם בחיים ומאוד מכעיס אותנו ומקומם שלא ניתנה לנו ההזדמנות להתפלל במקום".

אביעד תורתי תלמיד כתה י"א: מפריע לי מאוד שמנסים למנוע מאיתנו להתפלל. אני לא חושב שצריכה להיות בעיה עם הגעה שלי למקום שהוא קדוש לי. כמו שנותנים לערבים להתפלל באמצע איזור יהודי בהר הבית ככה גם אני מבקש להתפלל במקום שהוא קדוש לי גם אם הוא בלב ישוב ערבי. אני בסה"כ מבקש יחס שווה לזה של הערבים . לא יותר.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון הביע גם הוא התקומם כנגד ההחלטה ואמר: אנחנו רואים בחומרה התערבות פוליטית בתפילה של יהודים בקבר יוסף. מניעה מיהודים להתפלל במקום קדוש ערב יום הכיפורים הוא מעשה שלא ייעשה. יוסף הצדיק מסמל יותר מכל את החיבור בין עם ישראל לארץ ישראל, זהו אתר מורשת היסטורי אדיר וחשוב לעם היהודי. לא יתכן שדווקא בארץ ישראל ימנעו מיהודים לקיים את דתם בוודאי ערב יום הכיפורים".

בתוך כך מחר בבוקר יעלו למעלה מ 1000 תלמידים מכתות א עד ח לקיים עצרת מחאה ותפילה בתצפית יוסף בדרישה ממשלת ישראל לחזור לקבר יוסף ולהחזיר את השליטה הישראלית למקום בהתאם להסכמי אוסלו. זאת לקראת יום הכיפורים ולציון יום השנה לנטישת קבר יוסף ע"י צה"ל".

יו״ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר: ״מדובר בהחלטה מבישה של שר החינוך שי פירון, אשר מונע הנחלת מורשת ישראל מתלמידים. על אף שצהל אחראי לבטחון המבקרים באתר מצא לנכון השר להכנע לאלו שהנחלת שורשים יהודיים הינה לצנינים בעיניהם ובכך משרת בעצם את האינטרסים הפוליטיים של השמאל הישראלי. באתר זה שמידי חודש פוקדים אותו אלפי אזרחים באחריות צהל הינו אתר שגם תלמידים יכולים להגיע אליו. קצובר הוסיף כי: ״מצער עוד יותר לחשוב שאדם החובש על ראשו כיפה ומייצג את היהדות, מרחיק עוד יותר את מורשתו של יוסף ממערכת החינוך״

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי ”משרד החינוך אינו מאשר כניסת טיולים לשטח A. בתוך כך, המשרד לא אישר את כניסתם של מוסדות החינוך הללו“.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שר חינוך אפילו את האויר הוציאו ממנו
מתי | 01-10-2014 15:58
השר הזה חוץ מבושה כלפי הציבור שלנו אינו עושה דבר. בכל מקום של ליוד תורה קדושה או ארץ ישראל הוא רק שם רגלים. העיקר לפני הבחירות אמרו לנו "הוא משלנו הוא יעזור"
2
שי פירון - היבסקציה של ימינו !!!!!!!
גלעד | 01-10-2014 16:04
עדיף שיהיה לנו שר חינוך אתאיסט וכופר מוחלט מאשר צוררי ישראל עם כיפה על הראש כמו שי פירון, אלעזר שטרן ודומיהם !!!!!!!
3
יצא המרצע מן השק
אין עתיד | 01-10-2014 18:15