בנט ודרעי במגעים על דיל ברבנות ירושלים - סרוגים

בנט ודרעי במגעים על דיל ברבנות ירושלים

למרות סיכויו הגדולים של הרב אריה שטרן להבחר לרב הראשי בבירה, בנט לא לוקח סיכונים ומנהל מגעים עם דרעי על דיל שיכיל גם את מנכ"ל הרבנות הראשית

בנט ודרעי במגעים על דיל ברבנות ירושלים
  במגעים על דיל בירושלים. דרעי ובנט (פלאש90)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר ש"ס אריה מנהלים מגעים שקטים על בחירת הרבנים הראשיים לירושלים.

הליך הבחירות שיצא לדרך מתקדם בעצלתיים, כשגורמים חרדיים מבקשים לעכב אותו כמה שיותר, ולכן טרם נבחרו נציגי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים לגוף הבוחר, כמו גם נציגי הרבנות הראשית לישראל. מטרת העיכובים היא ניסיון לטרפד את מועמדותו של הרב אריה שטרן – המועמד המוביל של הציונות הדתית, שבעוד מספר חודשים יחגוג יום הולדת 70 ולא יוכל להתמודד לתפקיד.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמר בראיון לרדיו קול ברמה, כי ישקול עתירה לבג"צ כדי לבטל את "התקנות החדשות" לבחירת הרבנים הראשיים עליהם חתמו במשרד לשירותי דת, באופן שנותן יותר כח למועצת העיר על חשבון בתי הכנסת והמועצה הדתית, מה שפועל לרעת החרדים.

בבית היהודי מעוניינים לראות את הרב שטרן על כסא הרבנות בבירה, וחוששים מהעיכובים שיטרפדו את המהלך, מנהלים בימים האלה מגעים עם דרעי, על דיל לבחירת שני רבנים מוסכמים. בגזרה החרדית אין עדיין שם מובהק אותו רוצים להריץ, אך ברור כי בש"ס חוששים ממהלך בו על כס הרבנות בירושלים הם יראו את הראשון לציון הרב שלמה עמאר, או אפילו יותר חמור מבחינתם, את הרב שמואל אליהו אותם מנסים לקדם גורמים בציונות הדתית, וייתכן שגם ראש העיר ברקת, למרות שהתבטא כי הוא בעד חלוקה בין ציונים דתיים לחרדים.

בבחירות לרבנות הראשית לישראל, שללו בש"ס כל ניסיון לדיל, ואף טרפדו את הניסיון למינוי הרב יעקב אריאל והרב שלמה עמאר. אלא שכעת יחסי הכוחות בתוף הגוף הבוחר הם לטובת המחנה הציוני, ולכן אם לא יצליחו לעכב את הבחירות בחצי שנה, הם עלולים לראות שני רבנים ציוניים ברבנות ירושלים.

סעיף נוסף: מנכ"ל לרבנות

חלק מ'הדיל' לבחירת הרבנים הראשיים, הוא מינוי מנכ"ל לרבנות הראשית שיהיה מוסכם גם על החרדים, אם לא חרדי בעצמו. בעוד כחודש וחצי יסיים עודד וינר את תפקידו, ובינתיים ועדת האיתור להחלפתו אפילו לא נבחרה, בטח שלא התכנסה. פה מתהפך הגלגל, כשהחרדים מעוניינים לזרז את ההליך, ואילו אנשי הבית היהודי במשרד לשירותי דת לוקחים את הזמן. כפי שפורסם בסרוגים, במשרד לשירותי דת, מעוניינים בסחיבת מינוי המחליף, משום שכל עוד לא מונה מנכ"ל, ישמש כממלא מקום, מנכ"ל המשרד לשירותי דת – אלחנן גלט, ובכך ישלוט המשרד לשירותי דת גם ברבנות הראשית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בנט, בזהירות עם הנוכל הגדול דרעי.
pop | 06-04-2014 18:37
אין להאמין לאף מילה של פושע שמאלני זה.
2
טעות טראגית לשתף פעולה עם בית של גויים
תומר | 06-04-2014 18:45
לאחר שנת התנכלות מרושעת ואנטישמית ליהודים שומרי התורה בארץ בראשות המפלגה הדלי"ת ומנהיגה, יעשה הרב דרעי טעות מרה כל שיתוף פעולה שהוא עם כנופית הרשע. כבר הוכח הרב דרעי שככל שנלחמנו נגדם בחזית מלוכדת הבסנו אותם שוק על ירך, כך היה בבחירות לרבנות הראשית וכך היה בבחירות בבית שמש. אסור לשתף פעולה עם אויבי היהדות
3
לעשות דיל עם דרעי? בושה!
בית של מי? | 06-04-2014 19:45
4
ל- 2, אריה דרעי הוא לא 'רב' הוא פושע
ספרדי | 06-04-2014 21:46
ואני חרדי, אחד שמשחק בגדולי ישראל ולועג להם בסתר הוא מושחת מהיסוד, אריה דרעי חושב שהוא מתנכל למרן הראשון לציון הרב שלמה עמאר, אבל הוא לא יודע שהכל יחזור אליו כבומרנג, ובגדול בבחירות !
5
ל-2... "הרב" אריה דרעי? להזכירך.. פושע ועבריין.
דור | 06-04-2014 21:57
הוא הורשע בעוון לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. רק אצל ש"ס יכולים לקרוא לאדם כזה "הרב" אגב לאחרונה גם קראתי קונטרסים שפרסם "הרב" העבריין שלמה בניזרי. פשוט מביש לחבור לאנשים כאלה ולסגור איתם דילים. מכל עסקה עם עבריינים נודף ריח רע, גם אם מדובר על תפקיד חשוב של רב העיר.
6
ל-5 כנס דחוף......
איש אמת | 07-04-2014 8:22
מי קבע שדרעי עבריין ?בג"ץ אז מדוע שהוא קובע לפנות ישובים או מאחז לא חוקי אתם לא מכבדים זאת למה הצביעות הזאת ולא פלא עד כמה שמרן צדק שכולכם בית של גויים סירי לילה ועמלקים
7
זה ממש עצוב,
חה -6 | 07-04-2014 14:27
כמה שאתם עבדים לפוליטקאים שלכם. אריה דרעי הינו עבריין מורשע וכל מי שמצביע לו הוא תומך בפושע שקיבל קלון. ובקלון הזה אתם מתפארים? הוא הפר אמונים ואתם נותנים לו לחזור לשלטון? זה פשוט לא יאמן כמה שהוא שולט בכם!