אם אין באפשרותכם לממן תהליך קידום אורגני לאתר העסק שלכם, האופציה הטובה ביותר למצב מוגבל בתקציב היא להיעזר בשירות של יועץ קידום אתרים מקצועי ומנוסה. ישנם יועצים שיגיעו אליכם לבית או לעסק, פיזית או באמצעות שיחת הטלפון או הזום ויתנו לכם את הכלים והידע הדרושים לכם מנת מנת שתוכלו לקדם את האתר שלכם בעצמכם.

בין היתר תוכלו ברוב המקרים להזמין את השירותים הבאים מיועץ קידום האתרים

בתחילת התהליך יש לבדוק איפה מאוחסן אתר האינטרנט שלכם, במידה וכבר יש לכם אתר אינטרנט וכן לייעץ לכם על בחירת חברת אחסון אתרים עבור האתר הנוכחי או החדש שלכם במידה וחברת אחסון האתרים שלכם או השרת הספציפי עליו מאוחסן האתר שלכם לא מתאימים לצרכים הספציפיים שלכם. לדוגמה, חבילת האחסון שלכם יכולה להיות קטנה מדי לאתר שלכם ולכן לא תוכלו לשדרג את האתר ולהעלות אליו תמונות, או השרת יהיה איטי מדי. כדי לגלות את הדברים הללו, תצטרכו עזרה חד פעמית של איש מקצוע.

לאחר מכן יש להתחיל בחקר מילות המפתח במקרה ואתם לא יודעים על איזה מילים הכי כדאי לכם לקדם את האתר. ואולי אתם אף נמצאים עם מילים מסוימות בדף הראשון בתוצאות האורגניות של גוגל אבל אין לכם המרות ואתם מעוניינים לקבל הכוונה לגבי אילו מילות מפתח נוספות כדאי לכם לקדם באתר שלכם. יועץ קידום אתרים ישמח ככל הנראה לבצע עבורכם את מחקר מילות המפתח לתחום הפעילות שלכם. הדוח המוכן יוגש לכם בסיום בקובץ אקסל או גוגל שיטס ובו תוכלו לראות את מילות המפתח וכמות החיפושים הממוצעת בחודש. חשוב לציין כי הסתמכות אך ורק על כמות החיפושים היא טעות וכדאי לייחס חשיבות גם לכמות הופעות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל עם מילות מפתח מסוימות דרך בדיקת כלי הסרץ קונסול של גוגל.

השלב הבא הוא דו"ח אופטימיזצית מבנה האתר הכולל בדיקה של כל התקלות באתר אשר "מפריעות" לו להתאנדקס בגוגל ולמעשה להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל או להופיע על הביטויים הרצויים. הדו"ח יוגש כרשימת תיקונים שיש לבצע ומי אמון על ביצוע כל שינוי. (בעל האתר, יועץ קידום אתרים, מנהל האתר, המעצב או בונה האתר). כל בעלי התפקידים מצוינים במאמר זה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד כמובן.

לאון דייטש, משרד הפרסום Best-SEO
לאון דייטש, משרד הפרסום Best-SEO

בניית אסטרטגית קידום אתרים אורגני

קידום אתר איננו תהליך זול שנעמד בכמה מאות שקלים בחודש. לכן בעלי אתרים רבים בוחרים לקדם את האתר שלהם בעצמם (ובצדק!). לכן כדאי לדרוש מיועץ לקידום אתרים להכין לכם את התהליך שכולל אסטרטגיית קידום שמותאם לכם אישית וכולל הוראות ברורות כיצד לשמור על האתר בתוצאות החיפוש. על היועץ לתת לכם המלצות כגון כמה תוכן יש להעלות לאתר מידי חודש, אילו בדיקות יש לבצע בגוגל אנליטיקס ובסרץ קונסול של גוגל ואיך לבנות קישורים נכנסים לאתר בצורה נכונה.

איתור בעיות ומתן פתרונות

האתר שלכם נעלם מתוצאות החיפוש של גוגל באופן מהיר וגורף? ככל הנראה ישנה תקלה באתר או בשרת שבו מאוחסן האתר שלכם (אפרופו בחירה נכונה של חברה לאחסון אתרים) הקשורה לSEO וסביר להניח שאתם לא תצליחו לזהות ולפתור את הבעיה בכוחות עצמכם. מצאו יועץ קידום אתרים ותיק ומנוסה ובקשו ממנו לבדוק את השרת ואת האתר שלכם כמו גם את מצבו של האתר בכלי מנהל האתרים של גוגל (או בשמו החדש – הסרץ קונסול) ולמצוא את הגורם לבעיה. לפעמים מדובר בבעיה באתר עצמו, לפעמים בשרת ולפעמים בהגדרות מסוימות שיכולות לגרום לחסימת האתר באינדקס של גוגל.

בניית קישורים

חשוב מאוד ללמוד כיצד לבנות נכון קישורים נכנסים אל האתר שלכם מאתרים אחרים ואיך לשתף פעולה עם מקדמי ובעלי אתרים אחרים על מנת להשיג קישורים לאתר שלכם.

כתיבה נכונה

זאת אולי הפעולה החשובה ביותר לקידום האתר, אחרי שתטפלו בכל הפעולות החד פעמיות כמובן – יצירת תוכן. חשוב לקבל ייעוץ מקצועי ולהבין כיצד לכתוב את התוכן באופן נכון מצד אחד על מנת שגוגל תקדם אותו בתוצאות החיפוש האורגניות (אורך הטקסט בהתאם למחקר אתרי המתחרים, כותרות H, ניסוח של טייטל ודסקריפשן לגוגל, צפיפות מילות מפתח נכונה) ומהצד השני שהתוכן יהיה בעל ערך וקל לקריאה עבור הגולש, כיוון שתוכן לא איכותי יבריח את הגולשים מהאתר שלכם ויגרום לאחוזי נטישה גבוהים מהאתר ועל ידי כך יגרום לגוגל להבין שאין לו שום אינטרס להחזיק את האתר שלכם במיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות. לקריאת מאמר מפורט על אופטימיזציית תוכן נכונה שתגרום לאתר שלכם להתקדם בגוגל, חפשו בגוגל את הביטוי אופטימיזציית תוכן וכנסו לאתר הראשי שלי בשם Best-SEO.

ולסיכום

קידום אתרים אורגני בגוגל יכול להיות אפקטיבי מאוד עבור בעלי עסקים ולהביא לכם הרבה מאוד לקוחות איכותיים שעוקבים אחרי האתר שלכם וגם סומכים על הסמכותיות של גוגל שתציג את האתר שלכם גבוהה בתוצאות החיפוש. אני אומר זאת מתוך ניסיון רב שנים של קידום אתרים של עסקים רבים וגם אתרים השייכים לי. יתרון ענק נוסף של קידום האתרים האורגני לעומת פרסום ממומן בגוגל הוא שניתן לבצע את כל פעולות הקידום בחינם לגמרי, מה שיעזור לעסקים רבים במצבים של חוסר תקציב לשיווק העסק ולהגדלת הפעילות העסקית ואת ההכנסות של העסק.

על כותב המאמר:

לאון דייטש, יועץ קידום אתרים, מקדם אתרים, קמפיינר מוסמך של גוגל אדס, בעלים של משרד פרסום Best-SEO שהנו בעל תג של סוכנות גוגל אדס, מרצה לקידום אתרים אורגני ולפרסום ממומן בגוגל אדס.